Drs. G. Groothuijsen, UCI 1 Spirituality Network for Education SPINE Van project naar proces.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inspectie van het Onderwijs
Advertisements

Verkorten van niveau 4 opleidingen op het ROC van Twente
Ontwikkeling Intercultureel Onderwijsnetwerk Spiritualiteit Spiritualiteitsonderwijs in een multiculturele setting Jos Huls.
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Drie jaar praktijkprojecten Diseasemanagement Chronische Ziekten Drie jaar praktijkprojecten Diseasemanagement Chronische Ziekten Ervaringen van Vilans.
Basiskwalificatie onderwijs in een internationale context Lezing 31 oktober 2006 Riekje de Jong.
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Meest innovatieve HO-instelling 2009 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Ontwerpprojecten In de praktijk
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
Titel presentatie Bill Nolten Dienst Basisinformatie
Veranderen van organisatie en praktijk: mogelijkheden en consequenties Kurt De Belder, Bibliothecaris van de Universiteit.
Willibrord Goverde Hoofdverpleegkundige, UMC St Radboud Nijmegen
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
Masterclass ‘gedoe komt er toch’ ‘echte innovatiekracht ligt bij professionals, niet bij managers’ ‘de meerwaarde van innovatie kan zich alleen tonen in.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Partner meeting V-ICT-OR - 3xI Consortium Woensdag 27 juni ’12 - Sint-Niklaas.
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
LEA en sociaal-economische ontwikkelingen Samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs Nieuwegein 20 januari 2011 Pim Kalkman.
ICT in het Onderwijs bij TBM
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
Organisatie(s) van betekenis
16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN1  Introductie  Programma  De stand van zaken  Vragen?
26 september 2002SPINE gebruikersperspectief - E-Xchange1 SPINE: het gebruikersperspectief Willibrord Huisman, IOWO wat is SPINE? soorten gebruikersSPINE?gebruikers.
Project Kostendekkend maken (bouw) leges
Dat zouden we vaker moeten doen…
Improving health by sharing science 11/09/2014 ICT en datakwaliteit: een goede relatie? Ariaan Siezen - Nijmegen ICT coördinator Radboud Biobank/Parelsnoer.
moderniseren van het curriculum.
Werkveldconferentie 23 april 2014
Aanvragen van een KA2/S2S-partnerschap in het schoolonderwijs (2015)
Lectoraat Jeugd. Samen Aanleiding: coöperatie Uitgangspunt: delen, samenwerken, ontwikkelen.
Nike Supply Chain Management
Jne 9, Innovation in Healthcare Presentation of the Noord-Brabant innovation policy applied on Healtcare and Medical Care May 9, 2006 – Piteå Joep.
Kenmerk:18 juni 2015 ONDERZOEKSDATA ONDERZOCHT Datamanagement bij Avans Hogeschool Marjon Warmerdam Marijke Rinkel.
MIT 2015 Noord-Nederland Paul Drent – 3 juli 2015.
De school in Europa - Europa in de school
Relatie tussen Architectuur en Beheer. Inleiding  Architectuur:  Inzicht in samenhang en beheersing van verandering;  Actuele problematiek  Architectuur.
ESF Vlaanderen OP Sociale Economie Karel Vanderpoorten
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Startbijeenkomst Harmonisatie arbeidsvoorwaarden Werken voor de Twentse Overheid
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Ontwikkeltraject doorlopende leerlijn VMBO-MBO2 Udens College & ROC de Leijgraaf presenteren……
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
‘Opleiden, trainen en oefenen ter voorbereiden op rampen en crises’ OTO bijeenkomst Ir. Pieter A.C.L. Janssen 29 januari 2009.
Crowdsourcing Nicolas Eldering Emiel Meijerink Lars Visscher.
WAT KAN ERASMUS+ ONDERWIJS EN VORMING VOOR U BETEKENEN?
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
Indexering herberekening 2016 inkomenstarief. Aanleiding Context en cijfers Stand van zaken ICT Stand van zaken communicatie Stand van zaken Kind en Gezin-Lijn.
Hogescholen en Kennisvalorisatie
Afsluitende werkconferentie 7 maart 2017 José Laheij Projectleider
Research Centre for Education and the Labour Market
Adviestraject Adviestraject Wat betekent dit? 10 april 2015
Sieberdam/ROCS & KODOS
Research Centre for Education and the Labour Market
Het E-depot van Rotterdam
Centrum voor Duurzaamheid en Innovatie Provincie Antwerpen
Research Centre for Education and the Labour Market
Project dementievriendelijk Veenendaal
Excursiedidactiek Radboud Docenten Academie
Research Centre for Education and the Labour Market
HR & employee growth.
Brede evaluatie HO Roeland Westra 14 juni 2018.
Onderzoeksproject Service’
The Future Teacher 3.0.
Informatiebijeenkomst Wendbaar aan het werk Zuid -Nederland
Transcript van de presentatie:

Drs. G. Groothuijsen, UCI 1 Spirituality Network for Education SPINE Van project naar proces

Drs. G. Groothuijsen, UCI 2 Spirituality Network for Education Onderwerpen  Het uitgangspunt  De praktijk  De consequenties  Lessons Learned

Drs. G. Groothuijsen, UCI 3 Spirituality Network for Education Het uitgangspunt (1)  Innovatief gebruik van ICT in onderwijs onderwijs  ‘Klassieke projectaanpak’ – Startdatum – Deliverables – Planningsfases – Resources – Einddatum

Drs. G. Groothuijsen, UCI 4 Spirituality Network for Education Het uitgangspunt (2)  SPINE – Start 1 januari 2002 – Deliverables  7 kernmodules, 4 specialistische modules  testen in de praktijk (internationale setting) setting)  disseminatie – De bekende fases (definitie, ontwerp,..) – Personele inzet + financiering – Einddatum 31 december 2003

Drs. G. Groothuijsen, UCI 5 Spirituality Network for Education

Drs. G. Groothuijsen, UCI 6 Spirituality Network for Education De praktijk (1)  Processen – Onderwijsproces – Productieproces – Ondersteuningsproces – Beheerproces

Drs. G. Groothuijsen, UCI 7 Spirituality Network for Education De praktijk (2)  Deze processen liggen bij innovatie niet ‘op de plank’. niet ‘op de plank’.  Je moet ze (opnieuw) opzetten/doordenken (BPR). -> KOST VEEL TIJD! (BPR). -> KOST VEEL TIJD!  Je zet ze ook op voor de toekomst.

Drs. G. Groothuijsen, UCI 8 Spirituality Network for Education De praktijk (3)  Versnelling leerproces door: – Inzet externe deskundigen  Onderwijs  Mediatechniek  Organisatie – Uitbesteding  Is slechts deeloplossing.

Drs. G. Groothuijsen, UCI 9 Spirituality Network for Education De praktijk (4) Kortom:  Je start een leerproces EN  Je implementeert nieuwe/vernieuwde processen in de deelnemende processen in de deelnemende organisaties. organisaties. Dit vraagt (zeker als je internationaal samenwerkt) veel effort/tijd.

Drs. G. Groothuijsen, UCI 10 Spirituality Network for Education De consequenties  Nadelen – Kost veel (doorloop) tijd – Oplevering eindproducten komt in gevaar  Voordelen – Internalisering verandering – Borging voor toekomst – Lessons learned op niveau van ‘hoe’ (en minder op niveau ‘wat’) (en minder op niveau ‘wat’)

Drs. G. Groothuijsen, UCI 11 Spirituality Network for Education Radboud University Nijmegen Titus Brandsma Institute UCI IOWO SURF UNISA St. Augustine Manilla SPINE project Professionals SPIRIN community Fac. Theology

Drs. G. Groothuijsen, UCI 12 Spirituality Network for Education Lessons Learned  Start een innovatie project met: – Focus op processen (2/3 van de tijd) – Focus op deliverables (1/3 van de tijd)  Doordring ook je partners bij de start van bovenstaande. van bovenstaande.