© IOWO 2004 1.1. Overzicht van het leerwerktraject LBK 3.3. Mediumgebruik LBK 4.4. 16 LBK-schermafbeeldingen 5.5. Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Advancing Dutch Through Intensive Instruction: Planning for Success with Backward Design and Social Media Language Matters Series Texas Language Center.
Advertisements

Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Help, ik moet naar Office 2007!?. Wat horen wij bij klanten Training “New UI will cause too big of a loss in productivity” Training “New UI will cause.
Inleiding: hoe media worden Rick Dolphijn. Paranoimia…
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Smart Style on the Semantic Web Lynda Hardman CWI, Multimedia and Human-Computer Interaction TU/e, Multimedia and Internet Technology.
Windows app-ontwikkeling Jan Hummelman i&i Conferentie 2012.
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Thursday, 10 July 2014 donderdag 10 juli 2014 Click Klik.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Open Access en de universiteit IQ healthcare Bart Staal.
Frédérique Harmsze - Macaw 22 juni Wie ben ik?  Frédérique Harmsze  Information Worker Consultant bij Macaw sinds 2004  Intranet-projecten met.
Business Productivity Online Suite
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Nieuwe wegen in ontwerpen met CAD
© 2004 IBM Corporation Guts Wissema, OpenSource & Linux Sales, IBM Open Document Format.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Rob Elsinga Business Group Lead Information Worker Microsoft Nederland Samenwerken op Afstand.
Blackboard + Weblog Ik gebruik ik een weblog naast Blackboard. –Waarom ? –Hoe ? –Wat levert het op [=meerwaarde] ?
PROJECTCOMPETENCE MANAGEMENT SCREENCompetenciesEdit1 DESCRIPTIONCompetencies in the “Competentie beheer” is a link to the editwizard for competencies.
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
23 Nov 2006Page 1 Heeft AI een toekomst in Vlaanderen ? Symposium 50 jaar AI.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
IOP and Vrije Universiteit1 Example of bad interface  Windows: Use Start to Stop.
Blended Learning en digitale didactiek Valère Awouters lokaal 3.07 Blended learning is ontstaan door de evolutie van het internet en de.
Robotica & Systemen Programming the Sun SPOT Digital Signal Processing Algorithms Embedded Control Systems Computational Principles of Mobile Robotics.
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Pieter Rotteveel, Manager of Studies. Vision >18+ multi-disciplinary students >Working intensively in teams >Across traditional HBO/WO competences >With.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
1 Over het examen (1): Modus Mondeling met schriftelijke voorbereiding 4 uur, 3 onderdelen: –Modellering (  schriftelijk, dan mondeling) –Queries / relationeel.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 En Gesprekken voeren[Edu/003]/ Subvaardigheid lezen thema: Would you be prepared to cut off your arm… can-do : kan overtuigend.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten1 SPINE: design aspects Willibrord Huisman, IOWO what is SPINE? types of usersSPINE?users 3 communitiescommunities MapMap.
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Saxion HBS Expeditie innovative solutions for a hospitable society.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
Ted Nelson (1937- ) A file structure for the Complex, the changing, and the Interdeterminate.
Combining pattern-based and machine learning methods to detect definitions for eLearning purposes Eline Westerhout & Paola Monachesi.
EML en IMS Learning Design
Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
International Primary Curriculum
THE SACK OF LOUVAIN How to use in education?. Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document study Creative.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Processing Structured Hypermedia
[Description – 160 Characters] [Location]  [Website]
Finance Matters CoP Case studies
Professional Growth: Conferences and Workshops
Transcript van de presentatie:

© IOWO Overzicht van het leerwerktraject LBK 3.3. Mediumgebruik LBK LBK-schermafbeeldingen 5.5. Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek 7.7. Related to SPINE ICTO: schema's & screenshots Deze PPT bevat losse dia’s of reeksen dia’s voor diverse doeleinden in presentaties van Willibrord Huisman, IOWO Nijmegen. Ze zijn niet bedoeld om sequentieel te worden weergegeven. De meeste dia's zijn alleen begrijpelijk met mondelinge toelichting; soms is ook de animatie essentieel. Indien u deze PPT niettemin zelfstandig bestudeert, raadpleeg dan de sprekersnotities onder elke dia. Zie ook TRAJ/LBKschemas.ppt

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen2 Overzicht van het leerwerktraject LBK eigen onderwijspraktijk tijd portfolio-opbouw module 1module coach- gesprek coaching voortgangsgesprek intaketoetsing

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen3 Mediumgebruik LBK Blackboard: - structuur - informatie - communicatie roosters: htmlopdrachten in Word coaching: F2F, mail, telefoon video op cdrom groepsbijeenkomsten F2F schema’s in PPT zelfreflectie & module-evaluatie: - webformulieren digitaal portfolio bronnen deels op papier info: website

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen4

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen5

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen6

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen7

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen8

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen9

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen10

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen11

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen12

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen13

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen14

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen15

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen16

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen17

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen18

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen19

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen20

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen21

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen22

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen23

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen24 Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek   Blackboard   Leeromgeving - mediumgebruik   Wat is BrightSite   Didactiek en ICTO   Bij Blackboard beginnen?   Contactvormen en media   Positie van de groepsbijeenkomst (2)   Vier didactische modellen Zie NWIvoorlDocenten1juni2004.ppt voor de kasteeltekeningen (BB-context) NB de SPINE-versies zijn beterSPINE

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen25 Leeromgeving tv videoaudio drukwerk face to face beeldscherm printwerk telefoon werkelijkheid

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen26 3 perspectieven docenten studenten KUN

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen27 Wat is Blackboard? Beheer & ondersteuning op instellingsniveau KISS: faciliteiten voor studenten - beleid - didactiek - techniek Facultaire ondersteuning Blackboard learning system Ondersteunende website

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen28 Didactiek en ICTO (beetje kort door de bocht) Doelen, doelgroep, randvoorwaarden Inhoud Werkvormen, taken, toetsing, beoordeling Mediumkeuze –Face2face –Drukwerk –Print- en schrijfwerk –Video, audio, simulaties, animaties, tools –Digitale leeromgeving: Wat? Wie? Hoe? Wanneer? Digitale didactiek

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen29 Bij Blackboard beginnen !? bestaande onderwijspraktijk Blackboard! publicatie content communicatie discussiefora ? modereren opdrachten ? tijd doelen competenties didactisch concept digitaal portfolio assessment beroepenveld toetsen toetssysteem authenticatie user beheer organisatie beleid docententrainingen voorlichting ondersteuning contentmanagementsysteem ? interactie auteursomgeving video server ? rollen splitsen HRM kwaliteitszorg evaluatie

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen30 Contactvormen en media face-to-faceop afstand zelf werken contactgroep 1 op 1 offline online alleen groep 1 op 1 groep (chat, videoconferentie) (forum) ( ) papier computer (print, boek) (DLO, internet, Word) deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. schriftelijk mondeling

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen31 Positie van groepsbijeenkomst F2Fafstand zelfstudie contact alleen groep 1 op 1 groep 1 op 1 harde praktijk traditioneel, verondersteld = 1 uur tijd --> toets hybride leeromgeving deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt.

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen32 Tijd, werkvorm, medium F2Fafstand zelfwerkz contact alleen groep 1 op 1 groep 1 op 1 cursist 2 tutor coach cursist 1 = 1 uur offline onlinetijd --> deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt.

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen33 Didactisch model

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen34 Evaluatie via BB en/of papier MONITOR scanner analyse opgeslagen antwoorden op eerdere vragen opslag MONITOR eerdere vragen nieuwe vragen vragenlijst rapportage op papier rapportage digitaal Blackboard Course webformulier server Groepsbijeenkomst papier achterzijde opmerkingen evaluatieforum opmerkingen

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen35

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen36

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen37 SPINE Various drawings for the About SPINE website.   About SPINE (institutions & projects)   Design & development   Modes of contact, F2F, staff activities (4)   Learning environment and Internet server (3)   Learning environment and multimedia (2)   Multi-institution learning environment (3)   Three communities   Modular design; Virtual classroom (3)   Media & format choices (4)

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen38 Radboud University Nijmegen About SPINE Titus Brandsma Institute UCI IOWO SURF UNISA St. Augustine Manilla SPINE project Professionals SPIRIN community Fac. Theology

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen39 Design & development General view of TBI on scientific education in spirituality New online intercultural program in spirituality Instructional design SPINE progam Technical design SPINE module try-out & evaluation

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen40 Staff development Trainer  workshop  staff member From formal workshop learning to informal learning on the job Apprenticeship mode Just-in-time ‘just for us’‘just for me’

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen41 Modes of contact, media face-to-facedistance private contactgroup 1 to 1 offline online alone group 1 to 1 group (chat, videoconference) (forum) ( ) paper computer (print, book) (DLE, internet, Word) this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation written oral

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen42 Face-to-face meetings F2Fdistance private contact alone group 1 to 1 group 1 to 1 harsh reality traditional way, as supposed... time  assessment blended learning environment deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. intensity 

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen43 Face-to-face meetings traditional view time  assessment blended learning environment deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. intensity  F2Fdistance no contact contact: group desk forum meeting consultation 1 to 1 Digital & Desk work occasional personal consultation Face-to-face student activity:

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen44 Staff activities F2Fdistance no contact contact: group desk forum meeting consultation traditional way time  assessment blended learning environment... if designed properly deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. intensity ... if designed badly 1 to 1

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen45 Learning environment & Internet server 1 Internet server assignments reader documents images fora communication Course in Blackboard Radboud students Radboud tutors The primitive way external visitors ( + students & tutors) course info access only if enrolledopen this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen46 Learning environment & Internet server 2 Radboud students Radboud tutors External content Internet server assignments reader documents images fora communication Course in Blackboard course info students tutors external visitors not indexed this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation indexed by search robots

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen47 Learning environment & Internet server 3 External content and project info & tools students tutors developers external visitors Internet server assignments reader documents images fora communication Course in Blackboard course info development instructions templatessupport about institution about master about content about development project about researchabout instructional model about technical design lessons learned demo hidden area this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors not indexed indexed by search robots

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen48 Learning environment & multimedia, 1 4 possible locations for video source materials Internet server assignments reader documents fora communication Course in Blackboard video materials cd-rom streaming server on Internet too large much too large logistic problemstechnical problems probably solvable this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen49 Learning environment & multimedia, 2 audio: what has been said recently Internet server assignments reader documents fora communication Course in Blackboard streaming server on Internet no need to use streaming audio recorded in face-to-face meeting stored as MP3 published same day available in 40 kbps progressive download announcement this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen50 Multi-institution learning environment usage 1 Internet server assignments reader documents images, videos fora communication Course in UNISA DLE fora communication Course in Radboud DLE UNISA students UNISA tutors Different digital learning environments (DLE); Shared materials on 1 internet server this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen51 Multi-institution learning environment usage 2 Internet server assignments reader documents images, videos communication Radboud Shared course in Radboud DLE Different tutors and students Shared learning environment shared fora for all students communication st.A st Andrew’s students st Andrew’s tutors AAGroup fora: BB CC this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen52 Multi-institution learning environment communication Radboud Shared course in Radboud DLE Different tutors and students Shared learning environment shared fora for all students communication st.A st Augustine students st Augustine tutors AAGroup fora: BB CC this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors shared content assignmentsreader documentsimages

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen53 Three communities instructional practice instructional development SPIRIN students tutors coaches teachers spirituality professionals developers writers consultants

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen54 Module 1: Intr. to Spirituality Module 2 Learning Unit 3 Assignment 3.1 Assignment 3.3 Assignment 3.4 Assignment 3.5 Assignment 3.6 = assessment Learning Unit 1 Learning Unit 2 Learning Unit 3 Learning Unit 4 Learning Unit 5 Learning Unit 6 Learning Unit 1 Learning Unit 2 General intro Modular design of learning materials Instruction document: 1. context 2. learning objectives 3. instruction 4. product 5. feedback Work document Reader document Web pages photo audio video F2F Face-to-face meeting Assignment 3.2 book specific discussion forum general discussion forum digital learning environment

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen55 Virtual classroom frameworks this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Instruction document: 1. background 2. learning objectives 3. instruction 4. product 5. feedback specific discussion forum Schedule Meetings Assignments outer boundary intermediate boundary inner boundary Assignment

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen56 Module 1: Intr. to Spirituality Module 2 Learning Unit 3 Assignment 3.1 Assignment 3.2 Assignment 3.3 Assignment 3.4 Assignment 3.5 Assignment 3.6 = assessment Learning Unit 1 Learning Unit 2 Learning Unit 3 Learning Unit 4 Learning Unit 5 Learning Unit 6 Learning Unit 1 Learning Unit 2 General intro Blackboard course Learning Process --- Course materials (verouderd) cdrom book Instruction document (Word) Work document Reader document Web page Set of web pages PPT presentation photo video help web server General discussion forum Discussion forum F2F Face to Face streaming server video audio

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen57 Media choices, 1 Students work mainly from paper Book Work document Instruction document (Word) Reader document Discussion forum Prints: –distributed via the DLE and on cdrom –at wish, printed by the student –however also readable from screen Students work mainly with text Writing, editing, re-using (word processor) Communicating (discussion fora)

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen58 Media choices, 2 All processes are organized in the DLE only Who does what, when, why, how Find course materials Communication platforms Dependency on specific DLE as low as possible Course materials on web server and cdrom Face to face sessions for: Feedback on assignment Motivation, inspiration Seeing eachother

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen59 Format choices, 1 Why use Word? Editable and exchangeable: –Students must re-use given texts –Work documents guide thinking & working Easily produced and maintained by staff How use Word? As clean as possible (paragraph styles) Follow a given template Printable AND on-screen readable AND editable Metadata (= document properties) Structured file naming

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen60 Format choices, 2 When use web pages? text with pictures text with video complex documents (faq, set of web pages) context, contact, help, about this server How make web pages? All static html FrontPage web, no themes Sizes in % (= scalable, printable) One CSS style sheet  Thus, it runs also in file protocol (cdrom)

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen61 Support Technical Infrastructure : digital learning environment, server hosting (UCI) Web communities for Staff and Developers (in Blackboard) Educational development support and educational technology support (IOWO) Management Board TBI Governing Board of the University of Nijmegen International Governance Project manager Drs. G. Groothuijsen (UCI) Steering committee Prof. Dr. K. Waaijman (TBI) Prof. Dr. P. Nissen (FdT) Dr. H. Welzen (TBI) Drs. W. Veenstra (UCI) Dr. E. Schalkwijk (IOWO) Project Manager Development Group South Africa (Unisa / St.Augustine College) Development Group Manila (CSM) Development Group Faculty of Theology Univ. of Nijmegen Development Group TBI SURF Organization chart

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen62

© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen63