Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Geo-informatie: bestuurlijke ‘tom-tom’ voor gemeentebestuurders
Advertisements

Kwaliteit door Informatie
• Onderzoek uitgevoerd in opdracht van Erasmus Universiteit en Berenschot B.V. in het eerste kwartaal van • Commissie Jorritsma creëert de visie.
Deskresearch naar fasen van het klantcontactcenter (KCC)
Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut.
Workshop 6: Multichanneling
Zaakgericht Werken.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening De burger CENTRAAL Interactieve verwijzingen Toegankelijkheid Ranking Sep 2009 Vergeleken Gemeenten.
De Utrechtse Servicenormen
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Gemeente Arnhem Inwoners: Internet: 1 miljoen bezoeken
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
© Sergio van Keulen, TNS NIPO Commerce
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
CFES Stimulering en Sturing van Innovatie Willem Pieterson, PhD May 26th, 2009.
Governance van de informatievoorziening
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Slotsymposium Benchmarking Publiekszaken 20 november 2008
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Het beïnvloeden van succes
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
KZ: Platform / Incentives / Rapportage
UDEN geeft excellent Antwoord© met kanaalsturing door te Verbreden Professionaliseren Coördineren.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Organisatie Stichting  Bestuur  Raad van Toezicht  Programmaraad  Basissubsidie van VROM, V&W, LNV, Kadaster en TNO Missie:  Geonovum maakt geo-informatie.
Organisatie  Stichting  Bestuur  Programmaraad  Raad van Toezicht  Basissubsidie van VROM, V&W, LNV, Kadaster en TNO Missie  Ontwikkelt en beheert.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Enterprise Document Management Fase
BEL Combinatie.
Governance van de informatievoorziening
EMVI in de digitale praktijk
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Afspraakgericht werken Snel balie
Organogram gemeente Bunnik
LIAS Online Interactief Dynamisch Adaptief Beeldend De Visie.
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Organogram gemeente Bunnik
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening
Transcript van de presentatie:

Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum

Nota KCC Vorming van KCC in 2006 in begroting verwerkt en daarmee van start gegaan. Doel is om in % van alle vragen aan de gemeente in een keer goed (digitaal) te beantwoorden en daarmee de klant optimaal te bedienen.

Wat was ook alweer de aanleiding Commissie Jorritsma Onvrede bij de burger over de overheid, geen goede antwoorden, eindeloos doorverbinden enz. Burger maakt steeds meer gebruik van digitale mogelijkheden en wenst dat ook van de overheid

1 gemeente ?? Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector balie internet post telefoon Vraag van klant Antwoord naar klant Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector klant balie post telefoon

1 gemeente !! Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector klant balie internet post telefoon Vraag van klant Antwoord naar klant KCCKCC KCC = klant contact centrum

Waar staan we nu in Delft Publieksbalie levert 110 producten van 12 backoffices en verwerkt s, telefoontjes en baliebezoeken/jaar (waarvan in % op afspraak) Infopunt verwerkt meldingen/jaar openbare ruimte (16 % via internet) en grof vuil (50 % via internet) 130 formulieren digitaal Volg je vraag, Publieksbalie en Infopunt bewaken afhandeling van klantvragen, PIP 1 productencatalogus (internet, call center, stadsgids) Basis registraties koppelen

Waarom zijn wij voorhoede gemeente Organisatie al gewijzigd in 2000(publiekszaken en wijk-en stadszaken) Kennisinfrastructuur goed op orde (KIS, investeren in ict systemen, meer standaarden, eenduidige opslag – meervoudig gebruik) Snel een goede notering in rankings van gemeentelijke websites Laatste KTO: algemeen oordeel 7,6; service 8,1

Waarin zijn we voorhoede gemeente Voorbeeld voor KCC ontwikkeling Aanschaf systeem mid office (ANDEZ) Samenwerken met andere gemeenten Voorbereiden Wabo (met Alphen a/d Rijn, EGEM en TU Delft)

Vanaf telefoonnummer (14015) Beter toegankelijke website (begroting 2008) Discussie over verminderen regeldruk bij ondernemers Discussie over de wensen van de klant na 2015, hoe zal onze dienstverlening er dan uit moeten zien.