Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum
Nota KCC Vorming van KCC in 2006 in begroting verwerkt en daarmee van start gegaan. Doel is om in % van alle vragen aan de gemeente in een keer goed (digitaal) te beantwoorden en daarmee de klant optimaal te bedienen.
Wat was ook alweer de aanleiding Commissie Jorritsma Onvrede bij de burger over de overheid, geen goede antwoorden, eindeloos doorverbinden enz. Burger maakt steeds meer gebruik van digitale mogelijkheden en wenst dat ook van de overheid
1 gemeente ?? Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector balie internet post telefoon Vraag van klant Antwoord naar klant Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector klant balie post telefoon
1 gemeente !! Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector Afdeling/ sector klant balie internet post telefoon Vraag van klant Antwoord naar klant KCCKCC KCC = klant contact centrum
Waar staan we nu in Delft Publieksbalie levert 110 producten van 12 backoffices en verwerkt s, telefoontjes en baliebezoeken/jaar (waarvan in % op afspraak) Infopunt verwerkt meldingen/jaar openbare ruimte (16 % via internet) en grof vuil (50 % via internet) 130 formulieren digitaal Volg je vraag, Publieksbalie en Infopunt bewaken afhandeling van klantvragen, PIP 1 productencatalogus (internet, call center, stadsgids) Basis registraties koppelen
Waarom zijn wij voorhoede gemeente Organisatie al gewijzigd in 2000(publiekszaken en wijk-en stadszaken) Kennisinfrastructuur goed op orde (KIS, investeren in ict systemen, meer standaarden, eenduidige opslag – meervoudig gebruik) Snel een goede notering in rankings van gemeentelijke websites Laatste KTO: algemeen oordeel 7,6; service 8,1
Waarin zijn we voorhoede gemeente Voorbeeld voor KCC ontwikkeling Aanschaf systeem mid office (ANDEZ) Samenwerken met andere gemeenten Voorbereiden Wabo (met Alphen a/d Rijn, EGEM en TU Delft)
Vanaf telefoonnummer (14015) Beter toegankelijke website (begroting 2008) Discussie over verminderen regeldruk bij ondernemers Discussie over de wensen van de klant na 2015, hoe zal onze dienstverlening er dan uit moeten zien.