“The Heineken way of life”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Op zoek naar de ware Over de zoektocht naar een christelijke partner
Op zoek naar de ware This material is freely provided to help you build your own Power Point presentation to meet the needs of your group. 1 Based on eBook:
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Verkoop- en debiteurenproces
Bavaria Serveerdesk Zo. kan het ook!
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
De Banenbeurs is een uniek concept dat zich richt op werkzoekenden met een (v)mbo-, of hbo-opleiding die werk zoeken in de eigen regio. “Een banenbeurs.
Electronic Resource Management (ERM) Els Schaerlaekens Anet Gebruikersdag 15 juni 2011.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
HOOFDSTUK 12 Media.
HR Beleid Nathalie Slechte
Een startersgids voor innovatie
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Willem Fenengastraat BL Amsterdam the Netherlands Student: Brenda de Groot (JC3A2) Stagebegeleider: Manouk van Oordt.
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
1. Levensbeschouwing en communicatie
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Avenir Telecom is de specialist in telecom distibutie.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
MEELWORMEN-MUFFIN MET JAM? Wat eet de wereldbevolking in 2050?
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Marokko Adventure 2011 ONZE DOELSTELLING:
HP PSG NL Marketing planning FY11
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
10/01/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Inbound Marketing Plan
Kruiswoordraadsels eten & drinken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
LET’s get Social.
MARKTONDERZOEK – OP ZOEK NAAR INSIGHTS
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Groei van ‘de onderneming’ …
Managen van een onderneming
Dialogue Marketing
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
BRANDexpeience.
Transcript van de presentatie:

“The Heineken way of life” Half a year ago we started our ambitious brand store project. Bart Bosma

Half a year ago we started our ambitious brand store project.

Agenda Achtergrond Waarom Heineken the City Wat is Heineken the City Doelstellingen Heineken the City Activiteiten Heineken the City Uitdagingen Heineken the City Opdracht Randvoorwaarden

Achtergrond

Half a year ago we started our ambitious brand store project.

Gebruik van media

Half a year ago we started our ambitious brand store project.

A different ballgame is needed

Waarom Heineken the City

Heineken the City als marketing tool Laat liefhebbers het merk ‘beleven’. Plek om in contact te komen met de consument. Platform om marketingactiviteiten door te vertalen. Andere manier om te onderscheiden van de concurrent. (met het ook op toekomstige wetgeving) Interaction will be included in the design concept. Heineken and interactivity are inextricably bound up with each other and Heineken has demonstrated for years that it is trendsetter in this area. As discussed, different interactive concepts will be offered in the store and internet connections will be made available to customers to check their mail and surf free of charge. There is still a great demand in the target group for this. Naturally, an URL will be created for the store. This will be a virtual store where all products can be purchased.

Doelgroep Heineken liefhebber Man 18-35 jaar 75% Nederlanders 25% Toeristen Interaction will be included in the design concept. Heineken and interactivity are inextricably bound up with each other and Heineken has demonstrated for years that it is trendsetter in this area. As discussed, different interactive concepts will be offered in the store and internet connections will be made available to customers to check their mail and surf free of charge. There is still a great demand in the target group for this. Naturally, an URL will be created for the store. This will be a virtual store where all products can be purchased.

Half a year ago we started our ambitious brand store project.

Wat is Heineken the City

Fact sheet Name: Location: Amstelstraat, Amsterdam Target group: Primary locals, secondary tourists Message: “Official Store” Big Idea: “Portal to the Heineken way of life”

Wat is The Heineken City De Heineken Brandstore is een Concept Store die de Heineken Way of Life reflecteert en bestaat uit de volgende onderdelen: 1. De winkel In de winkel worden meer dan 250 unieke Heineken producten verkocht. Er zijn twee productlijnen: De Heineken Heritage Collectie (unieke Heineken producten met een heritage uitstraling) en de Heineken Original collectie (de bekende Heineken producten zoals t-shirts, caps en openers) 2. Beershop De Beershop bestaat uit twee onderdelen: Een assortiment gekoeld Heineken bier producten en de Jouw Heineken collectie bestaande uit een selectie van onze gepersonaliseerde Jouw Heineken flesjes 3. Drie unieke Boardrooms Drie unieke en inspirerende vergaderruimten met elk een uniek interieur. Alle faciliteiten zijn aanwezig en er kan binnen de vergaderarrangementen bijvoorbeeld voor worden gekozen om te ontbijten, lunchen of dineren.

De winkel

Heineken the City vs. Heineken Experience De Heineken Expierence richt zich voor een groot deel op toeristen, Heineken The City richt zich vooral op Nederlandse consumenten In Heineken the City staat het Heineken van nú centraal, terwijl bezoekers aan de HEX vooral geïnformeerd worden over de geschiedenis van het bedrijf en waar het Heineken-merk internationaal voor staat De toegang tot Heineken the City is gratis, voor de Experience geldt een toegangsprijs van 15 euro per persoon inclusief 2 drankjes en een cadeautje

Doelstellingen Heineken the City

Doelstellingen Brandstore Verhogen Merkwaarden Heineken Verhogen aantrekkelijkheid van Heineken in brede zin Impact creëren door de juiste marketing Zoeken naar een nieuwe manier van marketing in verband met een mogelijk reclameverbod in de toekomst Een gezonde businesscase

Goede balans tussen experience en winkel is essentieel Elk product en de winkel zelf moet bouwen aan onze merkwaarden Winkel: Gezonde businesscase: Traffic, conversie, en marge

Activiteiten Heineken the City

Heineken® The City 2011 Activations: Using the 2011 main brand activations as the starting point Focus: Primary focus on sales. Secondary focus on brand experience Medium: - Translating our Big Bangs into merchandise Translate part of the store into a flexible experience area Drive traffic by organizing in-store events, inclusion of HtC in our brand activations, Heineken.nl, local communication, and by CRM Boardroom Separate from the brand activations, the boardrooms will be activated year round

Uitdagingen Heineken the City

Uitdagingen 2011 Traffic verhogen Omzet verhogen We willen nog meer mensen in de winkel Omzet verhogen We willen de omzet per bezoeker laten stijgen

Bouwen aan awareness en doorvertalen naar omzet Positieve attitude Traffic naar winkel Conversie Revenue

Opdracht

Hoe kunnen we nog meer halen uit Heineken the City? Opdracht Hoe kunnen we nog meer halen uit Heineken the City? Meer traffic, hogere conversie, meer omzet Concept aanscherpen? Visibility HtC verhogen? Talkability verhogen? Samenwerking Heineken Experience en Heineken the City? Waarom zouden mensen naar HtC komen??

Randvoorwaarden

Randvoorwaarden Heineken the City is 25% beleving en 75% een winkel (echter de 25% beleving moet wel zorgen voor traffic) Probeer met name de Amsterdammer aan te spreken, maar neem ook de toeristen/ dagjesmensen mee Neem in het voorstel naast Heineken the City ook de Heineken Experience mee. Hoe kunnen deze twee elkaar aanvullen en versterken? Een horeca functie is voor nu buiten scope