“The Heineken way of life” Half a year ago we started our ambitious brand store project. Bart Bosma
Half a year ago we started our ambitious brand store project.
Agenda Achtergrond Waarom Heineken the City Wat is Heineken the City Doelstellingen Heineken the City Activiteiten Heineken the City Uitdagingen Heineken the City Opdracht Randvoorwaarden
Achtergrond
Half a year ago we started our ambitious brand store project.
Gebruik van media
Half a year ago we started our ambitious brand store project.
A different ballgame is needed
Waarom Heineken the City
Heineken the City als marketing tool Laat liefhebbers het merk ‘beleven’. Plek om in contact te komen met de consument. Platform om marketingactiviteiten door te vertalen. Andere manier om te onderscheiden van de concurrent. (met het ook op toekomstige wetgeving) Interaction will be included in the design concept. Heineken and interactivity are inextricably bound up with each other and Heineken has demonstrated for years that it is trendsetter in this area. As discussed, different interactive concepts will be offered in the store and internet connections will be made available to customers to check their mail and surf free of charge. There is still a great demand in the target group for this. Naturally, an URL will be created for the store. This will be a virtual store where all products can be purchased.
Doelgroep Heineken liefhebber Man 18-35 jaar 75% Nederlanders 25% Toeristen Interaction will be included in the design concept. Heineken and interactivity are inextricably bound up with each other and Heineken has demonstrated for years that it is trendsetter in this area. As discussed, different interactive concepts will be offered in the store and internet connections will be made available to customers to check their mail and surf free of charge. There is still a great demand in the target group for this. Naturally, an URL will be created for the store. This will be a virtual store where all products can be purchased.
Half a year ago we started our ambitious brand store project.
Wat is Heineken the City
Fact sheet Name: Location: Amstelstraat, Amsterdam Target group: Primary locals, secondary tourists Message: “Official Store” Big Idea: “Portal to the Heineken way of life”
Wat is The Heineken City De Heineken Brandstore is een Concept Store die de Heineken Way of Life reflecteert en bestaat uit de volgende onderdelen: 1. De winkel In de winkel worden meer dan 250 unieke Heineken producten verkocht. Er zijn twee productlijnen: De Heineken Heritage Collectie (unieke Heineken producten met een heritage uitstraling) en de Heineken Original collectie (de bekende Heineken producten zoals t-shirts, caps en openers) 2. Beershop De Beershop bestaat uit twee onderdelen: Een assortiment gekoeld Heineken bier producten en de Jouw Heineken collectie bestaande uit een selectie van onze gepersonaliseerde Jouw Heineken flesjes 3. Drie unieke Boardrooms Drie unieke en inspirerende vergaderruimten met elk een uniek interieur. Alle faciliteiten zijn aanwezig en er kan binnen de vergaderarrangementen bijvoorbeeld voor worden gekozen om te ontbijten, lunchen of dineren.
De winkel
Heineken the City vs. Heineken Experience De Heineken Expierence richt zich voor een groot deel op toeristen, Heineken The City richt zich vooral op Nederlandse consumenten In Heineken the City staat het Heineken van nú centraal, terwijl bezoekers aan de HEX vooral geïnformeerd worden over de geschiedenis van het bedrijf en waar het Heineken-merk internationaal voor staat De toegang tot Heineken the City is gratis, voor de Experience geldt een toegangsprijs van 15 euro per persoon inclusief 2 drankjes en een cadeautje
Doelstellingen Heineken the City
Doelstellingen Brandstore Verhogen Merkwaarden Heineken Verhogen aantrekkelijkheid van Heineken in brede zin Impact creëren door de juiste marketing Zoeken naar een nieuwe manier van marketing in verband met een mogelijk reclameverbod in de toekomst Een gezonde businesscase
Goede balans tussen experience en winkel is essentieel Elk product en de winkel zelf moet bouwen aan onze merkwaarden Winkel: Gezonde businesscase: Traffic, conversie, en marge
Activiteiten Heineken the City
Heineken® The City 2011 Activations: Using the 2011 main brand activations as the starting point Focus: Primary focus on sales. Secondary focus on brand experience Medium: - Translating our Big Bangs into merchandise Translate part of the store into a flexible experience area Drive traffic by organizing in-store events, inclusion of HtC in our brand activations, Heineken.nl, local communication, and by CRM Boardroom Separate from the brand activations, the boardrooms will be activated year round
Uitdagingen Heineken the City
Uitdagingen 2011 Traffic verhogen Omzet verhogen We willen nog meer mensen in de winkel Omzet verhogen We willen de omzet per bezoeker laten stijgen
Bouwen aan awareness en doorvertalen naar omzet Positieve attitude Traffic naar winkel Conversie Revenue
Opdracht
Hoe kunnen we nog meer halen uit Heineken the City? Opdracht Hoe kunnen we nog meer halen uit Heineken the City? Meer traffic, hogere conversie, meer omzet Concept aanscherpen? Visibility HtC verhogen? Talkability verhogen? Samenwerking Heineken Experience en Heineken the City? Waarom zouden mensen naar HtC komen??
Randvoorwaarden
Randvoorwaarden Heineken the City is 25% beleving en 75% een winkel (echter de 25% beleving moet wel zorgen voor traffic) Probeer met name de Amsterdammer aan te spreken, maar neem ook de toeristen/ dagjesmensen mee Neem in het voorstel naast Heineken the City ook de Heineken Experience mee. Hoe kunnen deze twee elkaar aanvullen en versterken? Een horeca functie is voor nu buiten scope