slide 2 BP&S Immo&Technics M&O Sociale Zaken Financiën Premedia Corporate Marketing Colruyt Group
Samen: leveranciers en partners Lange – termijn relatie Duurzame groei Engagement nemen Geloof in duurzame handel Lange-termijn groei en innovatie Economie als stuwende kracht voor positieve ontwikkeling Ecology Social Economy
Wie koopt witloof?
criteria
degustatie Appstore; stetoscoop Bestelling:
Online winkel Snel Vertrouwen Gekend verpakt Online: Zelf kiezen Beleving onderscheidend Winkel:
Eten Voeden Mainstream Standaard Makkelijk, convenience Voeden: Extra kwaliteit Onderscheidend genieten Eten:
BewaringRood snijvlakSnel groenSnel bruine plekkenKwaliteitVeel hard binneninBruin binneninSmaakBitterSeizoenWinterDonkerLokaalTeler/producentReceptenMet hesp en kaassausWitloofsaladeMet kip curry
Verbeteringen ifv consument Voeden: – Vitamines – koolhydraten – eiwitten – Mineralen – vetten Eten: – Smaak – meerwaarde Bewaring: – Roodverkleuring – Groenverkleuring – …
Verbeteringen ifv van productie – Tollerantie Alternaria Roest – Hoge productiviteit – Rendabel
Algemeen besluit Witloof dient “verjongd” te worden, meerwaarde te krijgen. Verpakking aanpassen aan noden van de jongere kopers: stuks ipv gewicht Meer info geven, recepten,voedingswaarde… Inspelen op seizoenen en lokale teelt Betere presentatie en strengere kwaliteitsbewaking vooral in de winkel
Bronvermelding: