NokNok www.noknok.be Het klopt in mijn hoofd. Achtergrond Start = Fit in je hoofd, goed in je vel Jongeren: – Merendeel voelt zich goed in zijn vel –

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cursus B-Fit coach Dag 1.
Advertisements

Ons kijken/denken over armoede beïnvloedt ons handelen.
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Preminiemen in competitie Kristof De Loose 26 november 2012.
GOP Noord 20 maart Zoersel.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
De website
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
Ouderenweekcampagne Actief ouder worden, een leven lang • Ouderenweek 2012: november • Europees Jaar 2012 ‘Actief ouder worden en solidariteit tussen.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Nicole Ezendam1, Anke Oenema1, Johannes Brug1,2
Stagedagboek IAB opleiding - 16/02/2013.
PREVENTIEF WERKEN met KOPP en KOAP
(José Gavilán) DRAAGVLAK VOOR GELIJKE KANSEN EN DIVERSITEIT BIJ LV.
NKS… Van Goed naar Groots! Welkom: Sponsoren meeting 2010.
Duidelijk schrijven voor iedereen
GOED WONEN van LEVENSbeLANG! Ouderenweekcampagne 2011.
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Nieuwe vrienden maken en
Projectweek.
Aandachtspunten vanuit een categoriale voorziening
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
“Proeftuinsessie 2: Administratie Wegen en Verkeer”
OVERZICHT Wat is de rechtenverkenner Zoekmogelijkheden –van A-Z / trefwoord –doelgroep / thema –persoonlijk profiel Handige tools –algemene rechten verbergen.
Deel 3 – visionboard – uur Character in visionboard.
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
VRAGEN 1. In welke mate (uitgedrukt in een percentage) dragen de projecten/initiatieven bij tot het welbevinden van de jongere in de buurt? 25 %
Innovatie bij psychotherapie online
112 juni 2012 Handreiking Gezonde Gemeente Handreiking Gezonde Wijk Betrekken van burgers bij opstellen en uitvoeren van lokaal gezondheidsbeleid.
Zichtbare Zorg heet u welkom Informatiesessies september 2009.
Instrument Empowerment Workshop “Marokkaanse Vrouwen in Beweging BSI dag; 27 mei 2004 Anneke Hiemstra.
Ondersteuning van kinderen van ouders met problematisch middelengebruik Werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening, werkgroep gezin, werkgroep onderwijs.
De goed-gevoel-stoel1 Voeg hier het logo van je eigen organisatie in De goed-gevoel-stoel Geef je goed gevoel een stevige stoel! Eigen naam Datum Organisatie.
VIGeZ vzw © maart 2009
1 Sociaal werk: voor of met de patiënt? Vlaams Patiëntenplatform vzw 14 oktober 2010.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
De gezonde school en genotmiddelen
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Gebruikersgerichte digitale zorg Wat willen gebruikers zelf?
Gezondheidsrace Laarbeek
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
STUDIEDAG VERKEERS- EN MOBILITEITSEDUCATIE Workshopsessie Peer pressure 14 januari 2014 Provincie Limburg & Departement MOW Vlaanderen.
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Personeel & Organisatie Kengetallen voor de Vlaamse overheid HR-netwerk 18 januari 2002.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
Sensoa Positief Patrick Reyntiens. Sensoa “Het Grote Sensoa” Korte geschiedenis.
(Her)Schrijven voor het web Is schrijven voor het web anders? Voordat we schrijven… Basisprincipes schrijven voor het web.
De personeelspeiling 2010 in ABB. 2 ABB in een notendop Agentschap voor Binnenlands Bestuur –Beleidsdomein Bestuurszaken Opdracht: ondersteuning bij het.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Vanaf januari Blijf er niet mee zitten
Goed in je vel zitten Talenten ontplooien Omgaan met dagelijkse stress
Kom in actie tegen eenzaamheid!

Ouder worden & alcohol Welkom – Karen Vanmarcke
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
Fases in het radicaliseringsproces
Niet praten, maar doen De implementatie van een integrale aanpak Matty Crone.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Communicatie Gezondheidsmonitor. Aanleiding Nieuw: grootschalig gelijktijdig onderzoek Kansen en risico’s.
Infosessie Erfgoeddag ‘Zorg’ Spoor 1: Welzijn en gezondheid.
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Campagne taalvaardigheid
LOB zeven stappen naar succes
Kwaliteit van leven en gezondheid
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
Zoeken naar informatie op het Internet.
Transcript van de presentatie:

NokNok Het klopt in mijn hoofd

Achtergrond Start = Fit in je hoofd, goed in je vel Jongeren: – Merendeel voelt zich goed in zijn vel – 1/10 laag zelfbeeld – Laag gevoel van zelfwaarde, eenzaam, identiteit zoeken – Kleinere groep (risico op) psychische problemen

Doelgroep = jongeren van 12 – 16 jaar die zich goed voelen = jongeren van 12 – 16 jaar met een dipje Onze prioritaire doelgroep zijn niet de jongeren met problemen

Kernboodschap = je goed voelen doet goed = je goed voelen is belangrijk = je goed voelen kan je leren Doel: -Leidraad om zelf aan de slag te gaan -Belang van je goed in je vel voelen -Taboe doorbreken

Inhoud Beschermende factoren: -Persoonlijk welbevinden -Algemene gezondheid -Geluk -Kwaliteit van het leven -Invloed risicofactoren relativeren -Aanzet (actieve) empowerment

Methodiek -Internet -Zelfeducatie -Info -Verhalen van anderen -Filmpjes -Poll -Doorverwijzing

Aandachtspunten -Jongeren bereiken, ook wanneer ze geen vragen hebben over zich goed voelen -Website op maat van jongeren

Pretest GroepStudierichtingGeslachtLeeftijdAantal jongeren 13xASO 3xTSOM3x15j 3x16j6 22xASO 2xTSO 1xBSOJ1x15j 1x16j 3x17j5 35xASO 1xBSO3xJ 3xM1x12j 4x13j 1x15j6 45xASO 1xTSO3xJ 3xM1x13j 5x15j6 5ASOM14j2 66xASO 1xTSO2xJ 5xM12j7 72xASO (4xgeen geg.)J12j6

Pretest -Doel van de website is duidelijk -Doelgroep van de site wordt correct ingeschat -Vormgeving spreekt aan ‘cool – mooi – handig – origineel’ -Teksten en tips zijn nuttig/bruikbaar -Teksten te lang -Goed leesbaar en begrijpelijk

De website -Zoekfunctie -Introtekst -4 knaltips -Woordwolk vol thema’s -Maak je eigen noknok -Jongere in de kijker -Waar kan ik terecht -Als het niet klopt

Implementatie

Implementatiedoel -Jongeren toeleiden naar -Jongeren aan de slag laten gaan met de info en opdrachten Door: -Bekendmaking op Vlaams niveau -Bekendmaking op lokaal niveau

Materialen -Poster -Postkaart - signering -Banner -Persbericht -Artikels voor einddoelgroep -Artikels voor intermediairen -Activiteitenlijst

Hoe kan ik mee bekendmaken? Passieve bekendmaking: -Artikels -Nieuwsbrieven -Ledenblaadjes -… - signering -Posters -Banner Actieve bekendmaking: -Jongere in de kijker

Evaluatie -Monitoring websitegebruik -Tevredenheidsmeting -Registratie implementatie -Registratie activiteiten

BEDANKT! Kom eens bij ons kloppen: