Come out and play: gamen in de stad. Positiebepaling Actie in de stad Smartphone of PDA Citygames: wat is het?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Hybriditeit De Souza e Silva: • Het vervagen van de grens tussen fysiek en digitale ruimten • Het intreden van virtuele communities in de fysieke ruimte.
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Context opdracht + doelgroep
Nieuwe media. Nieuwe media Nieuwe media Definitie Vernieuwde communicatiemiddelen: Internet (en alles daaromtrent) Videogames Digitale fotografie Gsm's.
De kringloop van het leven
City Campus Almelo CCA City Campus bv i.o. November 2013 [presentatie]
Vredeskamp Het Vredeskamp : PLAN 1.Vredeskamp, wat is dat ? 2.Thema van het kamp 3.Activiteiten van het kamp 4.Kampplaats 5.Praktische info.
EXPLOSIVE CHICKENS WAT IS ROTARY ? • Internationale organisatie : clubs – leden • Internationaal dienstbetoon : grootschalige vaccinatiecampagnes.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Welkom.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
SHOOS Paul Glorie, Koen Schaft, David Oldenburger | Klas Lila | Ondernemen.
“The Heineken way of life”
 QI&feature=related QI&feature=related.
Smartphone development Coopman Tom Adforce. Online communicatie en marketing agentschap Gevestigd in Brussel Aanbiedingen : – Online marketing – Juridische.
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Workshop: “Weinig geld, maar wel lid van een sportvereniging ”
Seizoen Resultaten Leiden – Vlaanderen 68 – 3 Vlaanderen – Dukes8 – 34 Amsterdam – Vlaanderen44 – 15 Vlaanderen – Hilversum8 – 36 Vlaanderen.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Welkom bij La Place Lunchbijeenkomst Greenport Holland 8 januari 2014.
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
Smartphone integratie Kristof Brams 23 juni 2009.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS OPERATIONEEL PROGRAMMA Disclaimer: deze info.
Fietsparkeren in Delft
Wat is Certipost?.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Actualiteit Nederlandse jurisprudentie Selectie en gunning
NBB-B cursus Utrecht 2008.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
VISIE OP HET STEDELIJK VESTIGINGSBELEID S.C.M.S. n.v. Uitbreidingstraat 18/ Antwerpen BELGIE Jeroen V.M. Hafkamp CEO.
De Cirkel des Levens Wat is succes ? Als je 3 bent is succes : Niet in je broek kakken.
Team Quatsj Drakeneiland. Te verwachten Wie zijn wij? Wat willen wij maken? Drakeneiland Weg naar concepten Concepten Weg naar stijl Summary.
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
Onthaal op evenementen Organisatie van evenementen OPR studiedag Antwerpen, 21 februari 2005.
Games bij werving Campagne AA-worden 27 november 2008.
Avenir Telecom is de specialist in telecom distibutie.
Zelfde behoefte, ander spel Oscar Diele - CMO. MakkelijkMakkelijker.
2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Bibliotheek 2.0 De Universiteitsbibliotheek van de toekomst Kees Westerkamp 3.0, Opleiding IDM/Media & Informatiemanagement 13 december 2007, Groningen.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Domotica MnM Smart Energy Solutions B.V.B.A. Maarten Meurs.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
&. Zware competitie Avontuur Enorme media-exposure Dat is Le Dakar 2011, de zwaarste rally ter wereld. En u kunt onze partner zijn in deze uitdaging.
Start Dit is een prototype van een applicatie waarop je evaluaties en onderzoeken kan vinden die jouw hulp nodig hebben. Je kan er ook je eigen evaluatie.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...

De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
App voor rijschool.
Medmec04 Engagement.
Aardrijkskunde Hoofdstuk 2 – les 3.
NINTES Netherlands Institute for New Technology, Economic and Social studies Nintes Experience 19 september 2007 Innoveren; empowerment en vernieuwen in.
 Dorpsmuseum Rond de Pomp.   Ik ben Marten Klop 46 j aar opgegroeid op Noord-Beveland  Mijn eerste baantje was bij de SRV-man  Opleiding detailhandel.
POPULAIRE GAMES Voor meisjes en jongens van 13 tot 18 jaar.
Bevraging streekproducten
Navigatie Om ergens naar toe te gaan moet men de weg wel kennen.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Het Wereldhandelsspel
DMK – lesweek 10: Privacy.
Nooddienstregeling bij de spoorwegen
“Last-mile” afvallogistiek
Nooddienstregeling bij de spoorwegen
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Transcript van de presentatie:

Come out and play: gamen in de stad

Positiebepaling Actie in de stad Smartphone of PDA Citygames: wat is het?

Smartphones Spelscherm met: - Spelkaart, scores, tijdsverloop - Posities - Virtuele voorwerpen en personages - Openbare plaatsen zijn onderdeel van spel - Voor- en medestanders in de stad GSM stuurt deze info naar spelserver en terug

GPS-ontvangers GPS-ontvanger: - Stuurt positie door naar GSM (via Bluetooth) - Klein, makkelijk mee te nemen

GPS in GSM Nokia N95 Mio A701

Wat biedt La mosca?

The target: een achtervolgingsspel in de binnenstad

Gamen in de stad

Voorwerpen oppikken

Een virtuele misdaad

Verdedigingsmiddelen •Stoorzender •Kogelvrije vest •Mijn

Technisch

Van 4 tot 12 deelnemers

Distributie particulieren •Start bij Outpost: Gent en Antwerpen –Goed gelegen –Goede ontvangstruimte –Uitstekende openingsuren + 7/7 –Game minded •Uitleen van 4 toestellen (GSM&GPS) voor groepen tot 12 spelers •Groepsprijs 80€ voor 2 uur spel •Waarborg 30€ per GSM&GPS

Doelgroep particulieren •Actieve volwassenen •Onze target: jaar •Vriendengroepen, vrijgezellenavonden, feestjes •Nieuwe outdoor ontspanningsvorm in de stad

Distributie bedrijven •Teambuilding & incentives •Teams tot max 36 personen •Begeleiding via Kelly Events (Vlaanderen) •Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht (door Mister Rotterdam & Living Story)

Citytracks: een stadsrally voor groepen & bedrijven

Citytracks: screenshots

Business spel: screenshots Verzamel geld in de stad Koop goederen Sla ze op in de stockruimte Verkoop via opdrachten

The Treasure of the Monk

Vriend of vijand (Eén)

De toekomst

Uitbreiding naar Europa •Concept dat in elke stad kan toegepast worden •Uitbreiding van concept naar Europese gamecenters en evenementenbureaus •Start in Nederland

Uitbreiding naar andere devices (PDA, GPS)

Verkoop van spelen via site Voor de eerste gebruikers van GSM- toestellen met ingebouwde GPS: eind 2007 Pas booming tegen eind 2009

Andere toepassingsdomeinen •Toerisme: stadverkenning en -beleving •Marketing: ‘experience marketing’ Games op zomerfestivals, stadsfestivals,... Productlanceringen

Citygames en toerisme

Voordelen citygames •Creëren een belevenis: je verkent de stad op ongekende wijze •Vergroten de actieradius van de bezoeker •Mogelijkheid om ook ‘s avonds een attractie te kunnen aanbieden •Jong, bruisend, innovatief karakter

Moeilijkheden •Eigenheid van openbare besturen •Uitleenproces op poten zetten •Technofobie •Beperkte of geen budgetten •‘We zullen wel zien’

De toekomst •Personal navigation: Tom Tom vs Nokia •Navigatie wordt mainstream: 2006: : •Toeristische citygames op Tom Tom •Spelers laden spel op toestel: bv. geheugenkaart

Nu bent u aan zet! Meer info op: