SHOOS Paul Glorie, Koen Schaft, David Oldenburger | Klas Lila | Ondernemen
Sneaker Freak
Dancing Community
Business Idea • Sneakers (exclusief) • Winkel Catalogus • Nieuws • Delen (met vrienden) • Nieuws • Aankopen • Promo’s
Unique Selling Points • Nichemarkt • Weinig/geen concurrentie • Weinig kosten • Winwinwin voor gebruiker/brands/retailers • Schaalbaar/uitbreidbaar
Market Research • Concurrentie • ShopSavvy • Target group • Nichemarkt • Relatief jong (16-28) • Gebruikt smartphone • Sneaker Freaker ( Active) • Market • Schoenenmarkt NL = 1.7 Miljard Euro • 80% verkoop in fysieke winkel
Marketing Plan • Reaching early adopters • Interactive Presentations • Events • Dance battles • Hip-Hop events • Later on • Social Media • User-generated promotion
Schaalbaarheid • Reguliere schoenenmarkt • Promoties (brands, retailers) • Winkels • Locator • Catalogus (prijsvergelijker) • Browsen (uitgebreid) • QR Codes / NFC
Verdienmodel • App: gratis indien… • Anders: € 2,39 • Inkomsten (overig) • Monthly Theme • Shoe of the Week (push) • Promotional Offers
Ontwikkeling • Eigen beheer • Geen investeerders • Inbreng partners: € 4000 • Tijdsbestek • 1 e kwartaal: Ontwikkeling • 2 e kwartaal: Release
Financial Projections • Downloads • 8300 in 1e jaar • 60% betaald = 4980 gebruikers • Winst • 1 e jaar: €3.306 • 2 e jaar: €5.803 • 3 e jaar: €13.132
Break-Even
Offer • Marktkennis & Promotie • Aandeel van 30%
Vragen?