De Cloud komt ongemerkt in ons leven
Trends (samenvattend) • We zijn als individu steeds meer gewend aan diensten uit de cloud • Introductie tamelijk ongemerkt • Blur van Personal en Corporate productivity • Authenticatie op basis van personal web-id • Personificatie / vrijheid in te kiezen tools • User Generated Content • Social Networking
Connected CRM • CRM bedrijven = vraaggericht acteren • CRM invoeren is doorvoeren van een verandering van push naar pull • Een registratief back-office systeem hoort bij push; een connected relatiebeheerssysteem hoort bij pull
Dus: Een modern CRM systeem moet ONLINE zijn. CONNECTED PERSONAL SERVICE ORIENTED
Wat is er aan de hand in Verkoop? photo credit: gizmodo 1: Verkopers hebben niet langer een informatie voorsprong op de klant 2: Klanten vertrouwen “iemand als ik” (voorbeeld: reisadviseur) 3: De opkomst van de “biz-sumer”
Wat is er aan de hand in Marketing? • Klantverwachtingen – Transparantie – Authenticiteit – Dialoog met een menselijke stem – Gevoelig voor emotie • Dingen gebeuren: –Klanten creëren –Klanten praten met elkaar –Mond-op-mond is hot (!)
Wat is er aan de hand in Support? • “Support Tags” (a.k.a. “Support Beacons”) • Niet meer de klant een case laten melden, maar reageren op wat er gebeurt in de omgeving van de klant • Zet het traditionele support model volledig op z’n kop • De klant praat op z’n eigen site: support komt naar ‘m toe
Social Networking Accelerator
Even over CRM Resultants…
- MS CRM only - Marktleider CRM in het onderwijs - Media & Entertainment - Workforce Vision - Branche Templates - ASP oplossing i.s.m. KPN - On-Ramp ASP Scenario - Bewezen implementatie methode, gericht op gebruikersacceptatie en kennisoverdracht Focus en Klanten
ECP Platform Connector Windows, SQL, Hyper-V Service Broker Klantorganisatie desktop Klantorganisatie desktop CLOUD