(c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concercommunicatie middelen
Advertisements

verenigings- communicatie
Agentschap voor Innovatie door Wetenschap en Technologie NCP dienstverlening IWT.
M. van cann business unit manager. Patiëntenvereniging  Kennis/informatie  Netwerk  Lobby  Contact bevorderen Online CommunitiesMicroblogs Wiki's.
Ervaringen van een BPOS Partner T-BENCH Danny Otten.
Media4us. Partners Media4us Sponsors Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen.
Meer klanten, meer conversie door “User centric mobile identity management” Mario Houthooft LIN.K nv Rotterdam
MULTICHANNELING CE / SPM week 3. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Update en evolutie in het ICT-infrastructuur dienstenaanbod van Cevi
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
Digitale tools: SlideShare
Checklist voor de Cloud
© 2014 KPMG Support Services, a Belgian Economic Interest Grouping (“ESV/GIE”) and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated.
Internationale marketing
EXCHANGE ROADSHOW 4 november 2008Neeltje Haaima. Agenda  9:00Intro - Neeltje Haaima  9:05Intro – Heath Madison  9:20Mobility  10:00Unified messaging.
AUTHENTICATION SOLUTIONS
FEWEB ON TOUR 20 oktober 2011 Testimonial An Verschooten – Legal Online Stepstones bij de opstart van een webshop
Providing your knowledge, skills and business contacts Whitepaper Marketing 5 gouden tips uit de praktijk In 30 minuten.
Copyright © 2008 Tele Atlas. All rights reserved. Zet uw Business Data op de kaart: Locaties in eTOM ®
Bedrijfs processen overzicht
Finance & Business Control
Gezondheidszorg Microsoft Dynamics Harco van Polen
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Advanced Business Information Solutions Webvertising.
Business Productivity Online Suite
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Promotie uitingen Niki.nl 3 april Stichting LNP.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Corporate Communications February 2011 Succesvol met Outsourcing Gerben Edelijn, CEO Thales Nederland.
‘strategic communications: key factor for suc6’
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Investing in your future - Crossborder cooperation programme Part-financed by European Union - European Regional Development Fund BE_Dignity-in-Care.
 Voorstelling stage-instelling  Omschrijving van de stagefunctie  Informatie ivm scriptie  Besluit.
SPLA Service Provider License Agreement
27 januari 2011 Sessie: Cloud scenario’s. Hoe te starten met cloud bij uw organsiatie? Irwin Hunter Solution Specialist UC en Cloud Computing
27 januari Werkplek Strategie Van Dromen naar Werkelijkheid Rob Elsinga Enterprise Strategy Business Microsoft Nederland.
Client Management met ConfigMgr Jannes Alink – Management.
Microsoft Partner Programma
CEBP Danny Burlage.
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:
Advanced Business Information Solutions Het businessmodel.
Verkoper of Accountmanager: Sales Force Automation Callcenter- agent Direct: Website Fax Direct: Telefoon Direct: Kiosk Intermediair: Extranet Kantoor/outlet:
Awareness, Trial, Repeat als middel voor publiekswerving Ilona Terkessidis en Marc Michils 2de Dag vd cultuurcommunicatie,
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
MULTI MEDIA CENTER Partner in learning communities 9 november 2006Fontys Hogescholen Mediatheek Venlo1 Best practice Pabo in Venlo.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Wouter van Ooijen Mail:
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Context-Driven Adaptation of Mobile Services Vergadering met Gebruikerscommissie na jaar 2.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie.
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Slide 1, De Talentmagneet 29 november 2012 | Marije van der Vlis De Talentmagneet Marije van der Vlis 29 november 2012.
Wat verwacht de klant? 15e NCCC 31 maart 2011 Prof. dr. Gaby Odekerken-Schröder
Business Marketing Management
Rework website Status op stafvergadering Bart Nelis Gent: #239/ docentengang Brussel: /naast bibliotheek.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Marketing & Entrepreneurship Karen Sikkema Arjan Terpstra.
WISKUNDIG MODELLEREN KUNST OF KUNDE? 11 november 2009 Jaap Praagman CQM.
inleiding tot cloud computing
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Commercieel beleid en recht H9 Offertes Certificeerbare Eenheid Ondernemershap.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Commercieel beleid en recht
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Canlan Sportsplex Mississauga
Transcript van de presentatie:

(c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007

(c) Forte, 2007 Forte Jan Lagast ir. UGent Managing Partner Forte Senior Marketing Advisor Forte Industriële marketing  Marketingadvies  Communicatieprojecten 10 medewerkers > 15 jaar ervaring

(c) Forte, 2007 Forte MarketingadviesVerkoopargumentatieCommunicatieplanManagementcoachMarketingklankbordCommunicatieprojectenBrochuremateriaalWebsite Bedrijfsblad of newsletter E-zine Activiteiten- of jaarverslag Reference stories

(c) Forte, 2007 Forte Electrabelenergiesector Fortis Leasefinanciële dienstverlening Sirrisinnovatiecentrum NS Stationsprofessioneel vastgoed Callataÿ & WoutersICT Febelfinberoepsfederatie banksector SITAmilieu European Copper InstituteEuropese lobby Z-Groupindustriële dienstverlening UCBchemie OncoMethylome Sciencesfarmacie Cumerio-Umicoregrondstoffen VBOwerkgeversfederatie

(c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media

(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Ja! Wie is de (potentiële) klant ? Sector Bedrijf Functie Noden Kennis Budget Koopmotieven ?????

(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Welke bronnen raadpleegt de klant ? Ja! ?? KLANT

(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Welke bronnen raadpleegt de klant ? Commercieel Objectief Persoonlijk Onpersoonlijk Directe verkoop Vakbeurzen Telemarketing Demo’s, trials Collega’s (Consultants) Verenigingen (Garanties, SLAs) Vakpers (Referenties) (Certificaten) Salesmateriaal Advertenties Direct mailing Schema gebaseerd op extract op F.Robert Dwyer, John F. Tanner, Business Marketing (McGraw-Hill 1999, 2002)

(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Effectieve communicatie ! Ja! KLANT

(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Wie is er betrokken bij de beslissing ? Sector Bedrijf Functie(s) x n Rollen x n Invloeden x n Noden x n Kennis x n Koopmotieven x n Ja!

(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Welke bronnen raadplegen deze mensen ? Ja!

(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Effectieve communicatie ! Ja!

(c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media

(c) Forte, 2007 Klassiek communicatieplan Budgetverdeling #contacten per actie budget (€) per actie B2C-budget (€) televisie radio billboard advertentie

(c) Forte, 2007 Budgetverdeling #contacten per actie budget (€) per actie B2C-budget (€) B2B-budget (€) telesales verkoop DM Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Basismodel klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Basismodel klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan Ja!

(c) Forte, 2007 Primaire investering Logo, huisstijl Naamkaartjes Verkoopargumenten Presentatie Brochure Referentielijst Customer reference stories Offerte Contract Direct Sales klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Secundaire investering Telesales Mailing Newsletter Event Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Secundair ondersteunt primair Telesales Mailing Newsletter Event Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Beïnvloeden Imago Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Primair dient ook voor secundair Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Logo, huisstijl Briefpapier Verkoopargumenten Referentielijst Customer reference stories Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Tertiaire investering Persrelaties Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Tertiair ondersteunt primair en secundair Persrelaties Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Beïnvloeden Imago Beïnvloeden Imago Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Primair en secundair dienen ook voor tertiair Persrelaties Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Newsletter Logo, huisstijl Briefpapier Verkoopargumenten Referentielijst Customer reference stories Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Voorbeeld Lancering high-tech innovatie Logo, huisstijl Naamkaartjes Verkoopargumenten (Customer Reference Story) Brochure Offerte Contract Direct Sales klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Voorbeeld Lancering high-tech innovatie Eigen teleprospectie Mailing (Mailing met referentie) Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Voorbeeld Lancering high-tech innovatie Persrelaties Networking Speaker Opportunities Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Voorbeeld Op korte termijn doorbreken Logo, huisstijl Naamkaartjes Verkoopargumenten Salestraining  groot team Presentatie Brochure Offerte Contract Direct Sales klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Voorbeeld Op korte termijn doorbreken Telesales  telesalesploeg Mailingcampagnes + in-house events Ondersteunende newsletter Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Voorbeeld Op korte termijn doorbreken Persrelaties  launch event Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Radio Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

(c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media

(c) Forte, 2007 Integratie van e-media Essentie een e-medium = een medium

(c) Forte, 2007 Integratie van e-media Welke e-bronnen raadpleegt de klant ? Ja! KLANT ??

(c) Forte, 2007 Integratie van e-media Effectieve e-communicatie ! Ja! KLANT ??

(c) Forte, 2007 Integratie van e-media Welke e-bronnen raadpleegt de klant ?  Website  E-zine  ing  RSS feed  Blog  Tell-a-friend  Pdf flyer  Webinar  Virtual world  Community Ja! KLANT ??

(c) Forte, 2007 Integratie van e-media E-medium = medium Integreer met klassieke media  E-kost/investering = deel van totale budget  E-boodschap = boodschap -dress-code  dress-code avatar -blog door CEO = corporate message Werking (e-medium) ≠ werking (medium)  Effect (e-medium) ≠ effect (klassiek medium)  Vorm (e-boodschap) ≠ vorm (klassieke boodschap) -E-newsletter ≠ e-(papieren newsletter) -taal op blog ≠ taal in persbericht

(c) Forte, 2007 Integratie van e-media E-media in het communicatieplan van één product Contactgegevens Public on-line info Public on-line demo Public RSS-feed Public webinars Press corner Corporate blog Url ranking Banners Google advertising klant in contactin databaseonbekend E-newsletter ing On-line route Contactgeg. signature Link naar on-line info On-line meeting room Hidden on-line demo Pdf offertes Extranet

(c) Forte, 2007 Papier Brede boodschap Corporate Papier Brede boodschap Corporate Elektronisch Niche-advies Elektronisch Niche-advies Elektronisch Niche-advies Elektronisch Niche-advies Integratie van e-media E-zine Niet de vervanger van papieren newsletter Combinatie papier & elektronisch werkt best 1 jaar

(c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media

(c) Forte, 2007 Succes! Forte Voskenslaan 97d, B-9000 Gent