Intergenerationele en interculturele communicatie tot stand brengen en beroepsvaardigheden transparant maken Final confere 011 in Sofia 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The future of the European labour markets: Transitions, Risks and Opportunities Neujobs Stakeholders Dialogue Programmatorische Federale Overheidsdienst.
Advertisements

Op naar de toekomst Wat doen we vanuit school? SOM-lessen
Academisch Nederlands Wie heeft daar behoefte aan? 17 maart 2011 Hilde Rombouts Monitoraat op maat.
Project REALISE Europees Project Ter bevordering van de tewerkstelling van hooggeschoolde allochtonen op hun niveau van opleiding.
0 © Copyright 2009 by Nolan, Norton & Co. Private for the client. No part of this report may be copied, reproduced, quoted or distributed in any form without.
12 april 2005Workshop Auteursrechten en institutional repositories DARC-2 Workshop Inleiding over auteursrechten en institutionele repositories door Marijke.
Eric Holtman Hoofd Xchange, Centrum voor Nieuwe Media.
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Arnold Lobbrecht Lenvis in het kort Arnold Lobbrecht
Key to Mobility DE/09/LLp-LdV/TOI/ This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only.
Legal disclaimer: The sole responsibility for the content of this presentation lies with the authors. It does not represent the opinion of the European.
Utrecht University Samenwerking tussen school en ouders met een migratie achtergrond: ‘Partnerschap in de maak’’ Platform Allochtone Ouders 6 juni 2009.
Effectiviteit van de VAST-game Een Serious Game voor uitspraak Engels
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Mobiliteit bij lokale overheden. Ferranti Koen VerbeeckRaf De BackerEnterprise Architect 03/ /
EUROPEES PROJECT ASINP With the financial support from the Prevention of and Fight against Crime Programme of the European Union European Commission –
‘Geef uw team vleugels’
The Passive Voice de lijdende vorm.
Hoe kunnen we onze kleine/ jonge artiesten vinden / bereiken.
Validatie en kwalificatie van een temperatuur gecontroleerde Supply Chain Gert-Jan van Diest IGZ Congres - De Nieuwe GDP Guideline Nieuwegein, 2 september.
Inspectie beleid GDP Guideline
Jaap van Lakerveld Directeur
BSc Honours Programme Informatiebijeenkomst. 30 credits extra Samenwerken met studenten uit andere opleidingen Verdieping binnen je eigen opleiding Persoonlijke.
Training Rolmodellen.
Delivering Value for Less A cceleration C enter for E ngagements Templates Oubollig of Agile Maurice Siteur ACE Service Manager Testing.
Gastles Gastles Week van het geld 2015 door (naam) op (datum)
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Robbie Cornelissen Het grote geheugen X. Het Grote Geheugen X.
Wat staat er achter de blokjes? Vlgnd. dia Instructie: 1.De maker plaatst foto’s achter de blokken van elke dia. Om te spelen: 1.Bedenk (eenvoudige)
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Factor4, Charles-Henri Bourgois, Johan Coolen Brussel, 2 April 2015.
The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.
The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.
Een paar vraagjes Ben je jonger dan 12 of ouder dan 97? Is dit je telefoon…..? Is dit je TV….? Is dit je computer..?
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Criteria for Invasive management Acute Coronary Syndromes (ACS) in patients presenting without persistent ST-segment elevation Eduard van den.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek i-science IsFast Prof. dr. Henk Sips Program committee chairman.
Onderzoek in beweging in de klas en in de lerarenopleiding
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Effect van ondersteunende richtlijnen en instrumenten op houding van apothekers bij aflevering van rijgevaarlijke geneesmiddelen Trudy Van der Linden a,
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
1 EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
1| library | library Pure – introductie.
Gemakkelijker onderzoekend leren in de klas dankzij de online leermiddelenbank van Scientix.
IDentifEYE WORKSHOP. This project has been funded with support from the European Commission. This communication reflects the views only of the author,
IDentifEYE WORKSHOP. This project has been funded with support from the European Commission. This communication reflects the views only of the author,
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Introductie SW-Vircamp / VIRCLASS Remmelt Veenkamp, INH This presentation reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible.
NEXT LW 2 Bijv.nw. 3 Zelfst. nw. 4 PV 5 Ond Taal Team 1 Team 2 Team 3 Team 4 Team 5 Team 6.
Module 2 Handreikingen voor trainers 1.
University College Maastricht Christelijk-sociaal Radicaal kiezen voor de burger in gezondheid en ziekte Dr. Maarten J. Verkerk.
Name : Jean-Paul in ‘t Zandt Title : Service Solution Sales Professional Premier Microsoft BV Maximize the Value of your IT Investments. Microsoft Services.
Hoe lang nog fossiele brandstoffen? Henk Grootveld, Hoofd Trends Investing & fondsbeheerder Rolinco Amsterdam, maart
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
Jaap van Lakerveld Directeur
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Wat is de Amsterdamse MBO-Agenda?
3L week 27: ‘Wandelen: jong geleerd, oud gedaan.’ © JL
Past Simple vs Present Perfect
De taaltaak
Welkom bij Workspace 365, kunnen wij ergens bij helpen
RECS International Mission and Strategy
English 23 April 2018.
Transcript van de presentatie:

Intergenerationele en interculturele communicatie tot stand brengen en beroepsvaardigheden transparant maken Final confere 011 in Sofia 1

Vormen van tandemteams Jonge Nederlanders en oudere migranten 2

Jongeren hebben interviewtechnieken geleerd en interviewen de migranten 3

Interview is o.a. gericht op  Het migratie of vluchtverhaal  Leven en werk van migranten in Nederland  Zijn/haar opleiding en (beroeps)vaardigheden 4

Het interview wordt omgezet in een verhaal en op de website geplaatst 5

Effecten voor oudere en jongere, o.a.  Wederzijds begrip  Meer zelfvertrouwen 6

 Kunt u deze verhalen in uw eigen organisatiegebruiken? Hoe?  Kunt u in uw organisatie jongeren ouderen laten interviewen? Hoe? 7

Andere tandemmogelijkheden? 8  Ziet u andere mogelijkheden in uw organisatie om tandemteams jong en oud te vormen? Zo ja, welke?

9 (hierop staan de producten) This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. LLP-LdV/TOI/2009-NO1-LE Final conference, Sept. 01st-02nd 2011 in Sofia