MMT.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sponsorpakketten PAKKET A Centraal €15.000,-  Eilandstand 4 zijden open standnummers A5, A6, A8, A14, A16, A17  Pakket idem aan pakket A Sponsorpakketten.
Advertisements

Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Marketingcommunicatiemix
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
1euroCPM.nl CRAZY RICH MEDIA DEAL versie: juli 2009 EUROforische PRIJSKRAKER.
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
Dokter Klik BV Algemene presentatie Dokter Klik We kunnen u heel goed vertellen wie we zijn en wat we u kunnen bieden. Maar liever nog presenteren.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Het klaslokaal 2.0.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Digital in een recessie: slimme strategieën in moeilijke tijden 20 januari 2009
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!

Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Online marketing Expert (in een week)
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
RetargetingExplained.be Hoe kunnen meubelretailers retargeting inzetten om hun ROI te optimaliseren?
Mark Pattenier Koert Kamp Maurice de Moor Groep 16.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
DMK – week 4.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Adviesrapport Rabobank Affiliate marketing
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
 Zoekmachine marketing  Zoekmachine optimalisatie  Affiliate marketing  marketing  Mobile marketing  Display advertising  Real targeting.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
SEO Hoger in Google.
Les 3 Affiliate Marketing
Online Marketing Basis
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Online media kansen voor ieder bedrijf
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

MMT

RECAP N.a.v. de evaluatie van Leontine Van Geffen was er te weinig bekend bij jullie over ONLINE VERDIENMODELLEN ONLINE ADVERTISING Ofwel : De hele waslijst aan digitale advertising middelen (van webvertising tot social media tot e-mailmarketing tot affiliate tot zoekmachine, etc). - Afrekenmodellen online advertising (cpm, cpc, cpl, etc)

PAK IK DAT EVEN OP. JULLIE WILLEN NATUURLIJK GEWOON GELD VERDIENEN? DISPLAY NON DISPLAY …..?

OMZET? De Nederlandse digitale reclamemarkt behaalde in het eerste halfjaar van 2012 een netto omzet van 585 miljoen euro. Dat is 14,3% meer ten opzichte van het eerste halfjaar in 2011. Dit blijkt uit de Online Ad Spend studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. De omzetgroei was voor een groot deel te danken aan search (22% groei). De omzet uit display advertising groeide met 7Uit het onderzoek blijkt onder meer dat marketing via mobiele websites en apps nog steeds in de kinderschoenen staat. “Ondanks de veelbelovende mogelijkheden die de smartphone biedt, hebben marketeers hun weg nog niet gevonden naar dit uitzonderlijke apparaat. De tablet doet het relatief beter als marketinginstrument. aldus Joris van Heukelom, voorzitter van IAB.

OMZET? http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v =mwXIc0L4DS0#!

ROLLEN ZIJN BEKEND?

ROLLEN? MEDIABUREAU? RECLAMEBUREAU? PUBLISHER? ADVERTEEERDER? PROVIDER? CUSTOMER ? EXPLOITANT ?

DISPLAY

DISPLAY Display Advertising is één van de oudste online marketingvormen en is weer helemaal terug van weggeweest. Display Advertising middels banners en andere ‘rich media’ uitingen wordt over het algemeen succesvol ingezet voor branding. Minder bekend is dat het ook heel goed kan worden ingezet om relevante bezoekers én conversies te genereren.

ADVERTISING : DISPLAY Bannering NON-DISPLAY Advertorials Nieuwsbrief Standaard Rich media NON-DISPLAY Advertorials Nieuwsbrief Textbox / link

WEBVERTISING VOORBEELDEN Rectangle Sponsored links Advertorial

RECTANGLE

PIXELS AFMETINGEN VAN BANNERS WORDT GEMETEN AAN PIXELS PIXEL = een beeldschermpunt PIXEL kan maar een kleur hebben 468 x 60 pixels 243 x 60 pixels

AUTOMATED TRADING Sinds de intreding van automated trading kunnen adverteerders middels Display Advertising adverteren op basis van een veilingmodel, zoals dat gebeurt bij bijvoorbeeld: Google AdWords. Selectie van relevante netwerken en websites; Uitsluiten van irrelevante websites; Instellen van maximale biedingen; Afrekenen op basis van CPM, CPC en zelfs CPA.

AFREKENEN? CPM, CPC en zelfs CPA….!??!?! CPM = COST PER MILLE CPC = COST PER CLICK CPA = COST PER Acquistion

REKENVOORBEELD BANNER kost EUR 15,- voor de 468 *60. Er zijn 500 000 impressies geboekt = 500 * 15 = EUR 7500,- Doorklikratio van 2% betekent dat 10 000 bezoekers Kosten per bezoeker : 7500/10000 = EUR 0,75 PER LEAD: 1000 = 25 leads (conversie ratio = 2,5%) 250 leads bij 10000 dus 250 * 30 euro per lead = 7500 Euro

AFFILIATE Display Advertising wordt ook gekoppeld aan de marketingvorm Affiliate Marketing. Website-eigenaren kunnen advertenties van adverteerders op de website plaatsen om zo relevant verkeer naar de website van de adverteerder te brengen. Bekende afrekenmodellen binnen affiliate marketing zijn op basis van gegenereerde conversies en/of bezoekers. De meest gebruikte advertentie-uiting die wordt ingezet is de display banner.

DISPLAY http://www.webads.nl/adverteren/advertentievormen/display/ http://www.iab.nl/onze-kennis/standaarden-en-richtlijnen/formaten/ NON DISPLAY http://www.webads.nl/adverteren/advertentievormen/non_display/

INTERSTITIAL /SUPERSTITIAL

WEBVERTISING – HOME PAGE TAKE OVER (HPTO)

DISPLAY

NON-DISPLAY

E-MAILMARKETING STRAKS WOUTER : Vorm van direct marketing Directe conversie & omzetverhoging Meetbaar, hoog bereik, lage kosten

WEBSITES www.stir.nl www.iab.nl www.webwereld.nl www.emerce.nl www. Marketingtribune.nl

AS REQUEST Integreren social media in marcomstrategie           ROI analyse met name voor social media Mobile marketing! VOLGENDE WEEK + OPDRACHT UITWERKEN