Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Kasteel De Vanenburg - Putten
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Dank aan de jury -Gestelde vertrouwen -Onderkennen van de BMW Group Corporate Sales strategie -Terwijl 1, 3 en 5 Serie bekende verschijningen zijn.
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Compliment Compliment aan de: - BMW Dealerorganisatie - Corporate Sales afdeling van BMW Group Nederland
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Bekendheid fleetowners van groene labels Bron: Heliview Research “van groene labels naar CO2?”
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar De nieuwe norm wordt CO2 -Heden: Prinsjesdag en belastingplan van groene labels naar CO2. -Straks: Anders Betalen voor Mobiliteit - CO2 component in kilometerprijs.
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar CO2; hype of nieuwe werkelijkheid? Consequentie: - CO2 belangrijke factor voor restwaarde; leasetarieven. - CO2 = verbruik = kosten. Verwachting zakelijke markt: - Actievere sturing op CO2 performance van voertuigen.
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar CO2 uitstoot premium segment NL Gemiddelde CO2 (gr/km) uitstoot van nieuw geregistreerde auto’s (12-maands voortschrijdende periode) MINI BMW A C B
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar CO2 uitstoot BMW Group in NL Gemiddelde CO2 (gr/km) uitstoot van nieuw geregistreerde auto’s (12-maands voortschrijdende periode) BMW Group Marktgemiddelde
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Gemiddeld vermogen vs. CO2 uitstoot 09/2008 – 08/2009 Gemiddelde vermogen van nieuw geregistreerde auto’s versus gemiddelde CO2 uitstoot (12-maands voortschrijdend) BMW Concurrent A Concurrent B Concurrent C
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar De kracht van een dealerorganisatie - Alleen een goed product/marketing is niet genoeg: - EfficientDynamics technologie standaard - Corporate Lease varianten - Business Line pakketten - Marketing campagnes
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar De kracht van een dealerorganisatie - Dealernetwerk bepaalt klanttevredenheid. - Laag stilval percentage - Condition Based Service - One stop shopping (schade, banden, ruiten)
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Belangen dealer vs. leasemij. MerkdealerLeasemaatschappij - Winst- Winst - Klanttevredenheid- Klanttevredenheid - Mobiliteit- Mobiliteit - Continuiteit- Continuiteit - Hoge restwaarde- Hoge restwaarde - Loyaliteit- Loyaliteit - Liquiditeit- Liquiditeit
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Tegenstellingen dealer vs. leasemij. Merkdealer belangLeasemaatschappij belang - One stop shopping- Inkoop optimalisatie after sales - Merkgebonden- Multi-brand - Laag debiteurenbestand- Langere betalingstermijn - Decentraal leveringsbeleid- Centrale inkoop en afleveringen
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Tegenstellingen dealer vs. leasemij. - Van wie is de klant? - Is de klanttevredenheid hiermee gediend? - Win-win?
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar De kracht van een dealerorganisatie Dealernetwerk ingericht op zakelijke markt: - Landelijke dekking en continuiteit - Openingstijden werkplaatsen - Consistent prijsbeleid - Service Level Agreements Sales en After Sales
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Tenslotte - BMW Zakenauto van het Jaar 2010: 320d EfficientDynamics Edition pk, 360Nm gr. CO2 - EU5 - 20% bijtelling - Maart 2010 introductie - Richtprijs € ,-