DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Klimaatquiz Als 500 leerlingen een jaar lang geen aluminiumfolie gebruiken om hun boterhammen te verpakken, besparen ze energie. Hoeveel? a) De energie.
Advertisements

Dierproeven. Leg dat maar eens uit!
AM Driving Business Goes Electric 20 juni 2012 Jeroen van de Braak & Eric Beers EV’s in Cijfers.
Intelligente en Schone Voertuigen: Wat, Welke...
GfK Supermarktkengetallen
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 CO 2 -emissies van lichte voertuigen Voorstel van verordening van de raad en het.
H 22: Kosten van een duurzaam produktiemiddel (dpm)
Onderwerpen Bijdrage aan beter milieu
groei met TTW witlof uien aardappelen granen bloembollen chicory
Vandaag.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Global Warming Global Warming
Duurzaamheid Bert van de Merwe.
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Rotary Scherpenzeel Woudenberg – Mobiliteit, milieu en mooie spullen
Energiebesparing in het huishouden
VEILIGE MOBILITEIT: THE GOOD, THE BAD & THE UGLY BRON: TOSHIBA EUROPE GMBH.
Welkom Doel van dit event 3 geteste criteria  Brandstofefficiëntie gemeten aan de hand van de rolweerstand  Grip op nat wegdek  Extern rolgeluid.
Op het trottoir mogen kinderen met een kinderfiets rijden als ze jonger zijn dan: a) 8 jaar b) 9 jaar c) 10 jaar.
Benzineprijs Hallo, Ik heb gehoord, dat de benzineprijs binnenkort kan komen op Euro 2,00.
De ontwikkeling van de auto
voor de zomervakantie tot
Milieu performance van vervoerswijzen en logistieke ketens
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
Ecodesign en efficiënt materiaalgebruik in nieuwe voertuigen
CO2 reductie d.m.v. bijmenging van waterstofgas Demonstratiebijeenkomst 17 maart 2011 Brink voert het project ‘CO2 reductie door rijden op waterstofgas’
BRANDSTOFBESPARING Het nieuwe label DE 3 GEMETEN PRESTATIES Brandstofefficiëntie Rolweerstand Veiligheid Remmen op nat wegdek Geluid Het externe rolgeluid.
WELKOM in het AVIODROME
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
De warmtepomp Dominique Hendrikx A2 Bram Oosterbos A2
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Krachten en verkeer.
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
LED’s.
CO 2 is, in tegenstelling tot andere emissies zoals NO X, fijn stof, en CO), geen ongewenst neveneffect van de verbranding. CO 2 is geen vervuilend gas.
Kiezen tussen belangen ervaringen van een veranderend ingenieursbureau in een veranderende wereld Jacco Buisman Ede, 11 maart 2008.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
Pietje heeft op 1 januari 2008 een bedrag van € 400 op een spaarrekening gezet. De rente is 3,5%. Hij laat de rente op de rekening staan. Op 1 januari.
Goede tijden, slechte tijden
The limit beyond. Doel Change the world Verleden Heden Out of the box denken!!
7.3 Mobiliteit en gedrag. Overlast door verkeer 2000: 7,6 miljoen voertuigen in Nederland Groei van 25% per tien jaar Steeds langere files Een ‘verkeersinfarct’
Enquête.
Schoon gezond fris Twents milieu Afval: CO2 of Portemonnee ? Albert van Winden 24 mei 2011.
PRODUCTINFORMATIE 601 Premium Optifuel 18 / 05 / 2009 Product Marketing Renault Trucks Benelux.
Snelwegsystemen Jos Beukeveld Mei 2011.
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
Door: Jaap Wilmink, Peter Lakeman en Jetske Vleugel
Rotary Leusden – Mobiliteit, milieu en mooie spullen
PIRELLI’S STANDPUNT  Pirelli, als Premium merk, verwelkomt en steunt ten volle de introductie van het bandenlabel. Wij beschouwen het label als een goed.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
1 Week 38/ /11/ Voor oktober vrezen velen onder ons een crash Wat denken wij?? Voor de VS zien we weinIg kans van een crash gezien.
Wat kunt u eraan doen? EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Klimaatverandering.
Athlon Car Lease Duurzaam Mobiliteitsplan
Jeroen van Doorn Tesla Motors Duurzame mobiliteit.
Wat kun je eraan doen? EUROPEAN COMMISSION Klimaatverandering.
Het model van de Ecokosten / Waarde Verhouding (Eco-costs / Value Ratio = EVR) en “eco-efficiente waardecreatie” dr. ir. Joost G. Vogtländer Technische.
Truck Platooning Uitkomst Consultatie marktpartijen Buck Consultants International Postbus AS Den Haag Telnr : Mobiel :
Inleiding De voordelen De mechaniek Het design Vormgeving juiste keus!
taking care of energy and the environment
Potentiële baten van Triple-A banden in 2013, 2016 en 2020 Stephan van Zyl (TNO) Sven Jansen (TNO) Michael Dittrich (TNO) Erik de Graaf (M+P)
Plannerscafé Oss 1 maart 2018
Brandstofverbruik.
Transcript van de presentatie:

DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN PRESENTATIE VAN HET GAMMA

DE BELANGEN VAN MOBILITEIT

Veiligheid, een van de grootse belangen voor de consument Remmen op nat wegdek “Ik vertrek vaak op vakantie op het drukste moment, op drukke wegen moet ik op mijn banden kunnen vertrouwen. File vorming is niet te voorspellen en zeer verrassend.” “S ’ochtends zijn wij vaak aan de late kant en het komt voor dat ik dan iets harder rijd. Het feit dat ik voor banden heb gekozen die goed remmen, zelfs op nat wegdek, stelt me gerust”. Onvoorspelbare en plotselinge filevorming Bron: Etude DVA Reason Why 2011

Ongevallen in Europa zijn zeer divers en verschillend 70% van de ongevallen vinden plaats op droog wegdek 60% van de ongevallen vinden plaats in de bebouwde kom en met lage snelheid 75% van de ongevallen gebeuren op rechte stukken 25 % van de ongelukken gebeuren in bochten en zijn tevens het ernstigst Bron: Verkehrsunfallforschung (VUFO) en Technische Universität Dresden : 20.000 ongevallen onderzocht/ 10 jaar Etude source ?

Banden, een uitermate belangrijke factor voor de veiligheid van automobilisten Rem fase Reactietijd : 1,1 s. Beginnen met remmen: 0,7 s. In 50% van de gevallen zijn de banden de enige factor die de ernst van een ongeluk kunnen verminderen. 15 m bij 50km/h 10 m bij 50km/h

Nieuwe constateringen betreffende mobiliteit “ De kosten voor mijn auto blijven maar stijgen, vooral brandstofkosten reizen de pan uit, maar voor mij is het ondenkbaar om kwaliteit of veiligheid op te offeren door een onbekend bandenmerk te kopen.” Bron: Etude DVA Reason Why 2011 Prendre la source de l’étude

Energie verbruik : Mentaliteit verandert door de stijging van energieprijzen Gemiddelde benzineprijs tussen 2005 en 2012 Gemiddelde dieselprijs tussen 2005 en 2012 + 50% + 58% 2005 2008 2012 2005 2008 2012 Gemiddeld in Europa zijn de prijzen van benzine met 66% en van diesel met 63% gestegen tussen maart 2005 en maart 2012. Bron: AA UK by using European Road Information Centre (Geneva) and ec.europa weekly oil. (Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, Spanje)

CO2 uitstoot Een groot gedeelte van de CO2 uitstoot wordt veroorzaakt door transport sector en in het bijzonder door het wegverkeer. Dit gedeelte stijgt voortdurend in de ontwikkelde landen en de landen van de OECD. Wegverkeer Verdeling van de CO2 uitstoot per sector in de OECD landen Luchtverkeer Waterverkeer Andere transport middelen Energie sector Industrie en bouw Woningen Andere sectoren Bron: AIE (2005) CO2 uitstoot veroorzaakt door energie verbranding. Illustrer les 12% => Emission sur l’Europe

De autofabrikanten hebben de CO2 uitstoot van nieuwe auto’s ver teruggedrongen. voetuigen met een CO2 uitstoot van 161 g / km en meer voertuigen met een CO2 uitstoot tussen 141 en 160 g / km Voertuigen met een CO2 uitstoot tussen 121 en 140 g / km voertuigen met een CO2 van 12O g / km en minder 1995 2008 Bron : ACEA E u r o p e a n ,A u t o m o b i l e M a n u fa c t u r e r s A s s o c i at i o n : Cars, Trucks & the Environment

…en nemen steeds meer initiatieven om te voldoen aan steeds strengere normen In 1995 werd een vrijwillig akkoord getekend tussen de Europese autofabrikanten. Deze beloofden een vermindering van de CO2 uitstoot per km voornamelijk door technologische verbeteringen. LED verlichting Verbeterde aerodynamica Hergebruik van warmte Schonere uitlaten Geluids vermindering Lichtere en gerecyclede materialen Efficiënte motoren Geoptimaliseerde transmissie Alternatieve energie Hybride auto’s Kinetische energy Cruise control Accu’s Banden met lage rolweerstand Bandenspanning sensoren Intelligente navigatie Bron : ACEA E u r o p e a n ,A u t o m o b i l e M a n u fa c t u r e r s A s s o c i at i o n : Cars, Trucks & the Environment

CO2 uitstoot en brandstof verbruik : Banden spelen een essentiële rol 20% Is het aandeel van de banden in het brandstofverbruik van een voertuig Chiffre et Source ?

MICHELIN heeft de autofabrikanten altijd bijgestaan: 20 jaar R&D voor meer brandstofbesparing in het belang van duurzame ontwikkeling 2007 Bijna 100% van het Energy Saver gamma heeft een rubbersamenstelling gebaseerd op silica. 1992 Introductie van silica voor de 1ste generatie brandstof-besparende banden. 2012 De Eco‘N’Grip Compound, een nieuwe rubbersamenstelling gepatenteerd door MICHELIN. Een grens verleggende technologie voor nog meer brandstofbesparing.

Energie efficiënte banden Consumenten zijn gevoeliger voor initiatieven en technologiëen die het mogelijk maken brandstof te besparen Eco-Rijder “Als de automobielfabrikanten hun auto’s met energie efficiënte banden uitrusten, dan moet dit betekenen dat ze werken! “ Er wordt van mensen verwacht dat ze leren zuiniger en anticiperend te rijden, ze moeten dus ook wel producten kunnen kopen die ze daartoe in staat stelt. De brandstof prijzen zullen niet gaan dalen, ik denk eerder dat ze nog meer zullen stijgen…” Energie efficiënte banden Bron: Etude DVA Reason Why 2011 Verbatim flottes (genre la poste en Allemagne)?

Tot slot, consumenten hebben meerdere verwachtingen … “Vandaag de dag besparen we waar dat mogelijk is, we willen geen geld weggooien en door brandstof te besparen beschermen we ook nog het milieu.” “ Het weekend is altijd een race. Vaak zijn het kleine afstanden, naar de dans club van de kinderen en naar familie op visite. Ik moet gewoon op mijn banden kunnen vertrouwen.” “Wij gaan vaak een lang weekend weg. De afstanden zijn nogal groot dus heb ik gekozen voor een bekend en groot merk zodat ik zoveel mogelijk kilometers uit mijn banden kan halen.” Source: Etude DVA Reason Why 2011 Préciser source

…en zij willen niet moeten kiezen tussen essentiële prestaties van hun banden Als “de beste banden keuze” ziet de consument een band die het juiste evenwicht tussen de 4 essentiële prestaties biedt. BAND 2 Droog: Nat: Levensduur: Brandstof-besp: BAND 1 BAND 3 Droog: Nat: Levensduur: Brandstof-besp. : Droog: Nat: Levensduur: Brandstof-besp. : Gekozen door 49% van de consumenten Gekozen door 27% van de consumenten Gekozen door 24% van de consumenten Bron: TNS SOFRES Value to Design 2007 Frankrijk, Duitsland, UK en Rusland Reprendre l’ancienne version avec étoile Bien mettre en avant le choix

HET ANTWOORD VAN MICHELIN ENERGY SAVER + : HET ANTWOORD VAN MICHELIN

Het antwoord van MICHELIN voor de consumenten Consumenten willen niet moeten kiezen tussen de essentiële prestaties van hun banden. Wij proberen deze cruciale prestaties tegelijkertijd te verbeteren . Dit heeft altijd deel uit gemaakt van onze belofte en maakt deel uit van het DNA van het merk MICHELIN. Veiligheid, onder alle omstandigheden Levensduur, het 2de keuze criterium voor onze consumenten Brandstof-besparing, om de kosten te drukken en het milieu te beschermen

Onze belofte voor iedere nieuw ontwikkelde band: geen essentiële prestatie voor de consument opofferen Veiligheid Levensduur Brandstof-besparing

De bijdrage van de milieu vriendelijke MICHELIN banden MICHELIN schat in dat zijn milieu vriendelijke banden, sinds 1992 een brandstof-besparing hebben opgeleverd van : OF WEL EEN VERLAGING VAN DE CO2 UITSTOOT VAN: www.compteur-vert-michelin.com (resultaten op 26/06/2012)

Energy Saver + zal de 5de generatie zijn van de Energy band Met Energy Saver +, viert MICHELIN 20 jaar innovatie in milieu vriendelijke banden door nog een extra stap te zetten! 160 patenten zijn geregistreerd voor een voortdurende verbetering van de Energy Saver sinds zijn introductie Tot 60 liter brandstof en 140 CO2 kg bespaard(1) dankzij Energy Saver + banden Energy Saver + zal de 5de generatie zijn van de Energy band Nombre de brevets déposés? (1) Schatting van de gemiddelde besparing met MICHELIN Energy Saver + vergeleken met het zijn voorganger, voor een benzine voertuig , op basis van de testen TÜV Süd 2012 voor rolweerstand (in afmetingen 175/65 R14 T en 195/65R15H) en over de gemiddelde levensduur van een MICHELIN band (i.e. 45.000 km - Interne test 2012).

De nieuwe MICHELIN ENERGY SAVER + band Bespaar nu nog meer brandstof(1), in alle veiligheid. Veiligheid in alle omstandigheden met De know-how van MICHELIN op het gebied van veiligheid Nog meer brandstof-besparing Bespaar tot 60 liter brandstof vergeleken met de vorige generatie(1) De uitzonderlijke levensduur van MICHELIN Een groter respect voor het milieu Tot 140 Kg CO2 minder(1) (1) Schatting van de gemiddelde besparing met MICHELIN Energy Saver + vergeleken met het zijn voorganger, voor een benzine voertuig , op basis van de testen TÜV Süd 2012 voor rolweerstand (in afmetingen 175/65 R14 T en 195/65R15H) en over de gemiddelde levensduur van een MICHELIN band (i.e. 45.000 km - Interne test 2012).

Een geoptimaliseerd profiel voor meer veiligheid MICHELIN heeft het profiel van de nieuwe ENERGY SAVER + aangepast. De band heeft een geoptimaliseerd contact met de weg. Het contact vlak met de weg is 10% groter in vergelijking met zijn voorganger voor een verbeterde grip op droog wegdek. ENERGY SAVER ENERGY SAVER +

Rolweerstand en slijtage van de band Als de band afrolt gaan de polymeren trillen bij contact met een oneffen wegdek. Het contactvlak warmt op. Dit is rolweerstand. Het brandstofverbruik neemt toe. De polymeerketens raken los van elkaar en uiteindelijk ook los van de band. Dit is hoe een band slijt . 1- Les chaînes de polymères sont les agents chimiques qui composent la bande de roulement du pneu. Ils entrent en vibration lorsque le pneu roule. Les extrémités libres de ces chaînes de polymères sont alors en mouvement. 2- Ce sont les vibrations des extrémités de ces chaînes qui provoquent la dissipation d’énergie dans la bande de roulement, l’échauffement du matériau et par voie de conséquence la résistance au roulement. La consommation de carburant augmente alors. 3- Du fait des vibrations des extrémités des chaînes de polymères, celles-ci vont se désolidariser les unes des autres et finir par se détacher, ce qui entrainera l’usure de la bande de roulement.

DE ECO’N’GRIP COMPOUND: een nieuwe rubbersamenstelling voor een zuiniger gebruik MICHELIN biedt een nieuw gepatenteerde rubbersamenstelling aan, de ECO’N’GRIP rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling is versterkt door het toevoegen van een emulsie die zich aan de uiteindes van de moleculen hecht. De chemische elementen zijn zo beter verbonden. Dit heeft twee voordelen: Meer brandstofbesparing Dankzij nieuwe verbindingen worden de moleculen minder warm. Het resultaat is dat het brandstof verbruik en daarmee ook de CO2 uitstoot teruggedrongen is. Langere levensduur Deze nieuwe verbindingen tussen moleculen verbeteren de samenhang van de chemische componenten. Een verbeterde samenhang zorgt voor meer weerstand tegen slijtage

Een speciale binnenlaag om het brandstofverbruik te verlagen MICHELIN heeft een speciale binnen laag toegevoegd aan de band. Deze laag heeft een ultra lage rolweerstand en bevordert de brandstof-besparing. Resultaat: Het brandstof-verbruik is nu nog lager. Dit zijn dus nog minder grammen CO2 die uitgestoten worden. ENERGY SAVER ENERGY SAVER +

Een geoptimaliseerde vorm voor een nog zuiniger gebruik De nieuwe ENERGY SAVER +, warmt minder op. Resultaat: De verdeling van de energie in de band is verbeterd waardoor er minder brandstof verloren gaat aan het opwarmen van de band. Daarom is de CO2 uitstoot lager dan bij zijn voorganger. ENERGY SAVER ENERGY SAVER +

Bespaar nog meer brandstof(1), in alle veiligheid Tot 60 liter brandstof besparing vergeleken met de voorgaande generatie(1) En de know-how van MICHELIN op het gebied van veiligheid en levensduur B tot C A (2) van 68 tot 70 Snelheidsindex: T t/m V - Serie: 50 t/m 70 - Hieldiameter: 14’’ t/m 16’’ Schatting van de brandstofbesparing met de MICHELIN Energy Saver + vergeleken met zijn voorganger, voor een benzine voertuig ,op basis van TÜV Süd testen 2012 op het gebied van rolweerstand (in de afmeting 175/65 R 14 en 195/65 R 15 H) en op een gemiddelde levens duur van een MICHELIN band (i.e. 45.000 km - Interne test 2012). Behalve de 14’’ afmetingen die een B klassering hebben Attente MICHELIN TP et info labelling

PRESENTATIE VAN HET GAMMA

Een naam die “+” besparingen aangeeft ! Twee tegenoverelkaar liggende, zeer goed leesbare markeringen

MICHELIN ENERGY SAVER + : 14’’ B* H/B* DIAMETER* LI SI* Extra Load 165 70 14 81 T   175 88 XL 84 185 H 195 91 65 79 82 86 60 55 80

MICHELIN ENERGY SAVER + : 15 ’’ B* H/B* DIAMETER* LI SI* Extra Load 175 65 15 84 T   H 185 88 V 195 91 95 XL 205 94 215 96 B* H/B* DIAMETER* LI SI* Extra Load 185 60 15 84 T   88 XL H 195 V 205 91 55 85 50 82

MICHELIN ENERGY SAVER + : 16’’ B* H/B* DIAMETER* LI SI* Extra Load 205 60 16 92 V   96 H XL 215 95 99 T 195 55 91 87 94 50 88

Meer dan 190 homologaties sinds zijn introductie MICHELIN ENERGY SAVER + : DE HOMOLOGATIES VAN DE AUTOMOBIELCONSTRUCTEURS een gamma dat doorborduurt op de successen van de Energy Saver bij de automobielcontructeurs met : Meer dan 190 homologaties sinds zijn introductie Bij 22 constructeurs En op 96 modellen!