‘Want heb door een keuze verloren, elk ander verlokkend bestaan.’ (J.C. Bloem) Dr. Bernard Kruithof, Instituut voor Interdisciplinaire Studies Algemene.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoger onderwijs in Almere Frans Vos Rogier van der Wal Leertraject New Towns 6 juni 2011.
Advertisements

Zinsdelen.
Informatie avond Profielkeuze havo/vwo 3
VOORLICHTINGSAVOND KLAS 3
Bisschoppelijk College Echt Informatiebijeenkomst voor ouders/verzorgers leerlingen groep 8 van de basisscholen van Echt e.o in januari 2006.
Ouderavond PTA en LOB 4 VWO 10 oktober
UNIVERSITY CAMPUS FRYSLÂN NAAR VERSTERKING VAN DE FRYSKE KENNISINFRASTRUCTUUR augustus 2009.
Biografie Boosheid onder vrienden bij autochtoon-Nederlandse kinderen en Marokkaans-Nederlandse kinderen.
Indeling profielen schooljaar Vwo Gemeenschappelijk deel Papiamentu (240) Nederlands (480) Engels (400) Algemene natuurwetenschappen (120)
Een ‘Bedreigd Bestaan’ in Noord-Groningen?!
Centre of Expertise Watertechnologie CEW Leeuwarden, 25 mei 2011.
DigiHist Oude teksten, moderne technologie: Geleerdenbrievenproject In eke Schuurman (K.U.Leuven) ism Jan Odijk (U.Utrecht)
Petra Couffez - 1 Ba MV.
Zoon of dochter gaat studeren aan een universiteit Voorlichting voor Ouders Ad van Hout, coördinator aansluiting vwo-wo 25 april 2013.
Welkom HBO Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam
Wetenschappelijke stage
Burgerschap en de vrije oefenruimte: de actualiteit van John Dewey
6VWO Mijn leven ná het JBC..
Suzanne,lieke,kim en julia
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Macro-economische betekenis overheid
DANS is een instituut van KNAW en NWO Data Archiving and Networked Services DAI & NARCIS Chris Baars 14 Maart 2013 DANS is een instituut van KNAW en NWO.
Startzondag 11 September Korintiers 13,1-13 Al heb ik alle gaven van de Geest, maar heb de liefde niet, dan ben ik niets.
Sociale mobiliteit: individuen, groepen, buurten Jan Rath
Voorstel onderwijsgebonden onderzoek 2008 Vlaamse Ardennen Dr Frans Thissen Opleiding Sociale Geografie Universiteit van Amsterdam.
Lokale ontwikkelingen in grensgebieden Dr Frans Thissen Amsterdam institute for Metropolitan and International Development Studies (AMIDSt)
VRB Kennis in ICT 1 Kennis in ICT Richard Benjamins SWI Universiteit van Amsterdam.
Wat cijfers 25% van de voortijdige schoolverlaters stopt vanwege verkeerde studiekeuze (ROA, 2009, p. 52)ROA, 2009, p. 52 Veel jongeren blijven in het.
Professie & Hoger Onderwijs Programmagroep Professie & Hoger Onderwijs Informatiebijeenkomst 21 juni 2011 Arjan van Bommel.
Sessie 1 Schoolloopbanen Nele Havermans (FaPOS, K.U.Leuven) Prof. Dr. Em. Jan Van Damme (K.U. Leuven) LAGO studiedag 22 september 2011.
Twee naar Een Platform OA Rotterdam 25 maart 2010 Willem van der Wolk,
Halfslachtigheid als grootste bedreiging Arnoud W.A. Boot Universiteit van Amsterdam Amsterdam, 6 november 2009 Amsterdam, 6 november 2009 Arnoud W.A.
Goed kiezen en frequente vragen daarbij
Gedeelde identiteit in een verkaveld werkveld Door Filip Coussée
1e ouderavond klas 3 VMBO (theoretisch) HAVO/VWO LOB KV1 / CKV.
Methylfenidaat en de hersenontwikkeling Dr. L. Reneman
Welkom in klas VQ Mentoren:
Uitstromen naar het voortgezet onderwijs
Het einde van lidmaatschaps-relaties oude stijl?
Het Voortgezet Onderwijs. Schooltypes V.O. VWO HAVO VMBO Praktijkonderwijs.
Leren in de beroepspraktijk
De vader van Nederlandse Literatuur!. 29 Juli 1927 in Haarlem Amsterdam.
Montessori onderwijs Gemaakt door:.
Werkt werken? Reinier Kuijsten, Jane- Murray Cramm,
Professional Development Schools - Rijnmond
Informatie Voortgezet Onderwijs
Loopbaan oriëntatie en begeleiding VWO6
2 oktober 2015 Eindexamen gehaald en dan? Keuze voor vervolgonderwijs is een individuele keuze, het resultaat van een proces.
ORIËNTATIE STUDIE EN BEROEP. DOEL DIT JAAR IS VERPLICHTE ONDERDELEN  Bezoeken van 6 workshops. Keuze uit de volgende avonden. HBO voorlichtingsavond.
Waarom kies je dit vak in de bovenbouw?
LOB-activiteiten Havo 4 en vwo 5 decaan Dirk Jan Munnik
#geloven?. #zorgtgeestvoor #geloven? #zorgtgeestvoor 1 Korinte 3:6: “Ik heb geplant, Apollos heeft water gegeven, maar God heeft doen groeien.”
Wat moet je weten aan het eind van de les? Wat de Gouden Eeuw is (met jaartallen) Waarom het een economische bloeiperiode was Waarom het een wetenschappelijke.
Voortgezet onderwijs HELMOND
BaVPK-BRUG-VIA-banaba of vier opleidingstrajecten voor verpleegkunde H. Schouppe Groepsdirecteur Gezondheid & Welzijn.
Workshop 4 Good practice: Hoe doe ik een goed onderzoek? Hoe zorg ik voor goede begeleiding? Door: Esther Schouten-de Bruijn Jan Vermeulen.
Loopbaanleren in het hbo Studiedag De Haagse Hogeschool 31 mei 2010 Dr. F. Meijers.
/ \ S t a a r t d e l i n g e n * Level 1
LOB-activiteiten Havo 4 en vwo 5 decaan Dirk Jan Munnik
Vecon Business School Johannes Fontanus College Module Wetenschappelijk Onderwijs (WO) 1 Module Wetenschappelijk Onderwijs (WO) Vecon Business School (VBS)
Welkom! Boeren met weidevogels samen werken en leren in praktijk,
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Havo5 en Vwo6
ORIËNTATIE STUDIE EN BEROEP
Loopbaanoriëntatie Les 1 – aan de slag.
Stappen in het keuzeproces
LOB-activiteiten havo 4 en vwo 5
Als de samenleving je laboratorium is
Radboud Kids – Meet the professor
Eén jaar Rutte III – Resultaten, uitdagingen en verwachtingen
Transcript van de presentatie:

‘Want heb door een keuze verloren, elk ander verlokkend bestaan.’ (J.C. Bloem) Dr. Bernard Kruithof, Instituut voor Interdisciplinaire Studies Algemene Sociale Wetenschappen Universiteit van Amsterdam

Balthus, Les enfants

1. Groei van school als sorteermachine • 2. groei van betekenis van testen

Instroompercentages in het HBO en WO

Opleidingsniveau naar geboortecohort

Ploegende boer

dienstmeisje

wasvrouw

sjouwerman

De scheepsjongens van Bontekoe

Constantijn Huygens ( )

Jan Ligthart ( )

Alfred Binet ( )

A.D. de Groot ( )