GAME THEORY Les 6: Usability.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van eigen onderzoek
Advertisements

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Vooronderzoek visual knowledge building Op welke manier construeren leerlingen kennis aan de hand van beelden?
Autisme en Mindmap Thuis en op School
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
1. Inktvip •Ongetwijfeld ken je de KPN reclame over Inktvip •Bekijk die Inktvip reclame op Youtube:
Les 7: Game testing. Goed nieuws! Het spel laten spelen om je gameplay te testen. Playtest Voldoet de gameplay aan vooraf gestelde doelen?
Van uitleggen leer je het meest
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
Niet om een ‘koopje’ maar om een toestel te kopen dat ook gebruikt gaat worden Han van Reekum.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Software Architectuur Over de samenhang der dingen = Over de connecties tussen componenten Over de afhankelijkheden tussen modules Over de belangen van.
Les 2. Doelgroepen Les 1. Doelgroepen1. -Het probleem met game design terminologie - definitions/ definitions/
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Concept Development – 20 september 2010
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 1, blok 4. ‘kunst verbeeldt het oneindige in het eindige’ vrij naar Friedrich von Schelling ( )
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 5 Engagement.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Sociale media op school
1.3: Tand om tand of zachte hand
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Toelichting module: Les schema per week
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
De spreekbeurt..
Deltion College Engels
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry.
Genre: Tower defense Ontworpen door: ironhide game studio Uitgebracht: Armor Games Released: 28 juli 2011 Platforms: PC + Tablets INFORMATIE.
Interpreteren van data
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
{ World of Warcraft. Wat zijn je verwachtingen? Wat is je ervaring? Wat is het verschil? Opdracht Opdracht.
Typ hier je eigen naam Naam van de school
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
2.2 Pak de boef dan, als je kan
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Wiskunde C, A, B of B&D?.
Samenwerking die vleugels geeft Ellen Reehorst eduScrumnederland.nl
LES 2. ONDERNEMINGSPLANNEN.. [TUSSENSTAND]
LES 6. glusyndicates.nl DIKKE VETTE VIEZE GROFFE EINDOPDRACHT Max €10.000,-
Les 3 sjablonen (templates), briefpapier maken
1.3 Tand om tand of zachte hand Vergelijking Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken Huiswerk.
Tiemen, Joey, Robert, Rianne. Inhoud Onderzoek Interface kiezen SWOT Prototype Testen Resultaat.
Medmec04 Engagement.
BEGINNER EV3 Programmeer Les
Gevorderde programmeer les
Websites. Een succesvolle website Een succesvolle website bevat: Een goede usability Een mooie lay-out Een goede kwaliteit.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Het derde thema van het project gaat deze zondag over getrouwd zijn. Veel sprookjes eindigen met “En ze leefden nog lang en gelukkig”, maar voor getrouwde.
Website Usability. 10 websites worden beoordeeld door drie dingen: 1.URL. 2.Categorie. 3.Conclusie.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Spreekbeurt in groep 4.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Les 1. Wat voor les krijgen we nu? Tijdens de lessen over hoofdstuk 9, 10 en 11 krijg je op een andere manier les. Het doel is om je zelfstandigheid te.
Holland mechanics Gemaakt door Stephan, Jade, Robyn, Sam en Pim.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Transcript van de presentatie:

GAME THEORY Les 6: Usability

BORING Dikke van Dale: “Intrinsieke eigenschap van een programmeertaal of een machine om betrouwbare produkten (programma`s of uitvoergegevens) te produceren tegen geringe kosten, zonder evenwel de garantie te bieden ook gebruikersvriendelijk te zijn.”

Beter: Het product is voor de gebruiker gemakkelijk te gebruiken, is toegankelijk en werkt naar behoren

Waarom wil ik dit weten

30738581040.00 Dertig miljard euro

Vergeet je doelgroep niet!

Vergeet het platform niet!

Usability In games

Interfaces Zijn een ding

Interfaces Zijn een ding

Tutorials, Altijd handig

Tutorials, Altijd handig

Niet moeilijk, Diep.

Diepte is Niet complex

Diepte is de speler opties bieden.

Niét de speler pesten!

Gameplay en Game Mechanics

Wat de speler binnen de game doet. Gameplay Wat de speler binnen de game doet. Game mechanics Stukjes logica die uitgevoerd worden door de game.

Eindopdracht! Kies twee games uit de lijst op de volgende pagina. Beschrijf de doelgroep aan de hand van: - Bartle - demografische kenmerken Beschrijf de usability aan de hand van: - Interface - Game play - Game Mechanics Beschrijf wat deze game aantrekkelijk maakt voor zijn doelgroep. Beschrijf hoe deze game nog aantrekkelijker zou zijn voor zijn doelgroep. Beschrijf of de game wel of niet gebruiksvriendelijk is.

Robot Wants Puppy Gemcraft 2 Wasted Youth Part 1 http://tinyurl.com/3a5rlqc Gemcraft 2 http://tinyurl.com/3qjr2gd Wasted Youth Part 1 http://tinyurl.com/d2bypso

Antwoorden! Wat is de inleverdatum? Hoeveel woorden? Voor 28 october 00:00 uur Hoeveel woorden? 1500 per game Maar de herfstvakantie dan? HAHAHAHAHHAHA Hoe lever ik het in? Een email naar jwolters@glu.nl Het onderwerp van de email is ‘Eindopdracht Usability Naam Achternaam Klas’ In de email een .PDF De naam van de PDF is ‘Eindopdracht_Usability_Naam_Achternaam_Klas.PDF’

Antwoorden! Wat als ik iets niet meer weet? Daar staat het niet op! www.joramwolters.com/lesmateriaal/ Daar staat het niet op! www.google.com Ik snap het niet! jwolters@glu.nl

Goede dingen Falende dingen - Ondersteun je conclusies op basis van de lesstof. - Gebruik veel screenshots - Fix een chille vormgeving Falende dingen - Verkeerd aanleveren. - Deel van opdracht ‘vergeten’ . - Duidelijk zo min mogelijk moeite doen.

Fijne vakantie