GAME THEORY Les 6: Usability
BORING Dikke van Dale: “Intrinsieke eigenschap van een programmeertaal of een machine om betrouwbare produkten (programma`s of uitvoergegevens) te produceren tegen geringe kosten, zonder evenwel de garantie te bieden ook gebruikersvriendelijk te zijn.”
Beter: Het product is voor de gebruiker gemakkelijk te gebruiken, is toegankelijk en werkt naar behoren
Waarom wil ik dit weten
30738581040.00 Dertig miljard euro
Vergeet je doelgroep niet!
Vergeet het platform niet!
Usability In games
Interfaces Zijn een ding
Interfaces Zijn een ding
Tutorials, Altijd handig
Tutorials, Altijd handig
Niet moeilijk, Diep.
Diepte is Niet complex
Diepte is de speler opties bieden.
Niét de speler pesten!
Gameplay en Game Mechanics
Wat de speler binnen de game doet. Gameplay Wat de speler binnen de game doet. Game mechanics Stukjes logica die uitgevoerd worden door de game.
Eindopdracht! Kies twee games uit de lijst op de volgende pagina. Beschrijf de doelgroep aan de hand van: - Bartle - demografische kenmerken Beschrijf de usability aan de hand van: - Interface - Game play - Game Mechanics Beschrijf wat deze game aantrekkelijk maakt voor zijn doelgroep. Beschrijf hoe deze game nog aantrekkelijker zou zijn voor zijn doelgroep. Beschrijf of de game wel of niet gebruiksvriendelijk is.
Robot Wants Puppy Gemcraft 2 Wasted Youth Part 1 http://tinyurl.com/3a5rlqc Gemcraft 2 http://tinyurl.com/3qjr2gd Wasted Youth Part 1 http://tinyurl.com/d2bypso
Antwoorden! Wat is de inleverdatum? Hoeveel woorden? Voor 28 october 00:00 uur Hoeveel woorden? 1500 per game Maar de herfstvakantie dan? HAHAHAHAHHAHA Hoe lever ik het in? Een email naar jwolters@glu.nl Het onderwerp van de email is ‘Eindopdracht Usability Naam Achternaam Klas’ In de email een .PDF De naam van de PDF is ‘Eindopdracht_Usability_Naam_Achternaam_Klas.PDF’
Antwoorden! Wat als ik iets niet meer weet? Daar staat het niet op! www.joramwolters.com/lesmateriaal/ Daar staat het niet op! www.google.com Ik snap het niet! jwolters@glu.nl
Goede dingen Falende dingen - Ondersteun je conclusies op basis van de lesstof. - Gebruik veel screenshots - Fix een chille vormgeving Falende dingen - Verkeerd aanleveren. - Deel van opdracht ‘vergeten’ . - Duidelijk zo min mogelijk moeite doen.
Fijne vakantie