Het samen verschillend doen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Generatie Einstein Inez Groen
Advertisements

Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Zoektocht nieuw bestuur
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Flevokans II Presentatie deelproject Scholing Anja Veelenturf
Intuïtie Elk mens maakt gebruik van de intuïtieve communicatie. Zonder dat de meeste mensen dat zich bewust zijn. Je toetst de sfeer als je ergens binnen.
Lifestyle-bladen voor de vrouw
Foto impressie Conferentie brede buurtschool 20 februari 2014 De Haagse Hogeschool.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Welkom bij deze bijeenkomst voor praktijkopleiders Met als thema: De jeugd van tegenwoordig Apeldoorn, 8 juni 2009.
Het verleden en de toekomst van muziek.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Jeugd en Diaconaat Federatie van Diaconieën 23 maart 2013.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Levensvragen Over geluk…..
HET BELGISCH VERKEERSEXAMEN
En hoe de politie hier haar voordeel mee kan doen
Een keuze of de toekomst?
Minisymposium “En, wat heb jij vandaag gedaan?”
Diaconaal Op het lijf geschreven: visioenen, profeteren? Op het lijf geschreven: visioenen, profeteren? Als gemeente allemaal in beweging! Als gemeente.
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
De kloof overbrugd Foppe de Lange, locatie manager Interzorg Nieuw Graswijk en Elles Heeling, docent verzorging CS Vincent van Gogh Assen.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
Social media.
Foto impressie Conferentie brede buurtschool 20 februari 2014 De Haagse Hogeschool.
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
Het gebruik van apps bij hardlopen Wie en met welk effect?
Stichting Welzijn Bommelerwaard Samen zoeken naar een oplossing!
Bovenkamer on tour Presentatie BOJOG september 2014.
TRAJEKT Presentatie Jongerenbuurtbemiddeling 1. Wat is Jongerenbuurtbemiddeling (JBB)? Mediation Conflicthantering Richt zich op jeugd onderling of volwassenen.
Vrijwilligerswerk spreken * tekst p * extra: renske de greef.
‘Cultuur in de spiegel’ Een Culinaire ‘Trip down Memory Lane’ voor senioren.
Herinneringskamp Westerbork
Wijchenaren laten in beeld hun passie zien Laat je inspireren.
Generatiemanagement Dordrecht 10 november 2010 Arionne van den Brand
Gezondheid stimuleren doormiddel van bewegen en voeding
1 Algemene presentatie Jongereninloop The Chill in Eersel Annelies Jansen Initiatiefneemster & ouder Bregje van Kalkeren Consulent met aandachtsgebied.
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
Gemeente Heerenveen. Presentatie Fries Zorgcongres Wat is de Participatieraad - Visie en missie - Werkwijze en onze werkgroepen - Advies geven.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Thema jongeren en de publieke ruimte : social media/de digitale leefwereld.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
De werkingen voor maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren (=WMKJ) Made by: Charlène Vandorpe 1 Ba SW b Informatievaardigheden: SADAN- opdracht.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Verslag van de brainstorm NIOBB 6 februari Sterke punten Bowls is een leuke, laagdrempelige en sociale sport Inzet en betrokkenheid vrijwilligers.
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
1.Snelle veranderingen in de zorg vereisen continu leren.
Emancipatiemonitor februari 2011 Emancipatie op stoom Jan Latten.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
Informatieavond september WELKOM VERBETEREN VAN ONS ONDERWIJS ICT Digitaal Leerlinggegevens verwerken REKENEN Wereld in Getallen SPELLING Spelling.
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Doelen realiseren met media
Mediawijsheid competentie:
Anders denken is Anders doen
Informatieavond september 2016
Kinderen kunnen veilig leren en spelen in de kindercentra in vluchtelingenkampen.
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Mediawijsheid competentie:
Goes 25 juni 2018 Daniel Grmazion
Transcript van de presentatie:

Het samen verschillend doen Generaties: Het samen verschillend doen Medy van der Laan 3 februari 2014

Toekomst vrijwilligersaanbod Nog steeds bloeiend, maar wordt lastiger Patroon van generaties, relatief los van elkaar: Gepensioneerden Jonge generatie zonder kinderen (goede doelen, buitenland) Generatie met (jonge) kinderen: gerelateerd aan kinderen (sport, muziek) Vrouwen met part-time- of zonder baan

Generaties los van elkaar? Is er een ‘kloof’ tussen de generaties? Is dat erg? Wat overbrugt de kloof?

Generatie 55 + Kijk op de wereld: Gemeenschapszin Informatie: lezen, verdiepen Mediagebruik: ook social media, maar in patroon van oude sociale gebruiken (foto’s kijken, contact onderhouden’ geen behoefte aan ‘likes’) Langdurigeinzet

Generatie 20 – 35/40 jaar Alles kan, maar wat is dat toch veel....... Kijk op de wereld: alles kan, betekenisvol zijn Informatie: verzamelen, verwerken, vergeten Mediagebruik: “Ik kan niet zonder!” Inzet ad hoc en zolang het leuk is

Generatie 40 – 55: Er tussenin....... Kijk op de wereld: hard werken voor je plekje Informatie: lezen en digitaal Mediagebruik: volop gebruik, zakelijk en prive, maar..... kunnen zonder Inzet als het past

Toekomst vrijwilligersorganisaties: Samenwerken tussen verschillende “culturen”

Kansen in cultuurverschillen Jonge generatie Respect voor kennis en vakmanschap Oude generatie Respect voor digitale ‘handigheid’

Uitdaging Realiteit: vrijwilligers zijn vooral oudste groepen -> taak: te verbinden Dus nadenken over: “eisenpakket” vergadergewoontes vorm bijeenkomsten inzet communicatie-middelen ‘serieus nemen’ van jongere

Welke verbinding ziet u?