Head of the River Amstel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zaalhockey
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Aanvullende uitleg zaalregels - clubarbitrage
Leergang Manschap A Kerntaak 2 les 42 Incidentmanagement.
Begeleiden van 8 tal wedstrijden
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Instructieavond Spelregels
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Pascale Rombouts Roparun Evenementen.
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
1.Er wordt als groep gereden, dus: Samen uit, samen thuis! 2.Cycletime is een toerfietsvereniging, de tochten zijn geen wedstrijd 3.ledereen houdt zich.
Hoofdstukindeling Reddingmiddelen en hulpmiddelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
uitleg (nieuwe) regels 2 december 2010
Aanvullende uitleg zaalregels - clubarbitrage
Spelregelwijzigingen Instructies Spelregelwijzigingen: Gebruik gele vlag bij de jurytafel Een speler die tijdens de serie wordt uitgesloten,
ZHRB Stuurlieden cursus 2004 Stuurliedencursus ter voorbereiding op de Head en de Heineken.
Woensdag 26 maart Welkom – Kleine terugblik – Wat gaan we doen in 2014 – Toelichting startijden 2014 – Nieuwe banen – Verandering in de Wedstrijdreglementen.
Start.
Wijzigingen in de regelgeving van voorrangsvoertuigen Presentatieversie
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Extra vragen voor Havo 3 WB
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Elektriciteit 1 Les 4 Visualisatie van elektrische velden
De FFT spectrumanalyzer
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Wat is de verplaatsing? Wat is de afgelegde weg?
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
4. time-outs en vervangingen (wissels) F - Cursus.
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
Coach cursus Jongste Jeugd
13 juni 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 7:1 1. 1Korinthe 7 1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet.
We werken veilig of we werken niet
Les 3: Verkeer TOETS.
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Coach cursus Jongste Jeugd
Zaalbriefing MHC Weesp seizoen
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Scheidsrechterscafé Heet de aanwezigen welkom (op de club en) bij het arbitragecafé.
Zaalhockey
Ladders Sport voor sport. Ladders Sport voor sport.
Deze presentatie kan als hulpmiddel gebruikt worden om het programma te presenteren aan het bestuur of bv aan sponsoren. Advies: voeg gerust dia’s toe.
Zaalbriefing Waar gaan we het over hebben? Self-pass, Blok & Hoge balSelf-pass, Blok & Hoge bal StrafcornerStrafcorner KeeperKeeper Liggend spelenLiggend.
Stuurliedenvergadering. Inhoud Baankaart Instappen Doorwisselen Oproeien 1500 m 1500 m Oproeien 450 m 450 m Uitstappen / doorwisselen.
30 september tot en met 4 oktober Keuring en Palaver 29 september 8 april 2015.
Briefing
Zaalhockeyregels 2015/2016 Speelveld / duur van de wedstrijd
Cases Kamprechter  4 groepen: personen  Iedere groep max. 4 cases  Oorzaak van situatie is niet belangrijk  Doel: discussie over mogelijke oplossing.
Stuurlieden voorlichting Heineken Roeivierkamp 2016.
Start Hans Loermans. Starten Strategie Ligging lijn Gunstige kant Hoeveel voordeel Regels bij de start Tactiek Strategie Ligging lijn Gunstige kant Hoeveel.
Stuurlieden voorlichting
Stuurliedenvergadering
Veilig deelnemen aan Ride-outs
Coach bijeenkomst Zaalhockey!.
Korte Vliet Wedstrijden
Omgaan met een rollator
Klein vaarbewijs 6e bijeenkomst.
Regelement Atletiekunie
stuurliedenvergadering
Korte Vliet Wedstrijden
Transcript van de presentatie:

Head of the River Amstel Lange afstandskampioenschap van de Amstel voor Dames en Heren Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Stuurliedenvergaderig Wegen en rugnummers Kleding ‘De Amstel’ Naar de Start De wedstrijd Uitroeien Protesten Veiligheid Goed stuurmanschap Sportief Schadevrij Weersverwachting Verkeer en Parkeren Meefietsen Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Wegen en Rugnummers Rugnummers zichtbaar dragen Boeg – oproeikleding en terugroeikleding Boeg – wedstrijdkleding Stuur Indien ballast: Meenemen! En zo dicht mogelijk bij de stuur plaatsen! Rugnummers na de race direct inleveren. Bij te laat of niet inleveren vervalt de borg. Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Kleding RvR Artikel 11. Roeiers en stuurlieden van verenigingsploegen en combinatieploegen moeten tijdens de races van alle evenementen per vereniging, in die ploeg, uniform gekleed zijn en wel tenminste in het voor de eigen vereniging voorgeschreven roeitenue Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De Amstel (1) Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De Amstel (2) Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De Amstel (3) Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Inkomende en uitgaande boten Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Naar de start (Vroegopsingel) Te water gaan Vroegopsingel EHBO Toiletten Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Naar de start (RIC) Te water gaan Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Naar de start NIEUW: Toegangspunt X1, ploegen richting start 45 minuten voor hun starttijd Het eerste aligneerpunt, T1, bevind zich bij de Hoop. Het tweede aligneerpunt, T2, is de keerboei voorbij de Torontobrug. Alle ploegen dienen T1 20 minuten voor de eerste start van hun veld gepasseerd te zijn. Ploegen die te laat voorbij T1 zijn kunnen een tijdstraf van 15 seconden krijgen. Na de keerboei T2 dienen alle ploegen, tussen de Torontobrug en Nieuwe Amstelbrug, in twee linies te gaan liggen Even startnummers – in startvolgorde aan bakboord Oneven startnummer – in startvolgorde aan stuurboord NIEUW: voor de voorstart RITSEN tot één rij voor één bruggat Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De wedstrijd (baan) De baan is 8 Kilometer lang en bochtig De startlijn is gemarkeerd door twee piketten met een witte vlag. En 2 piketten met START. Op circa 100 meter voor de start is de voorstartlijn gemarkeerd door twee piketten met rode vlag. De start is vliegend met een startverschil van 15 seconden tussen de ploegen. Tussen twee divisies is een startverschil van minimaal 2 minuten gelaten. NIEUW: De finishlijn is gemarkeerd met twee piketten met een witte vlag. En een piketten met FINISH. Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De wedstrijd (boeien 1) De boeien van de oproei- en terugroei baan moeten tijdens de wedstrijd aan bakboord zijde gehouden worden. Er zijn extra boeien geplaatst, zoals aangegeven op de baankaart, ten behoeve van veiligheid bij het Amstelkanaal, voor de grote bocht en voor de finish. Deze moeten aan stuurboord zijde gehouden worden. Het aan de verkeerde zijde passeren van een boei of het verlaten van de (oproei)baan kan een sanctie, bijvoorbeeld 15 strafseconden, tot gevolg hebben. Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De wedstrijd (boeien 2) Er zijn twee kleuren en twee soorten boeien. Kleine boeien Gele: U mag dan in de oproeibaan en terugroeibaan inhalen. Oranje: U mag niet inhalen. Grote boeien Kunt u best niet tegen aan varen. De kans dat u aan het net blijft haken is vrij groot Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De wedstrijd (Grote Bocht) Extra boeien Uit de bocht vliegen Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De wedstrijd (boeien 4) Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De wedstrijd (bruggen) Ploegen zijn verplicht alleen één van de vrijgegeven bruggaten te nemen. Het nemen van een verboden bruggat heeft uitsluiting tot gevolg. Tijdens de wedstrijd mogen alleen de volgende bruggaten gebruikt worden: NIEUW: Nieuwe Amstelbrug voorstart door één bruggat Berlagebrug: alleen het middelste bruggat en de twee stuurboord bruggaten mogen gebruikt worden. De overige bruggaten zijn verboden. Utrechtsebrug: alleen het stuurboord en het middelste bruggat mogen gebruikt worden. De overige bruggaten zijn verboden. Rozenoordbruggen: alleen het stuurboord bruggat mag gebruikt worden. Het bakboord bruggat is verboden Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Bruggen(oproei/terugroei) Utrechtsebrug Berlagebrug Nieuwe Amstelbrug Torontobrug Rozenoordbruggen Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Bruggen(wedstrijd) Torontobrug Nieuwe Amstelbrug Berlagebrug Utrechtsebrug Rozenoordbruggen Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

De wedstrijd (inhalen 1) De oplopende ploeg is vrij haar koers te kiezen. De opgelopen ploeg mag de oplopende ploeg niet hinderen en moet tijdig wijken zodat de oplopende ploeg daadwerkelijk vrij is haar koers te kiezen. De oplopende ploeg mag haar voorrangsrecht echter niet misbruiken door een opgelopen ploeg in een dusdanige positie te dwingen dat haar het roeien onmogelijk wordt gemaakt of anderszins de opgelopen ploeg in een gevaarlijke situatie te brengen. Veiligheid en sportiviteit geven bij zowel de opgelopen als de oplopende ploeg de doorslag bij de wijze waarop zij elkaar bejegenen in een situatie waarin opgelopen wordt. De opgelopen ploeg dient in ieder geval te wijken voordat de voorsteven van de oplopende ploeg op gelijke hoogte is gekomen met de achtersteven van de opgelopen ploeg. Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Situatie 1 (geen obstakels) B loopt in op A Er is geen obstakel in de buurt A moet tijdig uitwijken opdat B zijn ideale lijn ongestoord kan vervolgen A kiest zelf of ze naar bak- of stuurboord uitwijkt Dat B als gevolg van A door onrustig water moet varen wordt niet als hinderen beschouwd A B A B Stippellijn is ideale lijn van B

Situatie 2 (terugkomen van een ploeg) B heeft A ingehaald A komt terug en loopt weer in op B Er is geen obstakel in de buurt Nu is A de oplopende ploeg B moet tijdig uitwijken opdat A zijn ideale lijn ongestoord kan vervolgen B kiest zelf of ze naar bak- of stuurboord uitwijkt B A B A Stippellijn is ideale lijn van A

Situatie 3 (B heeft voorkeur) B loopt in op A B heeft voorkeur om langs bakboord in te halen (bijvoorbeeld in verband met een naderende bocht) B geeft dit duidelijk aan A moet uitwijken naar stuurboord en moet ervoor zorgen dat B zijn baan niet onnodig hoeft te verlengen A B A B Stippellijn is ideale lijn van B

Situatie 4 (bocht) B loopt in op A A moet uitwijken en voldoende ruimte maken zodat B de binnenbocht kan nemen A B B Stippellijn is ideale lijn van B

Situatie 5 (bocht, B heeft voorkeur) B loopt in op A B heeft voorkeur om langs bakboord in te halen (bijvoorbeeld in verband met de volgende bocht) B geeft dit duidelijk aan B gaat buitenom B moet voldoende ruimte aan A laten (niet afsnijden) A moet zo dicht mogelijk langs de binnenbocht varen zonder haar eigen veiligheid in gevaar te brengen A A B Stippellijn is ideale lijn van B

Situatie 6 (obstakel) B loopt in op A Er is een obstakel op komst A moet tijdig uitwijken opdat B zijn ideale lijn ongestoord kan vervolgen A moet dus naar bakboord uitwijken A B A B Stippellijn is ideale lijn van B

Situatie 7 (obstakel, B heeft voorkeur) B loopt in op A Er is een obstakel op komst B heeft voorkeur om langs bakboord in te halen (bijvoorbeeld in verband met een naderende bocht) B geeft dit duidelijk aan B moet zelf uitwijken B moet voldoen-de ruimte aan A laten (niet af-snijden) A moet zo dicht mogelijk langs het obstakel varen zonder haar eigen veiligheid in gevaar te brengen B A A B Stippellijn is ideale lijn van B

Situatie 8 (brug op komst) B loopt in op A Er is een brug op komst Wanneer het punt-je van B voorbij het kontje van A komt, is de brug op rui-me afstand A kan nog uitwij-ken zonder zijn eigen veiligheid in gevaar te brengen A moet uitwijken A moet B voor laten gaan en wachten tot B voorbij is (of een ander bruggat kiezen indien beschikbaar) B A A B Stippellijn is ideale lijn van B

Situatie 9 (brug vlakbij) B loopt in op A Er is een brug op komst Wanneer het punt-je van B voorbij het kontje van A komt, is de brug op korte afstand A kan niet meer uitwijken zonder zijn eigen veilig-heid in gevaar te brengen A kan niet meer uitwijken A gaat eerst onder de brug door en moet direct na de brug ruimte voor B maken B moet A voor laten gaan (of een ander bruggat kiezen indien beschikbaar) A B A B Stippellijn is ideale lijn van B

Situatie 10 (meerdere ploegen; meerdere bruggaten) B is al bezig met het inhalen van A, als het puntje van C het kontje van B bereikt. Er is een brug op komst met 4 brug-gaten waarvan één verboden A en B kunnen niet meer uitwijken zonder hun eigen veiligheid in ge-vaar te brengen C kan kiezen tus-sen het bakboord bruggat of achter A dan wel B blijven varen Het is nooit toege-staan om het verboden bruggat te nemen (zelfs gevaarlijk : er kunnen obstakels aanwezig zijn) A B A C B C Stippellijn is ideale lijn van C

De wedstrijd (uitval/calamiteit) Voorkom onnodig hinder van wedstrijdroeiende ploegen. Gebruik zo veel mogelijk de oproei/terugroeibaan om weer thuis te komen. Waar het niet kan gebruik de roeibaan tussen de wedstrijden door. EHBO post op WIII, kits startboot en finishboot, Reddingsdekens in alle begeleidende boten . Bij extreme calamiteiten zal er volgens het calamiteitenplan gehandeld worden i.o.m politie en brandweer. Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Uitroeien (1) NIEUW: Na de finish in Ouderkerk moet iedereen doorvaren tot de keerboei voor de brug alwaar rondgemaakt moet worden OF onder de brug doorvaren om langer uit te rusten. Doorvaren onder de brug MOET wanneer de baanofficials dit kenbaar maken. NIEUW: Uitrusten d.m.v. stilliggen in de terugroeibaan is pas toegestaan na de grote bocht. Hier is pas voldoende ruimte om elkaar teruggroeiend te passeren Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Uitroeien (2) Om opstoppingen te voorkomen dient u zo snel mogelijk rond te maken en in de terugroeibaan door te varen. Er is in geval van calamiteiten een noodvlot aanwezig. Terugroeien doet u via de terugroeibaan Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Protesten Protesten worden kenbaar gemaakt door het opsteken van de hand als teken van protest. Protesten worden in ontvangst genomen door de kamprechter voor protesten. Deze bevindt zich in de motorboot direct na de finish. Bezwaren worden in ontvangst genomen en behandeld door de juryraad. De juryraad zetelt in de bestuurskamer van Willem III. Bezwaren dienen, uiterlijk 60 minuten na de finish van de race, schriftelijk, met de daarvoor beschikbare bezwaar formulieren, ingediend te worden. Het is noodzakelijk dat de verenigingsvertegenwoordiger of ploegvertegenwoordiger aanwezig is en blijft gedurende de afhandeling van het bezwaar. Voor de afhandelingsnelheid dient de verenigingsvertegenwoordiger of ploegvertegenwoordiger er op toe te zien dat de verenigingsvertegenwoordigers of ploegvertegenwoordigers waartegen bezwaar wordt gemaakt ook aanwezig dan wel bereikbaar zijn. Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Veiligheid NIEUW: Meefietsen Amsteldijk Noord, dit jaar volledig gestremd voor autoverkeer m.u.v. aanwonenden Opzetjes oproeibaan Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Goed Stuurmanschap Sportief Schadevrij Duidelijk Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Weersverwachting 40% kans op neerslag Overdag 12 graden ‘s nachts 6 graden Lichte (5 m/s) wind Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Zomertijd Zomertijd gaat dit jaar NIET in. De zomertijd vind plaats in de nacht van 28 maart (het laatste weekeinde van maart) Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

Verkeer en parkeren Parkeren op Vroegopsingel verboden Parkeren Mirandapark of industriepark langs A2 Doorgaand verkeer Vroegopsingel verboden Parkeren Ouderkerk is tegenwoordig betaald Parkeren RIC is zeer beperkt Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017

MEER INFORMATIE Zie: www.headoftheriver.nl Head of the River Amstel – Stuurliedenvergadering 2010 3-4-2017