1. Inktvip •Ongetwijfeld ken je de KPN reclame over Inktvip •Bekijk die Inktvip reclame op Youtube:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Uitslag enquête over online pesten
Knikkerbaan maken Maria Al; september
De rekentoets.
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Godsdienst 1.
Je hebt een keuze: Welke kant ga jij op?
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
7.1: Van de wieg tot het graf
Mediawijsheid in de Leidsebuurt
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Godsdienst.

Een lessenserie van drie lessen
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Mayte Lesley kinderarbeid Raiko Noah Nina.
Media en creativiteit Herfst les 4.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
H8 Op Stoom§8.3 De sociale kwestie In alle gebieden met een opkomende industrie groeide de bevolking sterk Nog nooit was urbanisatie in dit tempo en op.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Inleiding CIW 2008 Analysecollege 1. Analysevraag 1 Bekijk de reclame van Bol.com waarbij mensen vragen naar een bepaalde film, maar vervolgens een product.
Analyse-opdrachten Week 5
Inleiding CIW Werkcollege 6. Lyons (1984) maakt binnen taalgedrag (language behaviour) een onderscheid tussen de volgende taalmiddelen: Language behaviour.
Inleiding CIW Analysecollege 7. Opdracht 1 In de tekst van Coupland and Jaworski staan deze auteurs uitvoerig stil bij het begrip discourse. Bekijk de.
Inleiding CIW Hoorcollege 2.
WordPress Les 10.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Deltion College Engels
Opdracht 1: Pak een s. Openen van materialen: Materialen in verschillende formats ontwikkeld (Word, Powerpoint, Zip) Programma Good Reader (gratis)
DIGITAAL WEDSTRIJD FORMULIER (DWF)
Uitzending bijgewoond van een tv programma.

Kijk een week lang het NOS Journaal. Strengths NOS journaal vertelt je al het actuele nieuws. NOS herhaalt uitzendingen meerdere malen per dag. Het NOS.
Ik hou van Holland.
4.2: De geschiedenis van de NL democratie
Typ hier je eigen naam Naam van de school
Welkom bij deze mini-beurstraining.
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
2.2 Pak de boef dan, als je kan
Handvaten voor een eerste gesprek
3.1 Roep om harde rechtsstaat via de media
Een werkstuk maken.
Zoeken naar een bekend tijdschrift of artikel Demo Nyenrode bibliotheek.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Wie heeft het meeste te zeggen?
Fragment Stagevaardigheden DVD 6 Video 1 ‘Wie ben ik?’ © 2006 Verloskunde academie Rotterdam (VAR) V o o r b e e l d.
Godsdienst. Ben jij een christen? Wat is een christen?
Muziek in de tweede helft van de 20 ste eeuw. Wat gaan we doen? Huiswerk innemen Filmfragmenten bekijken Uitleg opdracht Aan opdracht werken.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Taalbeleid: Van brabbel tot babbel Inspiratiedag VVSG 2 april 2015
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Sociale media in je les
Tijd van wereldoorlogen, Agenda Huiswerk vragen 6 t/m 8 pagina 272 New Deal Vragen 9 t/m 11 pagina 273 Opdracht omschrijving personen/begrippen.
Solliciteren: wat wil ik?
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Reken je (niet) rijk.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Met wie app jij? Mediabegrip week
Transcript van de presentatie:

1. Inktvip •Ongetwijfeld ken je de KPN reclame over Inktvip •Bekijk die Inktvip reclame op Youtube: •Maak een informatie-theoretische analyse van deze reclame in termen van redundantie (Mulder 2004; Lyons 1984): hoe kan het dat verkeerd uitgesproken woorden toch kunnen worden begrepen? •Maak een meer gedetailleerde analyse van 3 verkeerd uitgesproken woorden in deze reclame: hoe werkt het redundantieprincipe in dit specifieke geval: –Hadden er ook andere klanken kunnen worden veranderd zonder onbegrijpelijk te worden? –Hadden er ook nog meer klanken kunnen worden veranderd zonder onbegrijpelijk te worden? –Had je het verkeerd uitgesproken woord ook begrepen als je het in isolatie, zonder context, had gehoord? –Welke conclusies kun je daarom trekken over de signal-information (Lyons 1984) in deze woorden?

2. Plasterk •Hieronder zie je een transcript (een uitgeschreven gesprek) van een stukje nieuwsinterview tussen Rob Trip, presentator van het programma Buitenhof, en Ronald Plasterk, minister van onderwijs. •Bekijk dit fragment op de site van Buitenhof ( •Gebruik Lyons (1984), paragraaf 2.4 om een analyse te maken van wat Trip en Plasterk in dit fragment zeggen en doen in termen van descriptieve, sociale en expressieve informatie. •Maak een analyse van dit fragment in termen van typen media (Mulder 2004): –zowel in de communicatie tussen Trip en Plasterk, –als in hun communicatie met de kijkers op 4 maart 2007 –als ook in hun communicatie met ons via de Buitenhof site.

3. Van Dale •Hieronder vind je een aantal woorden met erachter de omschrijving in de digitale van Dale. Kies zelf de woorden die je wilt behandelen of waar je tijd voor hebt. •Laat de studenten voor een woord een omschrijving opschrijven zoals je die in een woordenboek zou kunnen vinden. •Lees vervolgens ongeveer 5 omschrijvingen van studenten + onderstaande omschrijving voor en laat de studenten stemmen: welke omschrijving kwam echt uit van Dale? •Bespreek de implicatie van de uitslagen. Bijvoorbeeld: •Is de ene omschrijving een betere descriptieve uitdrukking (Lyons 1984) dan de ander? En zo ja waardoor? •Wat kenmerkt de taal van woordenboekomschrijvingen? Wat doet ze verschillen van bijvoorbeeld de taal van conversationele omschrijvingen.