Assessment aspects regarding approval of

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Advertisements

Kwalificaties op EQF niveau 5
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Personal before business in requirements prior-IT-ization Johan F. Hoorn Vrije Universiteit Computer Science Information Management and Software Engineering.
Internet vriendschap Internet friendship
MASTERPROJECT M1 · Groep Equilibrium Marieke Steenbeeke Rick van Veghel Tim de Veen MASTERPROJECT M1 ZERO ENERGY BUILDING Previous weeks · Zero.
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Open Access en de universiteit IQ healthcare Bart Staal.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Arno van Doorn The Realist Turn PR in Scratch Notes.
Nieuwe wegen in ontwerpen met CAD
Plus proche, pour aller plus loin dans LA VIE ACTIVE Dichterbij, om nog verder te gaan in HET ACTIEVE LEVEN WELCOME TO BRUSSELS Diverse partnerships: a.
F LLL EX LL FLLLEX Radar A self-asessment instrument for Lifelong Learning in profession oriented Higher Education Margriet de Jong Irène Hermans Klaas.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
PROJECTCOMPETENCE MANAGEMENT SCREENCompetenciesEdit1 DESCRIPTIONCompetencies in the “Competentie beheer” is a link to the editwizard for competencies.
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
Applets as didactical tools for the learning of algebra
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 City Bible Music 1/10 BELIEVE (Donna Lasit) I say on sunday how much I want revival Op.
ontwik idee - keling dag 3 goals today Develop “criteria” to help you evaluate & select your ideas Some tools from Tassouls book to help you do this.
IOP and Vrije Universiteit1 Example of bad interface  Windows: Use Start to Stop.
Netwerk Algorithms: Shortest paths1 Shortest paths II Network Algorithms 2004.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
in de eerste 2 weken na een herseninfarct ?
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Lesson 9.
 vertaal:  Ik ga elke dag naar de universiteit  Ik ga naar de universiteit in London.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Ted Nelson (1937- ) A file structure for the Complex, the changing, and the Interdeterminate.
Combining pattern-based and machine learning methods to detect definitions for eLearning purposes Eline Westerhout & Paola Monachesi.
EML en IMS Learning Design
Benjamin Boerebach, Esther Helmich NVMO workshop 12 juni 2014.
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
IBM Software A vehicle manufacturer deploys business rules in one hour instead of a week IBM Operational Decision Manager software helps speed new business.
Transcript van de presentatie:

Assessment aspects regarding approval of GRADUATION THESIS ASSESSMENT AND MARKING   Assessment aspects regarding approval of - Assignment Plan of Approach Paper (graduation thesis)

ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval of the assignment GRADUATION THESIS ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval of the assignment Does the assignor (company, organization, authority, etc) provide services and / or products that are related to the field of study? Does the assignment demand integrative thinking and acting (2 domains)? Is the assignment related to a topical and realistic requirement / need? Is the assignment sufficiently complex – the assignment should lead to improvement and/or innovation; new knowledge.

ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval of the assignment GRADUATION THESIS ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval of the assignment Is the asssignment related to the student’s personal development plan? Can the asssignment be rounded off within the set frame of time? Is the assignment related to a strategic component that the assignor will benefit from? DDs covered??

Assessment and approval of the GRADUATION THESIS ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval of the Plan of Approach

Assessment and approval of the GRADUATION THESIS ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval of the Plan of Approach Lay-out: title (+ subtitle if nec.) ; Names, tel numbers, etc of everybody involved Problem description and problem definition Main question and sub-questions Research borders Strategic component

ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval of the GRADUATION THESIS ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval of the Plan of Approach Research methods – account for methods that will be used to gather and assess data Quantative method (in desk and field research) Qualitative method (in desk and field research) Research must be related to cause and solution, and must be practical and empirical.

Assessment and approval and approval of GRADUATION THESIS ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval and approval of the Plan of Approach Activities and products risks that may jeopardize the research and its outcome

Assessment and approval of the GRADUATION THESIS ASSESSMENT AND MARKING Assessment and approval of the Graduation Thesis

THESIS ASSESSMENT AND MARKING ASPECTS OF ASSESSMENT Lay out and format management review, explanation of abbr., no whites or blanks, relevant pictures and graphs, etc Language Preferred language is English (use Dutch only if requested by principal). No spelling mistakes! Keep it simple! Dunglish! Paper should be a “reader’s report”, not a “writers report”. 30 – 40 pages Conciseness (refer to theories and publications -- reference page) or: “According to …….” “This research has proven that ….” “He thinks/says/claims ….” “It has been indicated that …” Do not use “I” or “We” or “You” in a report. Do not insert personal “emotions”, such as “This was a very difficult task”, or “We had to work very hard”.

(Voorbeeld van verwijzend schrijven) REFERENCES (Voorbeeld van verwijzend schrijven) Volgens de geïnterviewde directeur van KMR heeft de haven een oud en versleten imago, waardoor jongeren niet meer voor een beroep in haven kiezen. Rotterdam heeft volgens deze directeur wel genoeg jongeren, maar deze jongeren kennen de weg naar de haven nog niet. Andersom hebben de werkgevers de jeugd ook niet gevonden. De betreffende directeur vindt dat de Rotterdamse arbeidsmarkt sprake is van mismatch. De vraag binnen de haven is volgens deze directeur heel erg groot en deze vraag kan nu al niet gevuld worden door de mensen die uit het onderwijs doorstromen. Het is volgens de respondent daarom van belang om binnen het netwerk de activiteiten te stroomlijnen; door coördinatie van activiteiten kunnen bedrijven een beter resultaat halen. Zo hebben volgens de betreffende directeur alle betrokken partijen een eigen rol binnen het netwerk, maar omdat de bedrijven uiteindelijk met het probleem van de mismatch te maken gaan krijgen, zijn zij de belangrijkste actor. De directeur geeft aan dat alle betrokken partijen (3 O’s) Moeten samenwerken om de problematiek omtrent de mismatch op de arbeidsmarkt aan te pakken.

THESIS ASSESSMENT AND MARKING RESEARCH Research was set up as follows: Problem description Problem definition Main question and sub questions Research borders Methodology in desk and field research (quantitative / qualitative / regulative)

THESIS ASSESSMENT AND MARKING GENERAL DEMANDS THESIS ASSESSMENT AND MARKING Research has been related to the following aspects: Practicality (as opposed to theoretical research) Causality (what is the cause of the problem; what is the solution) Empirical approach (conclusions based on experience) Relevance (usefulness) Integration (different domains) Strategy Actuality Improvement (knowledge-wise and managerial) Continuity -- innovation

THESIS ASSESSMENT AND MARKING Problem description and definition Research was aimed at solving a problem, and has led from an existing situation to a desired new situation. The outcome is innovative and creative; existing knowledge has been improved (new knowledge). The problem description has led to the problem definition, which has led to a diagnosis of the actual cause(s) of the problem, which has led to the description of the final goal of the research, which has led to the implementation of solutions found, which has been properly evaluated.

THESIS ASSESSMENT AND MARKING ASPECTS OF ASSESSMENT ON CONTENTS Analyses, explanations, descriptions, cause(s), consequence(s), advantages, disadvantages, application(s), solutions, conclusion(s), recommendations (all in a strategic setting) CRITICAL ATTITUDE! question, disproving, verifications and falsifications of theories, results of other researches, statements and conclusions. Evaluation and critical reflection. - Fraud Illegally acquired data, material, pieces of text, etc. is considered as fraud! This will lead to a rejection of the paper. Final reports will all be checked by anti-fraud software (EPHORUS)

THESIS ASSESSMENT AND MARKING Examples of unquestioned statements and conclusions from recent papers. “The flexibility and efficiency are the main advantages of the dual fuel technology”. “By using high viscous lubricants the maintenance interval can be reduced considerably”. “Low speed sailing reduces the amount of toxic waste into the environment and increases fuel effectiveness”.

THESIS ASSESSMENT AND MARKING The following should be considered when assessing and marking a paper: 1 – has it been proven that sufficient theoretical knowledge about the topic is present; 2 – has it been proven that empirical knowledge about the topic is present; (by empirical knowledge is understood the knowledge that has been gained from experience).   Assessment: 1 + 2 = 50% score (=5). Empirical knowledge: “With hindsight, after all that was investigated, we have learned that ……”.

THESIS ASSESSMENT AND MARKING A higher score follows when analytical aspects are evident in the report, with critical views and reflections showing that data and findings have not been taken for granted. The more you criticize, question or disprove, with a solid scientific basis, the higher the score.  

An even higher score will be awarded when creativity THESIS ASSESSMENT AND MARKING An even higher score will be awarded when creativity and innovation are clearly present in the paper.

WHEN THINGS GO WRONG!: No problem description and definition (note!!: a definition is not a question!) No causality (you must find out what the cause of the problem is in order to find a solution!) Report has been written for the writer (it should be written for the reader) Models (e.g. SWOT, GAP, MAROF, STEP, 3Ps, PEST, etc) should be related to the solution to the problem!! - Only one domain - Strategic component missing No references No critical attitude and approach; you must verify and falsify! Irrelevance Language! (spelling, grammar (Dunglish), idioms, etc.) Thesis defence: unexpected headwinds.

MIJN STANDAARDVRAGEN BIJ AFSTUDEREN: WAT IS PROBLEEMDEFINITIE WAT IS DE HOOFDVRAAG (RELATIE MET PROB DEF) WAT ZIJN DEELVRAGEN (RELATIE MET PROB DEF EN HOOFDVRAAG) WELKE DOMEINEN ZIJN BEHANDELD WELKE ONDERZOEKSMETHODEN STRATEGISCHE COMPONENT (CONTINUATIEF / INNOVATIEF) MODELLEN (SWOT/GAP/etc.): RELATIE MET PROBLEM DEFINITION? COMPLEXITEIT VAN DE CONTEXT: WIE ZIJN STAKEHOLDERS, PORIORITEIT BIJ OPDRACHTGEVER, TAAL – CULTUUR BARRIERES ASPECTEN MBT VERBETEREN, VERNIEUWEN VAN HET BEROEP MATE VAN ZELFSTANDIGHEID BIJ BEREIKEN VAN RESULTAAT  

BEOORDELING: ALGEMEEN (MBT BEIDE STUDENTEN) MIJN STANDAARDVRAGEN BIJ AFSTUDEREN:   BEOORDELING: ALGEMEEN (MBT BEIDE STUDENTEN) IS HET ONDERZOEK CAUSAAL (WAT IS DE OORZAAK VAN EEN PROBLEEM, ER WORDT GEPOOGD EEN OPLOSSING TE VINDEN ), OF IS HET EEN BESCHRIJVEND ONDERZOEK (INFO VERZAMELING) WORDT ER NIEUWE KENNIS ONTWIKKELD IS DE BRONVERMELDING CORRECT WORDT ER GEBRUIK GEMAAKT VAN “VERWIJZEND SCHRIJVEN”. (VERSLAG DIENT BEKNOPT TE ZIJN – VERWIJZINGEN NAAR ANDERE AUTEURS DIENEN AANWEZIG TE ZIJN) GAAT DE SCHRIJVEN “DISCUSSIEREND” TE WERK. (WORDEN ER VRAAGTEKENS GEZET, GAAT MEN KRITISCH TE WERK) ZIJN ALLE RELEVANTE GEGEVENS AANWEZIG (50% SCORE) WORDT ER GEFALSIFISEERD? (60 – 70 % SCORE)

BEOORDELING: ALGEMEEN (MBT BEIDE STUDENTEN) MIJN STANDAARDVRAGEN BIJ AFSTUDEREN:   BEOORDELING: ALGEMEEN (MBT BEIDE STUDENTEN) WORDT ER CREATIEF TE WERK GEGAAN (GEBRUIK VAN INZICHTEN UIT VERSCHILLENDE VAKGEBIEDEN WORDEN BESTAANDE INZICHTEN AANGEPAST WORDEN ER NIEUWE INZICHTEN BEDACHT (80 90 % SCORE) PRIMAIRE GEGEVENS: AUTEUR VERZAMELT ZELF GEGEVENS SECUNDAIRE GEGEVENS: AUTEUR MAAKT GEBRUIK VAN BESTAANDE GEGEVENS

MBT INDIVIDUELE STUDENT MIJN STANDAARDVRAGEN BIJ AFSTUDEREN:   MBT INDIVIDUELE STUDENT WAT IS JOUW SPECIFIEKE INBRENG GEWEEST BEN JE TEVREDEN MET HET RESULTAAT? VERKLAAR WAAR KON HET BETER (VERKLAAR) IS HET ONDERZOEK BRUIKBAAR? VERKLAAR TAAKVERDELING