De campagne....

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Crossmedia Strategie en concept.
Advertisements

Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Wat is interactieve marketing?
Marketingcommunicatiemix
Workshop ‘kennis’. Moderne media •Computer •Video •DVD •Mobiele telefoon •iPod •internet •Radio •TV •Satelietontvangst •HDTV •Enz….. •Enz……….
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
 QI&feature=related QI&feature=related.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
Cross Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Goede campagne - De domste student van nederland
Cross Media.
Cross Media.
Wij gaan op reis met ……… Lot.
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Clubmiddag 16 april 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Crossmediale Communicatie
Business Marketing Management
De generatie Y De nieuwe generatie, nu tussen de 20 en de 30 99% is online… Kent u ze ook?
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Agenda Wat is het campagne idee / concept? Welke media worden ingezet?
Nike + Vera, Martje en Gaby.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Een goed product maken is niet genoeg …
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
What will you do to change the
H1 Media en communicatie
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Transcript van de presentatie:

De campagne...

De propositie Is de merkbelofte, de boodschap  het ‘wat’(wil je communiceren)

Hoe vind ik de juiste propositie? Door goed na te denken over: De centrale boodschap waarmee je je doelgroep naar de site gaat trekken. De merkvisie en kernwaarden van je product. De productvoordelen (usp’s), eigenschappen van de reissite die je wilt communiceren naar je doelgroep! De specifieke wensen en behoeften van jouw doelgroep.

Wat: Met Optimel kunnen consumenten hun gewicht beheersen én toch genieten van de lekkere yoghurt(drink), vla of pudding . Wat: Lego stimuleert de fantasie en creativiteit van kinderen Wat: Dove vindt dat schoonheid voorkomt in vele vormen en maten. Schoonheid wordt niet alleen bepaald door de buitenkant maar ook van binnenuit Wat: Philips: het leven is al ingewikkeld genoeg. Technologie moet het probleem niet nog erger maken. Daarom stellen wij ons tot doel om technologie te maken die zinvol is

Het creatief concept Is de creatieve vertaling van de propositie. ‘Hoe’ ga je het communiceren. hierbij maak je vaak gebruik van een pay-off

Wat: Gezond genieten Hoe: Het mooiste gewicht is evenwicht

Wat: Lego stimuleert de fantasie en creativiteit van kinderen Hoe: met lego kun je alles maken

Hoe: Tijd voor echte schoonheid Wat: Dove vindt dat schoonheid voorkomt in vele vormen en maten. Schoonheid wordt niet alleen bepaald door de buitenkant maar ook van binnenuit Hoe: Tijd voor echte schoonheid

Hoe: Sense & Simplicity Wat: Het leven is al ingewikkeld genoeg. Technologie moet het probleem niet nog erger maken. Daarom stellen wij ons tot doel om technologie te maken die zinvol is. Hoe: Sense & Simplicity

Tips voor de pay-off Tips voor de pay off Bedenk een korte, krachtige pakkende boodschap waarin: Je duidelijk maakt wat jullie reissite bijzonder maakt (t.o.v de andere reissites  usp’s) Je inspeelt op de ‘behoefte’ en ‘het gevoel’ van je doelgroep (ontspanning, avontuur, uitrusten, genieten etc.)

Hoe vind ik de pay-off Hoe vind ik de pay off? Het kan gaan om een specifieke eigenschap (Beckers) De bijzonderheden van de doelgroep (l’oreal) De merkvisie (Philips) Exploreer het voordeel, kijk naar de voordelen van de voordelen (Hans Anders) Speel met woorden, zoek naar associaties (Optimel) Vergeet de merknaam niet (Mmora)

De uitvoering De uitvoering Hoe ga je die boodschap communiceren?

uitvoering (executie) Propositie creatief concept uitvoering (executie)

De Instrumenten Reclame PR/free publicity Sponsoring Promoties Direct Marketing viral marketing Winkelcommunicatie Persoonlijke verkoop Beurzen/tentoonstellingen

Mogelijkheden via online media Games (ingame advertising, advergaming) E-mailing Bannering Viral marketing/word of mouth/buzz Sociale netwerken (blogs, hyves, YouTube) Rss sms Instant messaging (skype, msn) Zoekmachinemarketing (google ads) Widgets (web widgets, desktop widgets, mobile widgets) Podcasting/vodcasting Video Narrow Casting Mobiel!!

Mogelijkheden offline media Tv & radio commercials non-spot advertising Sponsoring programma’s Radiocommercials Billboards Advertenties (krant, magazines) Folders/brochures/leaflets Persbericht Instore communicatie Straatpromotie Boomerang Verpakkingscommunicatie (actiecodes!) Beurzen, Events (experience marketing)

Web widgets…

Web widgets…

Desktop widgets…

Mooie viral… Ga naar: www.horselstest.no/english/

Voorbeeld: Douwe Egberts Propositie (wat): DE wil Nederlanders laten ervaren dat Nederland gezelliger is dan ze denken. DE wil Nederlanders met elkaar in gesprek brengen, want waar gepraat wordt, is koffie…

Creatief concept(hoe): DE Burendag, doe gezellig mee!

Bol.com Voorbeeld: Grolsch Wat: Bol.com wil bij studenten onder de aandacht brengen dat Bol ook (tweedehands) studieboeken verkoopt.

Hoe: De domste student van Nederland

De opdracht Wat wordt de propositie van je reissite? Hoe ga je die propositie vertalen in een creatief concept (thema/actie, pay-off)? Welke off- en online media ga je daarvoor inzetten?

De kracht zit in het verbinden!! Games (ingame advertising, advergaming) E-mailing Bannering Viral marketing/word of mouth/buzz Sociale netwerken (blogs, hyves, YouTubes) Rss sms Instant messaging (skype, msn) Google-ads (zoekmachinemarketing) Widgets (web widgets, desktop widgets, mobile widgets) Podcasting/vodcasting Video Narrow Casting Mobiel!! Tv & radio commercials non-spot advertising Sponsoring programma’s Radiocommercials Billboards Advertenties (krant, magazines) Folders/brochures/leaflets Persbericht Instore communicatie Straatpromotie Boomerang Verpakkingscommunicatie (actiecodes!) Beurzen, Events (experience marketing)

Kanalen Offline Kanalen online: ONLINE Radio TV Events (beurs, hotel etc) Winkel Public spaces Etc. Kanalen online: Computer Mobiel (Interactieve)TV Telefoon Winkel (narrow casting) Public spaces Etc. Instrumenten: Reclame PR/free publicity Sponsoring Promoties Viral Marketing (wom, buzz) Experience marketing (events) Winkelcommunicatie Persoonlijke verkoop OFFLINE commercials non-spot advertising programmasponsoring Billboards Advertenties (krant, magazines) Folders/brochures/leaflets Persbericht Instore communicatie Straatpromotie Boomerang Verpakkingen etc. ONLINE Games Video E-mailing Bannering Viral, wom, buzz Sociale netwerken (hyves, blogs, Youtubes)l Rss sms Google-ads Widgets Pod- & vodcasting Etc.

Do/Vr laten zien: Zondag opsturen Voorstel voor een promotionele crossmedia campagne voor de nieuwe site Inzet en (visuele) uitwerking van minimaal 5 online/offline media

Zorg voor een eenduidige boodschap en uitstraling! Laat je kreet, boodschap e.d. in iedere uiting terugkomen. Zorg voor uitingen die passen bij je reisconcept (kernwaarden) en je doelgroep! Zorg voor een eenheid in kleuren en uitstraling!

Belangrijk: Bedenk in je creatief concept een (online) activiteit waarmee je mensen naar je site kunt trekken.

Tip: Kijk voor inspiratie op www.spinawards.nl En bezoek de Spin Awards Days op 19 en 20 maart (gratis).

Agenda voor komende tijd 18 maart: Feedback (inschrijflijst) 25 maart: Eindpresentaties in de klas Week van 30 maart – 4 april: Team met voldoende of hoger krijgt per mail de uitslag. Team met onvoldoende krijgt feedback gesprek op school.