SharePoint-strategie voor UWV

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SEPA Wat verwacht de toezichthouder van u? NFS SEPA-voorlichtingsmiddag, 30 mei 2012 Prof. Dr. Olaf C.H.M. Sleijpen Divisiedirecteur, Toezicht pensioenfondsen.
Advertisements

“Digitaal delen is het nieuwe hebben” 9 vragen over de toekomst van overheidsinformatie ICTU Café 11 februari 2014.
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Milieudienst Westfriesland November 2005 Dia nr. 1 Inhoud presentatie Aanleiding Introductie Milieudienst Westfriesland ICT Digitale handhaving Ervaringen.
OP DE RADAR!!! Informatievoorziening bij de AFM RENY Voorstelrondje:
Een korte blik op het E-depot
Dynamisch samenwerken op een stabiele bodem Bijeenkomst - West Brabant- Cees Hamers.
November 18, 2013 Het Deltares Werken Frank Engering.
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Team DIV vertelt Informatievoorziening bij de AFM Edwin:
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
RODIN Regio’s Zaanstreek en Waterland 23 november 2011
De gebruiker centraal De gebruiker centraal bij document management binnen de Overheid Michiel Hazen Management consultant Ordina.
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Power DIV A.W. Plat 7 S-en Mc Kinsey.
DMS & RMA op basis van SharePoint
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Optimaliseren van de documenthuishouding Starten vanuit de basis
22 november 2011 Kwaliteit door meten Josje Everse En hoe de zelfevaluatie daarbij kan helpen…
Informatieplattegrond
1 SharePoint bij de TUD 11/18/13 Challenge the future Delft University of Technology 1 Nieuwe uitdagingen, nieuwe ideeën SharePoint2010 bij de TU Delft.
Digitaal werken… Digitaal denken
Kwaliteit begint vanaf de bodem
Implementatie van een service georiënteerde architectuur
Introductie OHSAS
1 Conferentie Archieven In het kader van de ontmanteling Land en Eilandgebieden augustus 2007 Plaza Hotel Bonaire ARCHIVO, NOS MEMORIA Mw. M.L..
Spraak Organiseren Digitaal Werken & Archiveren in ketencontext
De juridische context van de digitale factuur.
E-Depot Overijssel 2 oktober 2013.
NGI Datamanagement Datamanagement in een procesgerichte organisatie
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
ArchiValue: de APG-Case
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Digitale duurzaamheid binnen de VO COP Documentbeheer en archivering
Reclaiming academic output. De beschikbaarheid van de Nederlandse wetenschappelijke productie Conclusies.
1 Rol van de UB Pitch 2: Wageningen. Dienstverlening onderzoeksdata Gezamenlijke aanpak Juridisch, Bibliotheek en IT De Wageningen UR case: Data Management.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Zorgen van morgen? Zorgen voor morgen!.
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Project verbetering klantenservice
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
DWR-Archief 17 september 2015 Stefan Kerkmeester Ruud Yap.
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
20 januari 2016 – Herman Bongenaar
DUTO: kwaliteitseisen Duurzaam Toegankelijke Overheidsinformatie Themadag Duurzaam digitaal archiveren bij de provincies
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Project Onderzoek e-depot: een update Koplopersoverleg 29 juni 2016.
SOA en Business Process Management Hoofdstuk 5 uit Web Services van Manes, blz. 122 t/m blz. 129.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Archiefwet? Informatiewet!
Openbaar Lichaam Bonaire
Welkom! Programma: Centrum voor Facilitaire Dienstverlening
Visitatie Functioneel Beheer
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Realisatie en implementatie
Module Archiefinnovatie no mei 2017
Digitalisering bij het Nationaal Archief
Digitaal Stelsel Omgevingswet Een Ketenuitdaging
Het E-depot van Rotterdam
Cor Melse SSC-Campus/RDG
De succesformule van Dienstverlening
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
Inleiding resultaten 3 pilots Gemeenten
Inleiding resultaten 3 pilots Gemeenten
Opslag documenten in Office 365
Transcript van de presentatie:

SharePoint-strategie voor UWV Evert Florijn 06-11-2013

Aanleiding en probleemstelling Aanleiding (IST) SharePoint is een standaard voorziening voor document management in de kantoorautomatisering van UWV Elke afdeling, project, medewerker gebruikt SharePoint, maar het ontbreekt aan centrale kaders. Dit leidt tot onbeheersbare documenthuishouding. Het beleid staat toe dat elke gebruiker SharePoint inzet naar eigen inzicht. Probleemstelling UWV voldoet niet aan de wettelijke eisen ten aanzien van records management op de informatie in SharePoint door het ontbreken van controle op de naleving van archiefeisen. 3

SOLL: SharePoint in de doelarchitectuur Centrale RM in SharePoint voor RM: Bewaken kwaliteitseisen: authenticiteit en integriteit Toepassing bewaartermijnen Vernietigingsprocedure DM blijft decentraal belegd bij de eigenaar van de informatie. DIV legt geautomatiseerde bedrijfsregels op aan de DM-omgevingen voor capture archiefwaardige documenten. Raadplegen records uit RecordsCenter in de eigen SharePoint-omgeving.

TVB: het DIV-mandaat Rollen DIV Kaderstellend in: Uitvoerend voor: Opleggen van een generieke metadataset voor documenten in de DM-omgeving Inzet van geautomatiseerde business rules voor capture van records uit decentrale DM-omgevingen Uitvoerend voor: Inrichten van het RecordsCenter. Inrichten van de DIV Auditfunctie voor naleving van de kaders t.a.v. de DM-omgeving. Beschikbaar stellen van een toepasbaar sjabloon voor de ordeningsstructuur van DM-omgeving. 5

Lessons learned en uitdagingen Delicate balans tussen bedrijfsvoeringsbelang en archivarisbelang: De proceseigenaar wil ordening zoveel mogelijk intuitief, aansluiten bij de beleving van de gebruiker. De archivaris wil ordening zoveel mogelijk gestructureerd, zodat documenten direct geclassificeerd kunnen worden. Het archief is niet langer sluitstuk van het proces, maar legt dwingende requirements op aan de procesinrichting. DIV voert audits uit op de naleving van archiefrequirements in procesapplicaties. 6

Overgaan van decentrale archieven in SP/DMS-omgevingen naar centraal archief/RMA. Welke regels en procedures zou DIV kunnen opstellen voor het gebruik van SP als RMA? Wat kan er allemaal geautomatiseerd worden bij de overgang naar SP 2013? 6

TITEL VAN DE PRESENTATIE 7