Internationale marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Descriptoren internationalisering 1 Kwaliteitszorg in internationalisering: logisch toch? 23 april 2012.
Advertisements

Collaborative writing Building a Taxonomy and Nomenclature of Collaborative Writing to Improve Interdisciplinary Research and Practice.
Agentschap voor Innovatie door Wetenschap en Technologie NCP dienstverlening IWT.
Media4us. Partners Media4us Sponsors Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen.
Allianties in internationaal perspectief
Vrije Universiteit amsterdam FSW/werkgroep Filantropische Studies De Boelelaan HV Amsterdam Praktijkcongres Zorg en Welzijn.
Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.
Internationale marketing
Waarom zijn we hier samen?
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
Amsterdam Marketing.
Clingendael ﴀInternational Energy Programme “The Climate for Steel” Stephan Slingerland VNO NCW, 23 April 2009.
producten (kostendragers)
COSTA Common Set of Tools for Assimilation of Data OpenDA/COSTA voor operationele modellen en kalibratie rivier toepassingen Nils van Velzen Simona gebruikersdag.
SURF: Internationalisering en ICT
DATA over. Visie Elk jaar neemt behoefte aan data en interactie tussen systemen (zowel B-2- B als B-2-C) exponentieel toe; daarom zal het structureren.
ThinkQuest Projects Leerkrachten uitnodigen om een project te delen.
03. Van hand veranderen met partner ruil van hand veranderen, openen en doorlaten nu op de linkerhand. van hand veranderen met partner-ruil bij X, we blijven.
National Institute For Space Research SRON-EO strategie, NL gebruikersgemeenschap, Radboud Koop, 24 sept 2004 Page 1 SRON EO strategie – NL gebruikersgemeenschap.
Shell Externe stage: Shell Technology India Bangalore, India Ron Saris.
Netwerkdag TKI Uitgangsmaterialen 2014
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
H8: Distributie.
Akoestiek en geluidshinder LES 3
Michiel Vanuytsel en Pieter Verdickt
Java C++ zVeilig zMachine- onafhankelijk zVeel libraries, ook voor Internet-I/O zSnel zNative executables zLibraries optimaal voor specifiek OS.
Network Address Translation
Internationalisation – Quality Assurance Ghent University Directie onderwijsaangelegenheden Afdeling onderwijskwaliteitszorg UGent 28 november 2012.
Prahalad & Hamal.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende.
OHT 16.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Persoonlijke verkoop In dit hoofdstuk zul.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Advanced Business Information Solutions Het businessmodel.
Spatial classificatie
WE FEED THE WORLD ACTIVERENDE DIDACTIEK EN FILM WE FEED THE WORLD2.
Internationale marketing
Internationale marketing
Kwaliteitsmeting internationale partnerschappen
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Hoofdstuk 20 Internationale marketing
Datapath & Contol 9.30 Introductie: datatransport via een bus
HOOFDSTUK 26 BEGINSELEN VAN DE INTERNATIONALE ECONOMIE L. Berlage A. Decoster Inleiding tot de Economie © 2005 Universitaire Pers Leuven.
Economische impact sluiting Ford Genk Ludo Peeters en Mark Vancauteren (Universiteit Hasselt)
Hoofdstuk 13.6 File-I/O. Files n40 verschillende klassen in library java.io Exceptions niet meegeteld... nMethodes voor het plegen van Input en Output.
Context-Driven Adaptation of Mobile Services Vergadering met Gebruikerscommissie na jaar 2.
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Dutch Automatic Speech Recognition Using Kohonen Neural Networks Delft University of Technology Faculty of Information Technology and Systems Knowledge-Based.
Copyright 2005 Stg Wireless Leiden Jasper Koolhaas Voorzitter Stichting Wireless Leiden mensen toegang tot breedband Internet.
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Windows 2000 Update & Windows.NET Server Family Preview Arthur de Meij Solution Specialist Business Infrastructure Enterprise & Partner Group Microsoft.
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Strategisch vastgoedplan faculteit Bouwkunde
Ant Systems for dynamic problems. Ants caught in a traffic jam Casper Joost Eyckelhof.
Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering.
Marktonderzoek naar Offshore Onderwijs
Het Volk 2e Kamer 150 leden 1e Kamer 75 leden Directe verkiezingen
Verkoop en marketingplan
Marketing 5 havo.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder.
Figuur 4.1 Krachten die het internettijdperk vormgeven
Focus op eenvoud en aantrekkelijkheid
Transcript van de presentatie:

Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing

Figuur 9.1 Exportmethoden Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 9.2 Een voorbeeld van de koppelactiviteit tussen een producent en twee potentiële distributiepartners Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 9.3 Tussenvormen Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 9.4 Voordelen van licentieverlening voor de levenscyclus van producten Internationale marketing

Figuur 9.5 Directe en indirecte franchising Internationale marketing

Tabel 9.1 De verschillen tussen licentieverlening en franchising Internationale marketing

Figuur 9.6 Joint ventures en strategische allianties Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 9.7 Samenwerkingsmogelijkheden voor partner A en B in de waardeketen Internationale marketing

Figuur 9.8 Hiërarchische methoden in een waardeketenperspectief Internationale marketing

Figuur 9.9 Omslagpunt agent/verkoopdochter Internationale marketing

Figuur 9.10 Verschillende soorten nieuwe internationale ondernemingen Internationale marketing

Figuur 9.11 Het concept ‘leidend land’ Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 9.12 Het ontwikkelen van het regiocentrumconcept in het Azië/Pacific-gebied Internationale marketing

Figuur 9.13 Het afstoten van buitenlandse faciliteiten: een kader Internationale marketing

Internationale marketing Tabel 9.2 Voor- en nadelen van de verschillende exportmethoden voor de producent Internationale marketing

Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 1) Internationale marketing

Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 2) Internationale marketing

Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 3) Internationale marketing

Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 4) Internationale marketing

Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 5) Internationale marketing

Internationale marketing Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 1) Internationale marketing

Internationale marketing Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 2) Internationale marketing