Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing
Figuur 9.1 Exportmethoden Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 9.2 Een voorbeeld van de koppelactiviteit tussen een producent en twee potentiële distributiepartners Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 9.3 Tussenvormen Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 9.4 Voordelen van licentieverlening voor de levenscyclus van producten Internationale marketing
Figuur 9.5 Directe en indirecte franchising Internationale marketing
Tabel 9.1 De verschillen tussen licentieverlening en franchising Internationale marketing
Figuur 9.6 Joint ventures en strategische allianties Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 9.7 Samenwerkingsmogelijkheden voor partner A en B in de waardeketen Internationale marketing
Figuur 9.8 Hiërarchische methoden in een waardeketenperspectief Internationale marketing
Figuur 9.9 Omslagpunt agent/verkoopdochter Internationale marketing
Figuur 9.10 Verschillende soorten nieuwe internationale ondernemingen Internationale marketing
Figuur 9.11 Het concept ‘leidend land’ Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 9.12 Het ontwikkelen van het regiocentrumconcept in het Azië/Pacific-gebied Internationale marketing
Figuur 9.13 Het afstoten van buitenlandse faciliteiten: een kader Internationale marketing
Internationale marketing Tabel 9.2 Voor- en nadelen van de verschillende exportmethoden voor de producent Internationale marketing
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 1) Internationale marketing
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 2) Internationale marketing
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 3) Internationale marketing
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 4) Internationale marketing
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 5) Internationale marketing
Internationale marketing Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 1) Internationale marketing
Internationale marketing Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 2) Internationale marketing