Pierre Vancrutsen Rekruteringsmanager Carrefour Express

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Persoonlijke Toekomstplanning
Advertisements

Onze kernwaarden.
Verlichtingsdenker: vertrouwen in de rede
Het prijs- of marktmechanisme
De marketingmixstrategie
VERKOOPSTYLING spring eruit en verkoop je huis sneller en tegen de best mogelijke prijs.
voor de zomervakantie tot
Op weg naar een gezamenlijke aanpak
Point of Sales Materiaal
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Een startersgids voor innovatie
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Product, merk en assortiment
Handel-en dienstenzones in Heist-op-den-Berg
 Opdracht van de federale overheid  Georganiseerd door het OCMW  Dit in iedere stad  Gemeubelde woning  Basisbehoeften  OCMW zorgt ook voor sociale.
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
In samenwerking met de wereldwinkel informeert de werkgroep DUURZAAMHEID van pkn de weide u over fairtrade handel.
1 Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek Huize Ter Walle VZW C.I.G.B. ompetent van kop tot teen!
Ouderen aan zet in de samenleving Gemeentelijke senioren raad Mol
FRANCHISE DEVELOPMENT BENELUX B.V.
De Post / La Poste STAR4U Business & Society Belgium Werkgroep Bedrijfsmecenaat: Brussel, 28 juni 2010.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Wet op de handelspraktijken
Betaalbaarheid in de regio Rotterdam.
Perspresentatie Gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Hoofdstuk 5.
Activatie in een recessie 20 januari 2009
Het concept “READY WHEN YOU ARE” Gamma vers voorbereidde producten
Heylen K., Tratsaert K., Winters S. Verbrugghe Eva 1 BaSW C Informatievaardigheden.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Pasta & Go. inhoudsopgave 1. Onderneming 2. Bedrijfsactiviteit 3. Sterke punten 4. Taakverdeling en outsourcing 5. Doelgroep 6. Concurrentie 7. Klanten.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Tutti Frutti Europese schoolfruitactie Tutti Frutti – Fruit op school is een initiatief van: met steun van:
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
Hoorcollege 4 Bespreking casus 2 (supermarkt).
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Sportieve omgeving / onderneming Hulsberg Jack Opgenoord Huis voor de Sport.
Persoons- Volgende Financiering ? Wat betekent PVF voor de cliënten van Het GielsBos ? 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
The Future of Carsharing Welkom Filip Watteeuw Schepen van mobiliteit Gent.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Wat is inclusief speelpleinwerk? Een toegankelijk speelplein stap voor stap Wat kan VDS voor je doen? Vlaamse Dienst Speelpleinwerk Spelen met kinderen.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Waarin zoekt u uw geluk? Een definitie van geluk: Tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden of met het leven zoals zich dat nu presenteert. (Wikipedia)
Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek
Wat is jeugdwelzijnswerk?
#EBJ16.
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Groei van ‘de onderneming’ …
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Els Enhus 25/12/2018 | pag. 1.
SUCCESFACTOREN BINNEN TOEGANKELIJKE VRIJETIJDSBESTEDING
Voel je wel in je vel !.
Wat wil onze klant vandaag
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Durven met Dienstverlening
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Duurzame mobiliteit in landelijk gebied
Jumbo is erop gericht het u 100% naar de zin te maken
Transcript van de presentatie:

Pierre Vancrutsen Rekruteringsmanager Carrefour Express the bridge between retail and OOH

(On)bekend is (on)bemind strategie - inplanting cliënteel -aantal vestigingen jaaromzet – oppervlaktes - investering

DE BUURTWINKEL OP MAAT -AANGEPAST AAN DE NODEN VAN DE KLANT GROOTSTEDEN - BELANGRIJKE VERKEERSASSEN - TOERISTISCHE ZONES RESIDENTIEEL - ADMINISTRATIEF -TREIN EN METRO STATIONS -ZIEKENHUIZEN JONGE MENSEN -BUURTBEWONERS -GELEGENHEIDSHOPPERS -OUDERE PERSONEN AANTAL CARREFOUR EXPRESS WINKELS IN BELGIË 192 WINKELS GEMIDDELDE JAAROMZET VAN EEN EXPRESS 1.4M€ - 1.8M€ - 2.2M€ GEMIDDELDE OPPERVLAKTE VAN EEN CARREFOUR EXPRESS 150M² - 250M² GEMIDDELDE INVESTERING PER PROJECT. 250.000 € - 300.000 €

Klantensegmentatie Van maandag tot vrijdag shoppen bij Express zaterdag op restaurant zondag bij de schoonouders Geografische shopper: buurtwinkels Opportunistische shoppers: op weg naar... Doelgerichte shopper: lokale bewoners - alleenstaanden

Het concept Carrefour Express speelt in op die klanten die geen tijd wensen te spenderen om lang te winkelen. Klanten die zeer snel alle nodige producten op een beperkte oppervlakte kunnen vinden. Klanten die geen zin hebben om al te lang aan te schuiven aan de kassa. De klant moet bij manier van spreken in één oogopslag het aanbod/suggesties/promo’s kunnen overzien Carrefour Express vervult onbewust een sociale rol in de buurt, ontmoetingsplaats. Carrefour Express geeft ook de mogelijkheid van bijkomende diensten aan zijn klanten te kunnen aanbieden, droogkuis, Postpunt, Kiala punt enz…

De rol van Carrefour Express in een administratieve buurt Klanten hebben de mogelijkheid om onder de middag belegde broodjes aan te kopen, of panklare gerechten die ze dan ter plaatse kunnen nuttigen, kunnen hun boodschappen in bewaring geven in de winkel tot ‘s avonds na de dagtaak. De rol van Carrefour Express in een toeristische buurt Is in het toeristische seizoen 7/7 open, promoot de streek- producten, speelt in op de behoefte van de vakantieganger. Zo ook vervult Carrefour Express zijn rol als buurtwinkel in de nabijheid van : Trein of metrostation Ziekenhuis School / universiteit

Productrange Voorverpakt - Bake-off Vers Producten met potentieel

Het Carrefour Express concept als buurtwinkel leent zich tot alle mogelijke klantpatronen van de buurt Dagverse groenten en fruit, bakkerij, voorverpakt vlees, 4e gamma, panklare gerechten, voorgesneden fruit, vers geperst fruitsap. Carrefour Express buurtwinkels houden rekening met een aangepast assortiment van producten afhankelijk van de aanwezige culturen (Halal vlees – chocer producten – etnische producten- kleine verpakkingen). Carrefour Express buurtwinkels fungeren ook als winkel die vooral zondags bepaalde klanten gaat depanneren. Carrefour Express buurtwinkels spreken ook oudere klanten aan, alleenstaanden, ook zij die geen tijd hebben door beroepsomstandigheden.

Winkeluitbaters De franchisenemer is een kameleon Mentaliteit van de franchisenemer/franchisegever Samenwerking tussen beiden in goede en kwade dagen Opportuniteit voor de OOH of de retail

De franchisenemer is meer dan een kameleon, hij moet manager, teamplayer, raadgever, investeerder, invaller en vooral een ambassadeur voor het enseigne zijn. De relatie tussen franchisegever en franchisenemer is een win-win relatie met de bedoeling een economisch on-going proces in beweging te zetten. Een commerciële relatie op te bouwen waarin respect, vertrouwen, ondersteuning, vorming en begeleiding de fundamenten zijn van het succes. Franchisenemer is een beroep/een vak (waar geen plaats is voor avonturiers)

Franchise is zeker en vast een opportuniteit voor OOH en retail. Samen moeten ze die producten ontwikkelen die de klant van morgen wenst, Aangepaste verpakkingen, kleinere hoeveelheden, praktische verpakkingen, uit milieuvriendelijk en ecologische materiaal. Eveneens moet de nodige aandacht gegeven worden aan een evenwichtige samenstelling van de voedingstoffen in deze producten. Bij de ontwikkeling van nieuwe producten, zeker en vast de terreinervaring van de franchise raadplegen, zij zijn het aanspreekpunt van hun consument.

Visie Toekomst van de Carrefour Express winkels Toekomst van de convenience stores Is er plaats voor meerdere enseignes?

Het concept Carrefour Express zal zich in België blijven ontwikkelen om permanent te beantwoorden aan de noden van zijn klanten. De buurtwinkels zitten ongetwijfeld in de lift. Ooit zijn ze verdrongen geweest uit het distributielandschap, maar zijn nu sterker en strategischer ontwikkeld. De consument moet kunnen kiezen tussen verschillende enseignes, voor de consument is dit een must. Hij moet kunnen vergelijken prijs/kwaliteit – maar ook zal de consument oordelen over de netheid /klantvriendelijkheid van het enseigne

The mind is like a parachute, it only functions when its open. Persoonlijke visie The mind is like a parachute, it only functions when its open.

ZULLEN DE PRODUCENTEN EN RETAILERS … ZAL DE CONSUMENT ... De zaterdag nog steeds beschouwen als de dag waarop er inkopen moeten gedaan worden ? Nog tevreden zijn met de openingsuren ? Zijn kostbare vrije tijd nog willen investeren in het winkelen ? ZULLEN DE PRODUCENTEN EN RETAILERS … Zich kunnen aanpassen aan deze nieuwe tendensen ? Welke rol zullen de producenten en retailers in de volgende 10 jaar moeten gaan vervullen ?