Het pauperpad Bijeenkomst 1 maart 2012

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Verkiezing Project van het Jaar 2012
•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
Apps.... clubmiddag 15 oktober 2013 Ruud Vloeimans
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Ledenvergadering 26 / 09 / Cookies • Cookiewet (Nederland) – Websites moeten expliciet en ondubbelzinnig toestemming vragen om een cookie in uw.
Nieuwe media. Nieuwe media Nieuwe media Definitie Vernieuwde communicatiemiddelen: Internet (en alles daaromtrent) Videogames Digitale fotografie Gsm's.
Ontdekzondag 2013 Kerk vol kleur
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
ACTIVITEITENPLAN Wat gaan we doen?.
HOMCOM Ledenvergadering 22/11/2010. Google • Na Google instant nu Google instant previeuw – – 1 = sneller zoeken – 2 = previeuw.
AV de Liemers heeft een nieuwe website Een drie minuten durende presentatie over de nieuwe website 1.
Werkweek Praag 2010 Werkweek Praag 8 t/m 12 april 2013 Begeleiding:
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
Presentatie CNA, 22 Oktober, Marijn Willemen en John Keunen
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Waterkamp t/m
ACTIVITEITENPLAN EEN TERUGBLIK. Activiteiten De doelstelling van de gemeente Simpelveld is: -> Het aantrekken van meer verblijfstoeristen.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Presentatie Cees Schipper - GHkh Koen van Kampen - GHBT Workshop beheer eigen pagina.
Marketingcommunicatiemix
HOM COM Ledenvergadering 19/11/2012. Homcom • Bug in Android 4.2 • Vergat de maand december • Je kon geen verjaardag noteren in december • Wel in november.
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
Relatiebijeenkomst toeristisch-recreatieve ondernemers Conferentiecentrum De Kroeze Danne
Mr. Guide Zoek, vind en vergelijk je avond uit… Human Technology – Hanzehogeschool Groningen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Streekvoedingswijzer Streekmarkten: Oud Rijswijk, Polderplaza, Zoetermeer Website en nieuwsbrieven Polderdag 2011 KOE Alert Digitale kaart en papieren.
Nitro Circus Campagne Doelstelling campagne  Rumour around the brand  Salesboost  Loyaliteit  Relatie management Doelgroep Managed SMB (500 kopende.
Tablets wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 december © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Steve Dauwe Elke Smulders Ellen Luypaert Jordy Waegeman
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Informatie-avond 16 mei 2011 De Vliert ‘s-Hertogenbosch.
Nico Mulder, manager consumer marketing
Introductie Gezamenlijk initiatief van RC's uit Hilversum
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Oprichtingsvergadering STERKE CLERCQ
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 32 als volgt omschreven: Richting: Sentier de Belcele à la Grande route Naam:
Nitro Circus Campagne Doelstelling campagne Rumour around the brand
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
 vertrek Chateau  aankomst, tijd om wat te drinken  rondvaart door de grachten van Middelburg, met gids (in Nederlands en Engels).
Een eerste opzet met mogelijkheden
Samen een goed merk promoten
Bezoek Musicfrom.nl Breng de advertenties rondom in kaart.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Romeinen in Velsen Gerard van Broekhuijsen Begin jaartelling
Reisplanning Londen mei Dag 1 Vertrek Antwerpen - Centraal Op een vroege woensdagmorgen om u zijn we vertrokken vanuit Antwerpen-Centraal.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Het nieuwe solliciteren:
Social media presentatie
Nieuwsbrief 7 december 2012 Agenda: 11 december: groep 7 en 7/8 excursie havenmuseum 14 december: kerst creamiddag 19 december: kerstviering vanaf
Eerste page Demodag met demonstraties houtdraaien
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
100% Winterswijk Imke te Selle Informatiebijeenkomst over evenementen in Winterswijk 26 januari 2016.
Waarom InDrenthe? Wie kijkt er naar een livestream? Wat betekent InDrenthe voor uw evenement? Wat kost InDrenthe? Welke andere mogelijkheden biedt InDrenthe?
Citadel’Arte Diest. Tweejaarlijkse tentoonstelling hedendaagse kunst Project Visite: samenwerking met M HKA en LOCUS Unieke locatie: Citadel Diest Concept.
WaterReijk Weerribben Wieden Ilse Boers. Inhoud 1. Organisatie 2. Evenementen als regiopromotie 3. Hoe kunt u mee doen? 4. Vragen.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Transcript van de presentatie:

Het pauperpad Bijeenkomst 1 maart 2012 10.30 uur: Ontvangst met koffie en thee 10.50 uur: Introductie Pauperpad en de betrokken bedrijven 11.00 uur: Meerwaarde van het gebruik van een smartphone 11.10 uur: Interactief gedeelte over het Marketing Communicatie Plan: wat is al gedaan, wat wordt nog ontwikkeld en welke kansen zijn er nog meer? 12.00 uur: Tijd voor vragen en een gezellige afsluiting.

inleiding

3-DAAGS ARRANGEMENT Dag 1 Dag 2 Dag 3 Aankomst in Frederiksoord en vertrek richting Norg; Uitleg route, gebruik smartphone en overhandigen informatie; Lunch; Wandeling naar Veenhuizen; Bezoek Gevangenismuseum; Koffie/thee bij Zunneschien of Gevangenismuseum; Diner; Overnachting in Veenhuizen. Ontbijt bij het hotel; Fietstocht naar Ravenswoud; Kanotocht in Ravenswoud; Fietstocht naar Appelscha; Bezoek aan Kookmuseum; Fietstocht naar Doldersum Overnachting in Doldersum. Fietstocht via Vledder naar Frederiksoord (aanrader: een bezoek aan de musea in Vledder); Bezoek aan museum De Koloniehof (zomer) of een Monumentenwandelroute (winter). Bagage wordt van Norg naar Veenhuizen gebracht. De fiets en kano staan klaar op locatie. Bagage wordt naar Doldersum gebracht. De (host)ess neemt de smartphone en fiets in bij Hotel Frederiksoord.

Mede mogelijk gemaakt door Financieel Betrokken bedrijven Uitvoerend Gemeenten Noordenveld, Westerveld en Ooststellingwerf; Provincie Drenthe; Recreatieschap Drenthe; Regio Groningen-Assen 2030; Europees Landbouwfonds voor Plattelands ontwikkeling; Hotel Karsten; Gevangenismuseum Veenhuizen; Koffie- en Theetuin Zunneschien; Hotel Bitter en Zoet; Outdoor Appelscha; Kookmuseum Eethuis IJssalon de Vleer; Hotel Doldersum; Hotel/Brasserie Frederiksoord; Museum De Koloniehof. Drents Archief, Jan Bos; Natuurmonumenten, Kim Pierik; Staatsbosbeheer, Aaldrik Pot; Betrokkene uit het gebied: Hiltsje Jongsma, Piet Elmer, Hielke Merkus, Hans Salverda, Aalf Aalfs, Jan van Ginkel, Karst Berkenbosch, Catrinus Homan, Jan de Maar; Maatschappij van Weldadigheid; Abel Life.

Gebruik van de smartphone GPS gestuurd: signalen geven aan wanneer u af moet slaan en het beeld laat zien waarheen POI’s onderweg: signalen geven aan wanneer er een “Point of Interest” beschikbaar is. Deze informatie wordt weergegeven als (gesproken) tekst, muziek, gedichten, foto’s en (historisch) filmmateriaal

Gemeente noordenveld Spaans kerkhof Het 4e gesticht De ambtenaren werden naar rang en stand en deels ook naar geloofsovertuiging begraven, de verpleegden onder witte kruisjes, anoniem onder nummer, maar wel Rooms-katholiek en hervormd apart. Onder het groene gazon met de treurbeuk in het midden liggen duizenden mensen, waaronder ± 2500 die het slachtoffer waren van een choleraepidemie. Velen van hen vonden hun laatste rustplaats gewikkeld in de hangmat waarin ze altijd hadden geslapen.

Gemeente ooststellingwerf

Gemeente westerveld

Het Pauperpad Belevingsroute door het land van zwervers en kolonisten verkrijgbaar als applicatie: In het arrangement, op een leentoestel; In de Android market en in de I-store te downloaden of op een SD- kaartje te downloaden voor Windows Mobile (€ 3,99); Verkrijgbaar als unieke code (€ 3,99) -> insteek is om deze bij de Tourist Info kantoren te verkopen.

promotie en verkoop Aandacht pers? Wat is al ontwikkeld/gedaan? Wat wordt (nog) ontwikkeld/gedaan? Andere mogelijkheden? Opening voor de betrokkenen (incl. pers) op 12 oktober 2011 (hierdoor reeds 40.000 hits via Google); Live interview met RTV Drenthe voor radioprogramma; Journalist van Trouw heeft pad gelopen en artikel geschreven; Journalist van het AD telefonisch en per mail geïnformeerd. Hij heeft er een stuk over geschreven. Arrangement op Drenthe.nl en op Veenhuizenboeit.nl; Maken van een (voorlopige) leaflet; Maken van een brochure met tevens aanvullende informatie voor de gast; Promotie op de fiets- en wandelbeurs en de vakantiebeurzen in Antwerpen en Brussel. Advertorial in de wandelbrochure, winterkrant Westerveld en Drenthe Gids; Eigen website (in ontwikkeling); Banners/linkjes op websites van partners; Aanbieden van het arrangement aan een groepje verslaggevers en andere ambassadeurs, in ruil voor promotie en feedback; Advertorials in Drenthe Magazine en kranten van Marketing Drenthe; Aanbieden van 500 gratis apps als promotiestunt. Maken van een ‘collectorsitem’. Verhalen/foto wedstrijd voor gasten die het Pauperpad hebben beleefd. Deze plaatsen op de website; Joint Promotion, met bijvoorbeeld met schrijfster Suzanne Jansen; Facebook/Twitter/ Youtube; Adwords Google (is advertentie); Advertenties en lezersaanbiedingen; Promotieacties, bijvoorbeeld ‘Vroegboek korting’.

VRAGEN Wilt u ons helpen met de promotie en verkoop van het Pauperpad? Verkoop van unieke codes voor de app., binnen de Tourist Info kantoren; Plaatsen van banners/linkjes op eigen websites? Mede verspreiden van flyers, bijvoorbeeld bij huidige gasten, op evenementen, beurzen, bijeenkomsten, et cetera. Wat zijn uw ideeën voor verdere promotie en verkoop? Welke mogelijkheden lijken u het meest effectief?