PSD Basisstructuren programmeren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements

Concentratie Hardheid van water ADI-waarde
Een getal met een komma noemen we een decimaalgetal.
PSD Basisstructuren programmeren.
Componenten van een algoritme Variabelen en hun Inhoud Instructies Sekwenties (van instructies) Selecties (tussen instructies) Herhalingen (van instructies)
Welkom bij het vak ICT … Van Muhammet. Opdracht Straks krijg je 5 dia’s te zien waar je zelf in kan typen. Jij moet alleen typen en zelf plaatjes toevoegen.
Programmeren met Alice
Databases via internet
Practica Computerlinguistiek Tekst en uitleg:
Componenten van een algoritme Variabelen en hun Inhoud Instructies Sekwenties (van instructies) Selecties (tussen instructies) Herhalingen (van instructies)
Economie VWO 3 Les 1 – Introductie Datum: Docent:
‘Inleiding programmeren in Java’ SWI cursus: ‘Inleiding programmeren in Java’ 4e college Woe 19 januari 2000 drs. F. de Vries.

1 Tentamen 21 januari 2008 uitleg Algemene kennisvragen a)“Wat verstaan we onder de complexiteit van een algoritme?” –Cruciaal: wat gebeurt er met.
Als de som en het verschil gegeven zijn.
startopdracht Schrijf met Structograaf een PSD waarmee
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
Assembly-taal Namen:Danny van Waes Rohan Schenk Klas:EM4 Docent:Dhr. Ing. JA Verhage Embedded systems.
Klik ergens op het witte deel van deze pagina om verder te gaan
De sequentie De begrensde herhaling
PHP & MYSQL LES 02 PHP & FORMULIEREN. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Programma Structuur Diagrammen (PSD’s)
Programmastructuurdiagrammen
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
Inhoud les - Herhaling - Uitleg - Opdrachten - Film.
Samenvatting Havo 5.
Docentinstructie: Het is aan te bevelen de eerste dia’s klassikaal te tonen en met uitleg te bespreken. Als na zes dia’s een korte demo van Celsius/Fahrenheit.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Reken- Ben je er klaar voor?.
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Welkom! maandag 16 November 2015 Les B-2.
Wat is een goede onderzoeksvraag?
Nederlands Vrijdag 11 maart 2VA.
Kies een partner in de Heer - 1 Kor.7:39b. Een partner krijg je, een partner kies je (O.T.) Wat de HEER toen zei, heeft betekenis voor nu (1 Kor.6) Houd.
Hallo.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
Javascript. Vandaag Samenvatting vorige les PSD's Random Array's Herhalingen – For-loop – While-loop.
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Wat is algebra? Rekenen is het werken met getallen. Er zijn vier hoofdbewerkingen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Verder ken je de bewerkingen.
Kennismaking met programmeren
Kennismaking met programmeren
Programmeren met Reeksen
Kennismaking met programmeren
Deze les Even herhalen: hoofdrekensommen Grafieken aflezen waar moet je ook alweer op letten? Stapeldiagram sportdag bespreken Voorbeeldexamenvragen Uitleg.
Overtuigende tekst/betoog
Module 4 – Hoofdstuk 2 PSD’s maken.
Kleurensensor kalibreren
Gameprogrammeren: Herhalingen
Logo.
Schrijven Een Verslag.
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Programmastructuurdiagrammen (PSD)
Kennismaking met programmeren
Programmeren in de Klas
Kennismaking met programmeren
Small Basic Console deel 2
Geheimen delen Bron: The Royal Institute of Great Brittain (
Breuken optellen en aftrekken
Small Basic Console deel 2
Als de som en het verschil gegeven zijn.
Geheimen delen Bron: The Royal Institute of Great Brittain (
Tellen met kaarten.
Info 2 Breuken gelijknamig maken M A R T X I © André Snijers W K U N E
Tellen met kaarten.
Machten van breuken Machten van breuken Machten van breuken
Info 2 Rationale getallen tot een positieve macht verheffen M A R T X
Python – For loop + strings
Transcript van de presentatie:

PSD Basisstructuren programmeren

De basisstructuren van het PSD SEQUENTIE (Opeenvolging) SELECTIE (Keuze) ITERATIE (Herhaling) Eerst dit... Dan dat... Voorwaarde Zolang voorwaarde Ja Nee

Opeenvolging / sequentie Eerst dit... Dan dat... Vervolgens dat...

De Programmeer-opdracht Vraag iemand naar zijn voornaam en heet hem daarna persoonlijk welkom. Vraag naar zijn leeftijd. Bereken het verschil met de leeftijd van de informatica-docent. Druk dit leeftijdsverschil af op het beeldscherm. Wat is in bovenstaande tekst variabel? Met andere woorden: Welke woorden krijgen steeds een andere waarde wanneer het programma door verschillende personen wordt uitgevoerd?

De PSD-opdracht Maak een PSD waarin de drie soorten opdrachten (lees, schrijf, wordt) duidelijk worden aangegeven. Geef door middel van onderstrepen aan welke de variabelen zijn.

Opeenvolging Jan Jan Jan Jan Schrijf “Hoe heet je?” Intern geheugen Lees voornaam Jan Jan 17 20 Schrijf “Welkom ”, voornaam, “Hoe oud ben je?” Jan 17 Lees leeftijd 17 verschil := 37 - leeftijd 20 17 Schrijf verschil 20

Keuze / selectie Voorwaarde Nee Ja

De Programmeer-opdracht Vraag iemand naar zijn voornaam en heet hem daarna persoonlijk welkom. Vraag hem hoeveel sigaretten hij per dag rookt. Als het aantal nul is druk dan af: “Zo Houden!” Als het aantal méér dan nul is druk dan af: “Tijd om te stoppen!” Druk af “Tot ziens”. Wat is in bovenstaande tekst variabel? Met andere woorden: Welke woorden krijgen steeds een andere waarde wanneer het programma door verschillende personen wordt uitgevoerd?

Het PSD Pim Pim Pim Pim Schrijf “Hoe heet je?” Intern geheugen Lees voornaam Pim Schrijf “Hallo”, voornaam, “Aantal sigaretten per dag?” Pim Pim 5 5 Lees aantal 5 Voorwaarde aantal = 0 Ja Nee 5 Schrijf “Zo Houden!” Schrijf “Tijd om te stoppen!” Schrijf “Tot ziens”.

Herhaling / repetitie / iteratie Zolang voorwaarde

De Programmeer-opdracht Laat een programma de getallen 10 tot en met 0 op het beeldscherm afdrukken. Wat is in bovenstaande tekst variabel? Met andere woorden: Welke woorden krijgen steeds een andere waarde wanneer het programma door verschillende personen wordt uitgevoerd?

Het PSD Intern geheugen getal := 10 getal > = 0 Schrijf getal 6 2 Zolang voorwaarde 9 5 getal > = 0 1 8 4 7 3 Schrijf getal getal := getal - 1 getal = teller