Het label van de stad Den Haag De vlieger

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Doublet deel 1 – de basis.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Les 2 Vandaag •Vragen over voorgaande stof •Plaatjes •Tabellen •Links •Huiswerk.
Voor vrouwen van vandaag in de Kerk van vandaag
Aflezen van analoge en digitale meetinstrumenten
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
1 versie 1: ; v2: ; v3: v4:
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
dia's bij lessenserie Pythagoras ± v Chr.
Op Sint-Montfort.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Workshop Nieuwe begroting
Corporate Guidelines.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Nieuwsbrief 12 april 2013 Agenda: Maandag 15 april: groep 3 Blijde wei Dinsdag 16 april: groep 4 Blijde wei Woensdag 17 april: Juffendag/Lustrum Maandag.
Van Nul naar Drie Normaliseren.
Start.
Jaarvergadering NJC. november Januari t/m oktober % t.o.v % t.o.v Wederom een stijging van het aantal aanhoudingen.
Plaatsinginstructies
Naar het Jaareinde toe
De Stijl , Nederland, België Primaire kleuren, zwart,wit
(11,25;10) (10,15) (10,16) Totaal 7 lijnen getekend.
WISKUNDIGE FORMULES.
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Workshop contentstrategie
Een tekenles over:.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Probeer te begrijpen wat de Midzomernacht zon betekent
Tekenen.
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
1. Salut! a. Nee b. In c. Hoi. 2. vert a. Rood b. Groen c. geel.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Les 9 Gelijkstroomschakelingen
Inkomen les t/m Begrippen Welvaart de mate waarin mensen in hun behoeften kunnen voorzien.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Welkom in deze ochtenddienst Voorganger: Ds. H. de Bruijne
via Picasa Bestanden op CD of DVD branden
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Les 3: Verkeer TOETS.
Even voorstellen : Groep 3b
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Sketchup 2014 Les 9.
POL (MO)-methode  Dit is de kapstok waar je de rest van de zin aan op kunt hangen.  Vervolgens kijk je of er eventueel een meewerkend voorwerp in.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Stap voor stap Opdracht 0528
ZijActief Koningslust
4 Sport en verkeer Eigenschappen van een kracht Een kracht heeft:
H51PHOTOSHOP 1 Les 4 Hagar: Vullen. audiovisueel centrum meise 2 Overzicht Elementaire handelingen  Vullen  Patronen.
Branding & Design, Brandguide
Stijlgids “The Nineblades”. Logo De logo bestaat uit de naam, subtitel en de beeldmerk. De beeldmerk links van de woordmerk moet je zien als 9 zwaarden.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Piet Mondriaan Nederlandse schilder.
Piet Mondriaan
Dit was Piet Mondriaan. Hij is een hele beroemde Nederlandse schilder
Piet Mondriaan.
Transcript van de presentatie:

Het label van de stad Den Haag De vlieger 07.12.2011

Inhoud Onze stad Den Haag De vlieger als label Plaatsing Verhouding Varianten Toevoeging Inspiratie Overige activiteiten De vlieger 07.12.2011

Onze stad Den Haag De vlieger is van onze stad, van Den Haag. Van de stad van vrede en recht. Een stad waar je fantastisch kunt wonen, werken, studeren en recreëren. Een stad waar je kwaliteit ervaart. Een stad die uitnodigt, de wereld welkom heet, die internationaal is, veelzijdig en inspirerend. De vlieger staat voor deze stad. De vlieger 07.12.2011

Onze stad Den Haag De vlieger is het label van Den Haag. Het laat zien hoe trots we zijn om in Den Haag te wonen, werken, studeren en recreëren. De vlieger 07.12.2011

Wanneer gebruik je wat? De vlieger Het label ‘de vlieger’ staat voor de stad Den Haag. Je gebruikt dit wanneer je de stad promoot of de relatie met de stad wilt versterken. Meer hierover lees je in de richtlijnen op www.denhaag.nl/devlieger. De ooievaar Het logo van de gemeente ‘de ooievaar’ gebruik je wanneer je de gemeentelijke organisatie kenbaar wilt maken. Bijvoorbeeld om aan te geven dat de gemeente sponsor of subsidieverstrekker is of bij samenwerkingsverbanden. Meer hierover lees je op de huisstijlpagina denhaag.nl/huisstijl. De vlieger 07.12.2011

De vlieger als label Door de vlieger te gebruiken zorg je voor herkenning en creëer je verbinding met onze stad Den Haag. De vlieger heeft altijd een grijze achtergond. De vlieger 07.12.2011

De vlieger als label ‘Den Haag werkt als stad van vrede en recht aan vrijheid. Vrijheid voel je in Den Haag als je de duinen en de zee opzoekt, de golven, de vrijheid van een vlieger. Voor mij was dit een inspiratie- bron, net als vrijheid voor Piet Mondriaan inspiratie was voor het schilderen van de “Victory Boogie Woogie” tijdens de Tweede Wereldoorlog.’ Anton Corbijn, ontwerper van het label van Den Haag. (1 november 2006) De vlieger 07.12.2011

De vlieger als label ‘Bij het maken van “de vlieger” heb ik geprobeerd om de typisch Haagse elementen waar we trots op zijn terug te laten komen. Wij in Den Haag zijn trots op de contouren van de stad Den Haag. Dit komt in het rood terug in “de vlieger”, evenals de typisch Haagse kleuren geel en groen. De duinen en de zee als golvende lijn en de ruit met de verticale en horizontale lijnen is de “Victory Boogie Woogie” van Piet Mondriaan.’ Anton Corbijn De vlieger 07.12.2011

De vlieger als label Het gebruik van de vlieger is geheel vrij, er is geen toestemming nodig. Veranderingen in het ontwerp van de vlieger zijn niet toegestaan en schenden het auteursrecht. Meer informatie hierover vindt u bij Bureau Citymarketing. De vlieger 07.12.2011

3 Plaatsing Uitgangspunten Het label moet op een 1/2 hoogte vrij van de bovenrand staan. Het label moet altijd tegen de rechter rand van de uiting worden geplaatst. De vlieger 07.12.2011

3 Plaatsing Uitgangspunten Het label staat altijd los van de sponsor-beeldmerken. Het label staat dus nooit in de sponsorbalk, maar altijd rechtsboven. Mocht de gemeente Den Haag de activiteit of evenement subsidiëren, dan staat het logo van de gemeentelijke organisatie (de Ooievaar) in de sponsorbalk, de vlieger staat als het label van de stad rechtsboven. De vlieger 07.12.2011

4 Verhouding Formaten van het label Het label heeft een verhouding van 3:1. Het label mag vrij worden verschaald (vergroten en verkleinen), mits de hoogte- en breedteverhouding hezelfde blijft. Het 100% formaat is 60 x 20 mm. Het kleinste formaat is 30 x 10 mm. De vlieger 07.12.2011

4 Verhouding Staande uitingen Het label is 1/4 van de breedte van het formaat van de uiting. Bij het gebruik van een frame, verschuif het label naar juiste positie in zichtbare vlak. Het label mag vrij worden verschaald (vergroten en verkleinen), mits de hoogte- en breedteverhouding hezelfde blijft. De vlieger 07.12.2011

4 Verhouding Liggende uitingen Vierkant en website Het label is 1/6 van de breedte van het formaat van de uiting. Bij het gebruik van een frame, verschuif het label naar juiste positie in zichtbare vlak. Het label mag vrij worden verschaald (vergroten en verkleinen), mits de hoogte- en breedteverhouding hezelfde blijft. Vierkant en website Bij vierkante en website uitingen is de keuze van 1/4 of 1/6 van de breedte van de uiting toegestaan. De vlieger 07.12.2011

5 Varianten Verschillende talen Het label van Den Haag is beschikbaar in vier talen: Nederlands > de vlieger Engels > the kite Frans > le cerf-volant Chinees > the kite Alle labels zijn te downloaden op www.denhaag.nl/devlieger De vlieger 07.12.2011

5 Varianten Vierkleuren label Het vierkleuren label mag alleen voorkomen in de kleuren rood, geel, groen en zwart met een grijze achtergrond, zoals hier is afgebeeld. Het label kent drie varianten: Label donkergrijs Label lichtgrijs Label verloop Het verloop gaat altijd van transparant naar grijs. De vlieger 07.12.2011

5 Varianten Zwartwit label Het zwartwit label mag alleen in uitzonderlijke gevallen worden gebruikt. Het zwartwit label wordt alleen gebruikt bij zwartwit uitingen en uitingen met een egale achtergrond. Het zwartwit label kent drie varianten: Label donkergrijs Label lichtgrijs Label verloop Het verloop gaat altijd van transparant naar grijs. De vlieger 07.12.2011

6 Toevoeging Het label met blokje Het oorspronkelijk formaat van het label met het gekleurde blokje is gelijk aan het formaat label. Het formaat van het blokje is 1/3 van het formaat van het label. Het gekleurde blokje wordt hier vervolgens naast gezet. Neem altijd een van de voorgeschreven kleuren met de juiste kleuropbouw. De vlieger 07.12.2011

6 Toevoeging Kleurgebruik De labels zijn kant en klaar en in de juiste kleuren. Gebruik altijd één van de voorgeschreven kleuren met de juiste kleuropbouw. Het verloop van het grijze vlak is transparant, deze neemt de kleur van de achtergrond en verloopt naar 23% niet transparant grijs. De vlieger 07.12.2011

6 Toevoeging Transparant verloop Het verloop is transparant, deze neemt de kleur van de achtergrond en verloopt naar 23% niet transparant grijs. Let op, wanneer het label met transparant verloop geplaatst wordt op een foto of kleur mag deze nooit naar wit verlopen. De vlieger 07.12.2011

7 Inspiratie De vlieger 07.12.2011

7 Inspiratie De vlieger 07.12.2011

8 Overige activiteiten Voor citymarketingactiviteiten bestaat een corporate stijl. Deze vindt u terug op de verschillende corporate uitingen van ‘de vlieger’. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: • Multimedia@denhaag.nl • telefoon (070) 353 34 00 De vlieger 07.12.2011

8 Overige activiteiten Voor ondersteuning van citymarketing- activiteiten is promotiemateriaal en diverse merchandising-artikelen beschikbaar. Deze zijn direct uit voorraad leverbaar, maar kunnen ook op maat worden gemaakt. Brochures van merchandising-artikelen en promotiemateriaal kunt u vinden op: • www.denhaag.nl/citymarketing De vlieger 07.12.2011

Contactgegevens Voor alle vragen over het gebruik van ‘de vlieger’ kunt u contact opnemen met: Bureau Citymarketing Telefoon (070) 353 95 53 citymarketing@denhaag.nl www.denhaag.nl/citymarketing De vlieger 07.12.2011