The Need for Speed Richard R. Budding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van drukker tot industriele procesoperator
Advertisements

De zin en onzin van escrow
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
11.00 – uur Artsen zonder Grenzen: Karline Kleijer
24 april 2013 Zichtbaar ondernemen door kleinere (thuis)zorgorganisaties.
1 ScoringSystem Voetbal Customer Service Customer Commitment Customer Satisfaction.
Een twee-daagse, interactieve, ‘hands-on’ training voor en door mensen uit de praktijk september 2008 Golden Tulip Hotel, Alphen a/d Rijn Deze training.
Het opzetten van een micro- zorg-verzekering Micro-zorg verzekeringen: DO’s & DON’Ts Christina de Vries.
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Rekenen met snelheid Een probleem oplossen
Ivo Demeulenaere Senior consultant kwaliteit en management - Amelior
Op zoek naar verbetering
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Utrecht, 29 maart 2006 nieuwe technische ontwikkelingen m.b.t. eduroam eduroam voorwaarts! Paul.
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
Agenda Inkoopprofessionalisering
Netwerk Zorglogistiek
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Hoe voorkom ik IT-terreur?
Kennisnetwerk in de procesindustrie
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
ISA (InformatieSysteemArchitectuur) Geert-Jan Houben.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
27 januari 2011.
NBB-BT3 1 november Programma: 10.30uKorte introductie (leervragen) 11.00uWedstrijdcoaching (2-tallen) – time-out 11.50uPauze 12.00uWedstrijdcoaching.
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
Presentatie Project Cronus Welkom
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Mitsubishi Electric Changes for the Better Masterclass Mitsubishi Electric Servotechniek.
Welkom namens collega’s en studenten. Hermien Miltenburg Wageningen University and Research Centre.
Welkom bij Lomoz Themadag 15 september uur Inloop met Koffie/Thee uur Opening Lucy Dijkman uur Informatiebeveiliging in de Zorgsector.
Hoofdstuk 15 Product ontwikkeling Srednja šola Zagorje.
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
HOOFDSPONSORS: SPONSORS:. Programmagroep ProjectenPortfolioManagement De brug tussen strategie en projectenportfolio in de praktijk 4e bijeenkomst 23.
M A K E Y O U R N E T W O R K S M A R T E R July, Middag programma.
Klantendag 21 februari 2008 Servicecentrum Drechtsteden
Ymor Ketenbewaking bij debitel
Studiedag 3D Topografie Gebruikerswensen & Huidige mogelijkheden Edward Verbree 28 april 2006 De Meern.
Krachtige stem van de zorgconsument Innovatie in de zorg, techniek biedt oplossingen!
Onsight Managed Security Services
Total Practice Solutions Information Management LexisNexis Media Coverage Analyser 26 November 2009 Marco van Gennip Business Development Manager T: +31.
EReporting ‘ eReporting via een Gateway’ J.Theo Bothof, GlaxoSmithKline.
Management Accounting Management Control
Welkom S.G. De Triade Leerjaar 1.
IMAGI Door Jens Van den Driessche & Ruben Junius.
Welkom Congres De nieuwe GDP Guideline; Een stap voorwaarts
Joe de Developer Leergierig
De link tussen functionaliteit en adaptatie
4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 1 Credit Management in de B2C markt vanuit T-Mobile perspectief Peter Meefout, EVP Customer Finance,
Het optimale design versus de weerbarstige praktijk Prof. Dr. Jan Busschbach
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
WELKOM PETS 2015 District 1550.
Evidence-Based Medicine
Iedereen is context driven!
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
OPTIGUARD OBSERVER. Eigenschappen en vereisten Eigenschappen Grafische en akoestisch alarmen Alarmen zichtbaar op kaarten van winkels en winkelcentra.
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
Minor Project- en Programmamanagement
Enterprise Application Integration
Fontys Centrum ITITIL F1 Doel  Afgesproken beschikbaarheid waarborgen  door optimaliseren IT-infrastructuur en beheerorganisatie (weinig storingen, snel.
Doelstellingen, Implementatie en Ervaringen met Single Sign On.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Grip & Controle op digitalisering
WirelessEnterprise Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
WirelessEducation Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
VIP²-GGZ: Forum 26/02/2016 prof. dr. Geert Dom, voorzitter Bureau VIP²-GGZ.
Checklist for Savings & Added Value
Transcript van de presentatie:

The Need for Speed Richard R. Budding

Agenda voor deze morgen 09:30 – 10:00 Ymor, Ketenbewaking™ 10:00 – 10:30 Symantec, APM 10:30 – 11:15 CWI, Paul Moeskops Pauze 11:30 – 12:15 ENECO, Rink de Haan 12:15 – 13:00 Jan Lammers Lunch

Introductie Ymor…

Prepareren voorkomt Repareren! Cost to Repair … 880 x versus development Source: Baziuk, W. 1995. “BNR/NORTEL Path to Improve Product Quality,Reliability, and Customer Satisfaction.”

Het gaat niet altijd goed! 75 % of application downtime is caused by “self-inflicted” errors Source: Yankee Group

Aanleiding voor Ketenbewaking™

Incident management… Welk stukje informatie mist in de puzzel? Wanneer wordt dit informatie? Wat is de impact op mijn eindgebruiker? Wat los ik als eerste op? Wat rapporteer ik?

Waarom Ketenbewaking™? Weten wat er speelt voordat de eindgebruiker belt Wanneer word je bewust onbekwaam? Wat is de totale doorlooptijd van de oplossing? Kan ik mezelf verbeteren?

Waarom Ketenbewaking™? Een waarschuwing voordat de eindgebruiker belt… Weten wat de prioriteit is, zonder puzzelstukjes Automatische validatie van de oplossing Dus minder doorlooptijd van het incident Meetbare grootheden zoals MTTR en TTI

Ketenbewaking™ architectuur We meten processtappen zoals Treinplanner We meten op meerdere locaties die dichtbij de eindgebruiker liggen We valideren de in- en uitgaande datastromen We waarschuwen indien het één of meerdere malen niet volledig functioneert

Analyse in Ketenbewaking™ Is dit nu wel informatie? Aantallen Responsetijd Per uur Proces Gemiddelde: 0,523 sec 16:00 - 2 sec

Analyse in Ketenbewaking™ Business Need < 2 seconden Wanneer? Dus… 16:00 > 2 sec Gemiddelde?

Analyse in Ketenbewaking™ per meetlocatie per uur gebaseerd op maand per processtap

Ketenbewaking™ Risico Management Controle Meten van eindgebruikerservaring Locatiemanagement Service levels gebaseerd op applicaties en processtappen Trend analyse op beschikbaarheid en reponsetijden Herkennen van verstoringspatronen Inzetten van de juiste profielen per incident Maakt elke verandering in de productieomgeving zichtbaar

Bedankt… ketenbewaking@ymor.nl

Data mining Ketenbewaking™ ?

Data mining Ketenbewaking™