Workshop Communities Community Management Kennisnet Ment Kuiper.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Crossmedia Strategie en concept.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Estro Educatie / 13 januari 2012 / 1 Talking about my generation.
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Het Horizon College en R.O.C. van Amsterdam heten u van harte welkom
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
Homcom Leden vergadering 22 – Nieuws Bing de zoekmachine voor Yahoo EU keurt akkoord tussen Microsoft en Yahoo goed Verhoogt aandeel van Microsoft.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
De wereld verbinden Door taalbarrières te doorbreken Door Anke Kuipers.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Loyaliteit begint met een warm welkom
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Operationeel plan DIMAGINI
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Social media voor statenleden/politici
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Transcript van de presentatie:

Workshop Communities Community Management Kennisnet Ment Kuiper

Wie ben ik Ment Kuiper Bedrijfskundige, marketeer NextMarketeer Opleidingen voor ROC, HEO Kenniscentrum, minor

Wat gaan we vandaag doen? Ontwikkelingen gedrag en community Workshop – wat willen onze bezoekers Workshop – hoe krijgen we meer bezoekers Workshop – wat doen we er zelf aan

Tijdsindeling uur – uur inleiding uur – uur WS uur – uur lunch uur – uur WS uur – uur WS uur – uur afsluiting

En u? Even voorstellen

Wat is er bij u persoonlijk de afgelopen jaren veranderd? –Gedrag –Techniek –Werken en werkmethodieken

Even een test

Wat gebeurt er om ons heen? Welke veranderingen ondergaan we?

Ik? Ooohhh… Niks…. Wat ben je aan het doen, Kim?

De veranderende maatschappij Luister naar me Ik ben op zoek Ik ben mondig 15 seconds of fame Eenvoud Multitasking Mijn netwerk Authenticiteit Onderhandel Paradox Transparantie Kort maar krachtig Ik wil contact Last minute Ik wil respect Verras me Nu! Ik wil controle Keuze Met dank aan Stephan Fellinger

Wat is een medium je computer wordt je telefoon je telefoon wordt je fototoestel je fototoestel wordt je MP3-speler je MP3 speler wordt je navigatiesysteem je navigatiesysteem wordt je agenda je agenda wordt je televisie en je televisie wordt je computer

Tussen apparaten Tussen sectoren Tussen amateur en professional Vervagende grenzen

ZENDERONTVANGE R = MEDIUM ONTVANGER = ZENDER … en wat doe je als zender? De mediawereld veranderd

Ratio en Emotie Realisatie en Inspiratie Push en Pull Bereiken en Beraken Monoloog en Dialoog Commercie en Content

Doelgroepen bestaan niet meer David Armano

Marketing met de nieuwe consument -De Nieuwe Consument is Intelligent -De Nieuwe Consument is Empowered -De Nieuwe Consument is Sceptisch -De Nieuwe Consument is Connected -De Nieuwe Consument is Time-Pressed -De Nieuwe Consument is Demanding -De Nieuwe Consument is Minder Loyaal -De Nieuwe Consument is Altijd Bereikbaar -De Nieuwe Consument is Loopt voor de troepen uit -De Nieuwe Consument is Minder vergevingsgezind

De deelnemer Wil meedenken (doet hij dat ook) Wil mondig zijn Wil betrokken zijn Maar dan moet er wel wat tegenover staan.....

Doel – en de rol van de deelnemer? Deze gaan we vertalen naar de communities Op basis van de uitkomsten van de workshops

Albert Heijn kookschrift: relatie, gemak, service

‘Volgens mama’ van Zwitsal

Communities

Checklist Communities 1.Wat is het doel van social? 2.Zelf doen of via bestaande kanalen? 3.Actief of passief? 4.Verplaats in je klant 5.Vooroplopen of meelopen? 6.Wil je het écht?

Checklist vs POST 1.Wat is het doel van social? 2.Zelf doen of via bestaande kanalen? 3.Actief of passief? 4.Verplaats in je klant 5.Vooroplopen of meelopen? 6.Wil je het écht?

Je gaat de relatie met bezoekers aanpassen.

Werven van nieuwe deelnemers Via offline events of uitgaves Via online eigen website Via R/TV/Print Via Linkedin/Twitter/Netlog/Facebook/ Hyves/Analytics WOM

Actief houden van leden Post geregeld content (volgens media planning) Laat community zijn werk doen en monitor Zorg dat invulling aansluit bij behoeften van bezoeker

Info up to date houden Door posten Gebruik RSS Gebruik Alerts

Voorbeelden van communties en eigenschappen

Hyves Jonge leeftijd Identificeren Associatie

iPhone Niet heilig maar......

Facebook

Gaming

Ik denk dat dit van tijdelijke aard is. Zodra elk mobieltje internet heeft en Twitter mogelijkheden zal Twtter langzaam SMS gaan vervangen. Waarom nog betalen voor berichten als je kan Twitteren? Bovendien denk ik dat steeds meer commerciële initiatieven ontplooid gaan worden op Twitter gebied. Ik heb er vorige week nog een idee over geschreven. De interactieve Twitter etalage. Hoe je Twitter zou kunnen inzetten om interactief de mensen aanbiedingen te laten bepalen.

Nog 2 aandachtspunten

Youtube 2 e zoekmachine ter wereld ‘humor’ belangrijk

Linkedin Zakelijk hoogopgeleid

Flickr Foto’s ???

Blogs Samenkomen van content Syndicatie

Losse communities Ning Buddypress

Vragen tot zo ver Veel stof om over na te denken

Workshop 1 Wat willen onze bezoekers? –Wat komen ze halen –Waarom komen ze dat halen –Waarom komen ze niet –Wat zouden ze willen

Workshop 2 Hoe krijgen we meer bezoekers? Hoe houden we meer bezoekers? –Activeren –Vasthouden

The art of… Er is sprake van crossmedia wanneer –er op basis van een inlevende doelgroepanalyse en scherpe communicatiedoelstellingen… –een mediamix wordt samengesteld waarbij de verschillende media mediumspecifieke betekenissen communiceren… –die deel uitmaken van een logisch en kruisbestuivend geheel (synergie) –ten gunste van de inhoudelijke impact van de campagne (tijdelijk) of van het communicatiebeleid (langlopend)

Workshop 3 Wat kunnen we zelf doen?

Vragen? Ment Kuiper

deo.asp?ID=dfe6ab3d-ahttp://video.madametussauds.nl/vi deo.asp?ID=dfe6ab3d-a