Kwaliteits- cultuur in onzekere tijden in V stappen MARC VERMEULEN, TIASNIMBAS BUSINESS SCHOOL.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vakmanschap, leiderschap en eigenaarschap in het HBO
Advertisements

Samen werken aan een duurzame civil society
Integrale Jeugdgezondheidszorg jaar GGD Zeeland
The CAF Procedure voor externe feedback
Flow als sturingsprincipe
'Evidence': recepten voor de onderwijsprofessional?
Nodig: passie in kennis en kunde, medewerkers en Learning by innovation.
passend onderwijs en zorg voor de jeugd
Strategisch relevant middenkader & leiderschap
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
Praktijkonderwijs sterk naar de toekomst
Sociale Inclusie in de Nederlandse Context Succes en faalfactoren
MVO is de opdracht Seminarie VVSG
Innovatie voor kwaliteitskringen
Albert de Boer IJsselgroep
“ Empowering people through ICTs for development ” NCDO/Wilde Ganzen dag Deem Vermeulen/ Stijn van der Krogt International Institute for Communication.
E-learning inzetten als vormingsinstrument
Combineren van zoektermen met Booleaanse operatoren
Innovatief Aanbesteden: DE VLAAMSE OVERHEID ALS ACTIEVE INNOVATOR Kenniscentrum Innovatief Aanbesteden Christophe Veys – Peter Thevissen 28 juli 2014.
: taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT.
De zin en onzin van samenwerken voor optimale jeugdzorg 17 november 2011 Marian van Leeuwen Annemiek van Woudenberg Zefanja Brouwer “Samenwerking als weloverwogen.
RSG Enkhuizen: atheneum havo vmbo-tl
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
© CMG D-Site Marc van der Steen (CMG business unit e-government) Inne ten Have (Dexus new media)
Connecting, Developing, Accelerating Het Netwerk Venlo 29 februari 2012 Van wie is de school? Dr. Leo Lenssen.
MASTERCLASS INTEGRALE WIJKAANPAK LEO LENSSEN 10DECEMBER Van autist tot geliefde partner: de nieuwe rol van het onderwijs.
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Naam overlegorgaan Preventief Jeugdbeleid: Samen ontwikkelen en uitvoeren Workshop Kennis voor de Stad 6 november 2009.
TIENERZWANGERSCHAP BINNEN DE SCHOOLCONTEXT IVIO Binnenhof Gent
Ervaringen Implementatie in Nederland
Workshop 2 Successen en valkuilen bij samenwerking tussen ROC’s en Praktijkopleidingscentra in de Techniek Dr. Jo Box Duncan Management BV.
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
Dienstbaar maken van kennis en kunde voor het leren van anderen.
ontwikkelen en succesvol zijn
LUNTEREN 2014 beleid in praktijk. Wat wil het SWV bereiken? schoolloopbanen hebben geen stagnaties overgangen verlopen soepel arrangementen zijn op maat.
Programma Inleiding door voorzitter Ingrid Molderez
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
Ik als docent Als leerling op school Als docent die mij inspireerde Als de docent die ik wou zijn Als de docent die ik niet wil zijn Wat mij het leukste.
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Evidence-Based Medicine
Weesziekten en weesgeneesmiddelen
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
Professional Development Schools - Rijnmond
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Sense de Groot Reiziger in onderwijs. Sense de Groot Reiziger in onderwijs.
Docentencongres #leerling2020/32. Ieder mens een belofte RRR……..??? Doen.
SPH voltijd Ethiek 2: Verantwoording Werkcollege 7 kwartaal 3: Visiestukken, beroepscode en competentieprofiel SPH Corstin Dieterich L
Regelgeving over continuïteit! NBA Standaard 570: over “Verantwoordelijkheden van de accountantStandaard Het is de verantwoordelijkheid van de accountant.
Dialoog doen! Startbijeenkomst ‘Doorstart Stimuleringsproject LOB in het mbo’ Frans Meijers ‘s-Hertogenbosch 20 november 2012.
Samenleven in Transitie Onderzoek en lesgeven in 2035 Jan Jonker Hoogleraar Duurzaam Ondernemen Nijmegen School of Management –
Evidence Based Werken Zo gaat dat 1 Maxime Loose Agentschap voor Overheidspersoneel
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
The State of Entrepreneurship.NL 2016
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016.
The past simple Grammar.
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Buy Lexapro Online Safely
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
De taaltaak
Bureaucratisch management
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
Reflecteren volgens de kritische incident methode
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
GOK-NWD 4 Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted (A. Einstein) GOK-NWD.
Jannes Huisman Senior coach
Transcript van de presentatie:

Kwaliteits- cultuur in onzekere tijden in V stappen MARC VERMEULEN, TIASNIMBAS BUSINESS SCHOOL

masterclass 2 Van risicomijdend naar risicozoekend !

Prestatie/kwaliteit tijd Nieuwe aanpak Bestaande aanpak Oude doet het beter dan nieuwe Mulgan,G. (2007), Ready or Not? Taking innovation in the public sector seriously, London (NESTA); Innovators dilemma (naar Christensen 1997)

ZORG VOOR ONDERBOUWING IN EEN DUIDELIJKE VISIE Hoe I

Hoe II: optimaliseren over 3 assen efficientie effectiviteit efficacy

IV Instromers III Inhuur I Experts II Professionals Volledig dekkend voor kerncompetenties •Vakman •Meester •Coach •Netwerk Zeggenschap Hoe III: Teams doen het

Hoe IV: Leidinggeven in de toekomst •Weinig administratief gedoe •Variatie in ideeën •Fouten maken mag •Ruimte voor persoonlijke passie (‘hobby’) •Is zelf deskundige onder de deskundigen (Goffee R. and G.Jones (2007) 'Leading Clever People' in: harvard business review march 2007 pp 1-7 (reprint)) •Pedagogisch/ethisch feilloos •Politiek passend incorrect •Beheersmatig geheel op orde •Ten minste evidence informed •Sluitende coalitie bestuur, docenten, leerlingen/ouders 7 Leiding geven aan professionals: wel doen! Bewust ondeugend = Maatschappelijk ondernemerschap

Samuel Johnson Nothing concentrates one's mind so much as the realization that one is going to be hanged in the morning Hoe V Naming & shaming in de goede volgorde

Maar toch nog een vraag misschien…..