Kibboets-opvoeding: Nachtelijk huilen en gehechtheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SE schrijfvaardigheid De belangrijke dingen op een rijtje…
Advertisements

Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Everything you need to know for your test in the test week!
RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
Grammar 4.2 Will, shall & to be going to
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Monday, 23 March 2015 maandag 23 maart Como Yo Te Amo 4’42’’ Adios Nonino 1’08’’ Autumn Rose 3’11’’ Indian Touch 5’40’’ La.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/005] Thema: What you see here, is… Can-do : kan duidelijke, samenhangende verhalen vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Criteria for Invasive management Acute Coronary Syndromes (ACS) in patients presenting without persistent ST-segment elevation Eduard van den.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Question tags.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
The Future Hoe spreek je over toekomstige activiteiten in het Engels?
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Wisselen?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen de werkwoorden (to) be en can? 2. Hoe maak je korte antwoorden met (to) be en can? 3. Oefeningen allesvoorengels.nl.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Mylène Böhmer, Promovendus Marlies Valstar, AVG, PhD
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
This, that, these, those Aanwijzende voornaamwoorden
Toekomende tijd: met “going to”
Simple en continuous tenses
Dictionary Skills!?.
Past Simple vs Present Perfect
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
LIGHT & CHILDREN LICHT & KINDEREN
De taaltaak
Muziek - Ricky King - Medley
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
Chapter 1 Body and mind Grammar Stepping Stones 3gt
Video and Radio NU Engels unit 5.1.
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
Toekomende tijd: met “will”
NEW INTERFACE UNIT 2 : GRAMMAR
English 23 April 2018.
Vreugde Joy.
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
Who/which voornaamwoorden
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Testphases still relevant?
Gerund or Infinitive 6.4.
Transcript van de presentatie:

Kibboets-opvoeding: Nachtelijk huilen en gehechtheid Carlo Schuengel Marinus van Ijzendoorn © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5

Kernbegrippen Alternatieven voor gezinsopvoeding Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk Alternatieven voor gezinsopvoeding Collectieve opvoeding & utopie Collectief overnachten Quasi-experimenteel onderzoek Nachtelijke ervaringen © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5

Gezinsopvoeding als norm Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk Kritiek gezinsopvoeding Feminisme Psychoanalyse Natuurlijke experiment Collectieve opvoeding © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5

Collectieve opvoeding & utopie Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk Socialisme Zionisme Egalitarisme Collectivisme © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5

Collectief overnachten Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk Kinderhuis vanaf geboorte Love hour Night watchwoman Per 60 kinderen Familisme © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5

Quasi experiment kibboetsopvoeding Thuis overnachten © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5 Quasi experiment Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk kibboetsopvoeding Thuis overnachten Collectief overnachten Gehechtheid aan ouders? Gehechtheid aan ouders?

Quasi experiment Bedreigingen validiteit: © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5 Quasi experiment Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk Bedreigingen validiteit: Non-equivalentie van bestaande groepen Alleen mbt scheidingservaringen – niet van invloed “Behandeling” niet dubbelblind Meting niet dubbelblind (wel enkelblind)

Quasi experiment c2 (1) = 5,42, p = 0,02. Inleiding Historisch © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5 Quasi experiment Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk c2 (1) = 5,42, p = 0,02.

Quasi experiment - uitkomst © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5 Quasi experiment - uitkomst Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk kibboetsopvoeding Thuis overnachten Collectief overnachten 80% Veilige gehechtheid 48% veilige gehechtheid

Meervoudig opvoederschap © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5 Meervoudig opvoederschap Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk Collectief overnachten uniek Botsing tussen natuur en cultuur? Meervoudig opvoederschap wellicht de norm westerse norm is uitzondering

Veranderingen in het systeem © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5 Veranderingen in het systeem Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk The early idealists felt that the nuclear family unit was obsolete, and the entire kibbutz should be one big family unit. Children slept in children's houses with a caretaker to tend to their night needs. While this made for a fascinating experiment, parents and children alike found it distressing. Still, Ketura takes a small-town view of shared parental and community responsibility: "It takes a whole kibbutz to raise a child." http://www.ketura.org.il/child.html

Nachtelijk gehuil Belang van nachtelijke ervaringen © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 5 Nachtelijk gehuil Inleiding Historisch Empirisch Cultuur Praktijk Belang van nachtelijke ervaringen Adviezen aan ouders Cry-it-out! Dr. Benjamin Spock, author of Baby and Child Care What to do: Say goodnight and don't look back. Usually, after three nights of unchecked crying, your baby will start going to sleep by himself. Spock says that most babies will cry for up to 30 minutes on the first night, realize they're not getting anywhere, and fall asleep. He writes: "I'm convinced that they are only crying from anger at this age...[Checking on her] only enrages her and keeps her crying much longer."