Ouderavond 2013. Strategisch beleidsplan -Ondernemerschap -Maatwerk -Verbondenheid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spelling en Schrijven en formuleren hoofdstuk 1,2&3
Advertisements

Open-up / over de streep
Succesvolle intelligentie
Psycho-educaties voor kinderen met ASS Handleiding voor jezelf Ik ben speciaal Navigeren in de sociale wereld.
Bedrijfsverbetering met de Code
Weet je toevallig hoe laat het is ?
Welkom op het Baarnsch Lyceum
De heer R. Schouten Mevrouw M. Dingemans
Informatieavond tweede klas Welkom tijdens de ouderavond van klas 16 september 2013,
naamwoordelijk gezegde
“Een reis naar Licht”.
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
WELKOM ! OUDERAVOND HAVO 2 REVIUS LYCEUM DOORN 16 OKTOBER 2013.
Bouwsteen Traject OP Maat Foto’s voor poster. Inleiding Steeds vaker worden scholen geconfronteerd met leerlingen die getalenteerd, hoog intelligent of.
Welkom ouderavond – klas 4
Welkom - Determinatie klas 1 29 januari 2013.
Dit is de start- en eindpagina
WELKOM ! OUDERAVOND HAVO 2 REVIUS LYCEUM DOORN 10 OKTOBER 2012.
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Informatie-avond doorstroming klas 1 MH naar klas 2 Mavo of 2 Havo
Ik wou ff weten hoe het met je gaat!
OUDERAVOND 6 VWO WELKOM.
DE OUDER ALS COACH 3 VWO OSCAR ROMERO Donderdag 3 oktober 2013.
De kinderen op school zeggen steeds twee woorden die ik niet begrijp …
Mavo 2 OUDERAVOND 30 september 2013 WELKOM. PROGRAMMA Ontvangst door Mevr. G. Verkerk, conrector MAVO Mevr. E. Pierik, coördinator 2 MAVO Mevr. De Gooijer,
Brugklas 1 mavohavo OUDERAVOND 16 september 2013 WELKOM.
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
Ik zal je leren! Wat zouden al die gasten nu denken? Kom ik met wat nieuws? Hoe kan ik het anders ....? Een hele hoop van Maggi en ook een beetje van mij?
Hartelijk welkom bij de Ouderinformatieavond Leerjaar 3 van het
Leswijzer Nieuwsbegrip
De oudere stagiaire.
Een werkstuk maken.
je gehuild, terwijl anderen om
Bij je geboorte heb je gehuild, terwijl anderen om je heen lachten.
Docentendag
Begrippen in verband met het levenseinde.
Welkom Welkom op de ouderavond van klas 2. Welkom Dienstverlening & Commercie Vakkenpakketkeuze Maatschappijleer CKV Programma.
Wat is de persoonsvorm?. Wat is de persoonsvorm?
OUDERAVOND KEUZEBEGELEIDING
OUDERAVOND KEUZEBEGELEIDING 2 MAVO WELKOM.  Ontvangst  Algemene inleiding  Vooruitblik  Keuze traject tijdpad  Techniekweek  3 mavo  Vakken keuze.
OUDERAVOND 1 mavo/havo 15 september 2014 WELKOM. Programma van de avond Mevrouw Swets, rector Dhr. Dröge, voorzitter oudercommissie Mevr. Van Mieghem,
Samenvatten.
OUDERAVOND 1 hv en 1gym 15 september 2014 WELKOM.
Basiservaringen.
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Hoe gebruik ik -d & -t? Leren en oefenen Maar eerst…….
Sint Vitusmavo Ouderavond leerjaar 1 Donderdag 3 september 2015
Welkom. Muziek en zangtalenten Meer dan 300 vrienden op facebook, maar hoe goed kennen die jou eigenlijk als je alleen maar de leuke dingen op facebook.
3 HAVO OUDERAVOND 23 september 2015 WELKOM. Programma van de avond Welkom De heer Louter: conrector. Mevrouw Holwerda, coördinator. De heer Van Gorkum:
Pemprl.
Even voorstellen Merel Hoogendoorn & Ulrike Noordegraaf Wie zijn we? Wat doen we? Welke ervaring hebben we? En wie bent u? Schrijf uw naam op een naamkaartje.
Interconfessionele Scholengroep Westland Informatie doorstroming klas 1 mavo/havo naar klas 2 mavo of klas 2 havo.
OUDERAVOND KEUZEBEGELEIDING 2MAVO WELKOM. PROGRAMMA Ontvangst Keuzetraject tijdpad Adviezen keuzevakken 3 mavo Vakken keuze maken Vooruitblik.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Open Huis 19 januari Hartelijk welkom! Avila College Even voorstellen: Gerco van ‘t Spijker Teamleider klas 1 en 2.
Informatieavond 2 e klas 20 augustus Hartelijk welkom Mentorklas 2A1.
1.7 Iedereen is bezig Samengestelde zinnen. Opa heeft alles wat zijn hartje begeert. Opa wil graag een hut hebben. Kun je hier één zin van maken?
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
OUDERAVOND 1mavo/havo 21 september 2015 WELKOM. Programma van de avond Mevr. van Mieghem, conrector Mevrouw Swets, rector. Mevr. Pierik, afdelingscoördinator.
1 Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 5. week 6 Dorien `t Hart.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Taal en woordenschat h3 Werkwoorden met vaste voorzetsels
Vragen, wat voor vragen?.
Project Bijbaan Havo 3.
Omgaan met verschillen
Informatieavond Profielkeuze
De Frissel Veenwouden Ouderavond 26 maart Keuzes klas 2.
Informatie- en kennismakingsavond klas 2 mavo
Transcript van de presentatie:

Ouderavond 2013

Strategisch beleidsplan -Ondernemerschap -Maatwerk -Verbondenheid

Verbondenheid

 Filmmarathon  Leerlingenfeest  Dies  Studium Generale  Reünie  Nieuw programma mentoraatslessen  Communicatie

Ondernemerschap  Havo businessclass  Kraampjesmarkt  Bosnië  Bètasterrenprogramma  Cambridgecertificat, international stars

Maatwerk  Havodidactiek  v/g/g+/hoogbegaafdheid  Flipping the classroom  Flexlessen  Ondersteuning  Verbreding  RTTI

“Ja, mam ik sta wel een onvoldoende voor aardrijkskunde, maar dat is niet erg. Het is een r-probleem en ik weet nu hoe ik dat moet aanpakken.” “Ik denk niet dat ik Frans ga kiezen. Ik sta wel een 7, maar bij T2-vragen ga ik altijd de mist in.” “Ik snap wel waarom ik een havo-advies voor Nederlands heb gekregen, terwijl ik toch een 7,5 heb.”

 R=reproductie  T1=Toepassingsgericht (alles zoals je het hebt geoefend)  T2= Toepassingsgericht (Het geleerde en geoefende samenvoegen)  I=Inzicht (vanuit verschillende nieuwe perspectieven denken)

Wat is het verband tussen alinea 2 en 3? Vul in: De voorzitter …………….. (heten) de gasten zojuist van harte welkom. “Ik liet per ongeluk vallen.” “Hij koos uit tot klassevertegenwoordiger.” Vraag: a. Leg met behulp van grammaticale begrippen uit waarom bovenstaande zinnen niet grammaticaal zijn. b. Wat kun je concluderen over de werkwoorden in bovenstaande zinnen? Noem alle koppelwerk- woorden!

Doel  Betere determinatie  Leerlingen (en ouders) duidelijker maken waar sterke en zwakke kanten zitten  Gerichtere leertips  Onderbouwde invulling I in HIG-lijst

Praktische verzoeken  Verlofaanvragen via formulier op de site bij afdelingsleider  Ziek melden: telefonisch bij conciërge  Beter melden: mail naar