Potentiële toetreders

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Content voor eBooks. Kluwer eBooks  eBooks: de electronische variant van papier  Wat biedt Kluwer op dit moment: —(1) Pdf boeken (totaalpakket) online.
Advertisements

Inhoud 3d printing Trends en toekomst Het MKB 3dPlaza.
Ruimte voor Ruimte Noord-Holland
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
eReaders en eBooks Raymond Snijders, Hogeschool Windesheim
Hoofd Afdeling Digitale Biblitheekvoorzieningen
We have got a brilliant idea!
Uw boeken van klassiek naar digitaal
Workshop NotuBiz ‘Raad digitaal sterk’ Workshop met praktische voorbeelden over digitaal werken voor raadsleden.
Kluwer Juridisch Onderwijs Digitale portfolio. Kluwer Nederland •Juridisch (Deventer) - afd. Onderwijs •Financieel / Fiscaal (Deventer) •Overheid (Alphen.
thema's weinig over puur “onderwerpsontsluiting” onderwerpsontsluiting full-text zoeken user / looser generated content catalogiseren / titelbeschrijven.
Dienstverlenende ondernemingen
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Codename Future de Nieuwe Uitgever Business Model “Wiskunde doet mee” 16 november 2006.
‘E-book readers voor advocaten’ 16 februari 2009 Uitgeverij Eburon Wiebe de Jager Ca. 60 academische uitgaven per jaar, sinds : Eerste experimententen.
Ruimte voor Ruimte Noord-Holland LTO NOORD ADVIES EN LTO VASTGOED WERKEN SAMEN AAN EEN NIEUW PRODUCT.
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
De toekomst van E-health en internet binnen preventie en binnen CEPHIR Onno de Zwart Clustermanager Infectieziektebestrijding GGD Rotterdam-Rijnmond.
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Sinds 1 januari 2008 is Haarlem Wabo georiënteerd georganiseerd.
Workshop Informatievaardigheden Propedeuse FHSS Mediatheek TF.
Leren in een ICT - context Aalst 06 juni 2011 – Massemen 07 juni 2011.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
De Leeszaal van Nederland Elsbeth Kwant, 25 november 2004.
De veranderende rol van de uitgever Leo van der Wees Recht.nl / RechtenOnline.
Exchange learning results & assesments Henk Nijstad – May 2012.
Bibliotheek Sociale Wetenschappen Introductie tot het zoeken  Website faculteitsbibliotheek  Catalogus LIBISng: boeken, eindwerken, tijdschriften  Databanken:artikels.
Introductie bibliotheek sociale wetenschappen: Master Toerisme   Praktische informatie   Toegang tot de catalogus (boeken, tijdschriften in gedrukte.
Communicate This Tim Versluijs CDM3. Inhoud Beroepsprofiel Interview Actieplan Toekomstvisie Motivatie Vragen.
Ouderenzorg kan anders
“Iedereen wil in een fijne buurt wonen,
Wob ten Hoeve Bob Spijkstra.
Aan de slag met de BETERapp
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
Belang UOB voor de installateur
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Kennismanagement & Sociale media
4. Online strategie Internet scorecard
Vraag 1: 5x6x9= Vraag 2: De meester koopt 5 schriften. 1 schrift kost 1,20 euro. Hoeveel moet de meester betalen? 6,00 euro 5,80 euro 6,20.
Wat is marketing? Hier was eerst een video van Easyjet.com.
E-readers en e-books Een kennismaking met een nieuwe manier van lezen.
Lokale kennis van landelijke digitale diensten.
Hoe werkt deze digitale methode? 1
De educatieve uitgever anno 2012 Harold Rimmelzwaan 10 november 2011.
E-book platform Sander van Kempen/Tony van den Bogaard.
ARRIVA.NL Politie en OV werken samen tegen geweld Maandag 16 november 2015 Utrecht CCV Symposium geweld Henri Schipper (Politie Rotterdam) & Jan Politiek.
Katrien Oorts Dienst Land en Bodembescherming Bodemverkenner Hoe erosiegevoelig is uw perceel?
Ontwikkelingen in de Boekenbranche Paul Rutten Book and Digital Media – UL Symposium KVB – Tiele Stichting Amsterdam 24 maart 2009.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Geofoxx en WebGIS Publisher: door: Erwin Stamsnijder.
9 oktober 2014 | Raymond de Niet, Beeldredactie-RPT 1 Verbeelding bij het PBL Tell me, Show me, Involve me.
TRIJNTJE LUCASSEN Van IBL naar managementinformatie: ideeën en plannen.
Boek en bibliotheek: de toekomst Bas Savenije, algemeen directeur KB KVB Symposium, 27 april 2011.
Energie van eigen dak Van kampvuur tot zonnepaneel
Kantelperiode in onderwijs en zorg?
Voorstelling Juridische Dienst
Bijblijven met het web: attenderingen en spionnen
Economie Vraag & aanbod : winst voor hoeveelheidsaanpassers
Inkoopcoöperatie.
Learning Content Management Systeem
Kluwer The end of Publishing
Energie van eigen dak 1.0 Van kampvuur tot zonnepaneel
Energie van eigen dak 1.0 Van kampvuur tot zonnepaneel
In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
marten nubé uitgeverij digitalis
Algemene vergadering van 19 juni 2018
Transcript van de presentatie:

Potentiële toetreders Leveranciers Uitgevers Afnemers Wat speelt er allemaal? Welke factoren zijn van belang? Even naar een hoger aggregatieniveau. Substituten

Nadruk op wetenschap versus vakinformatie Engelstalig Open source Leveranciers Nadruk op wetenschap versus vakinformatie Engelstalig Open source Overheidsinformatie Minder tijd Selfpublishing Systematiek wetenschap-pelijke erkenning werkt remmend

Van rechtsgebied naar thema (energie, toezicht, sport) Me too Boek-ebook-app Overheid.nl Weblogs Wiki’s Substituten

Potentiële toetreders Google Scribd 10 jaar 8 nieuwe uitgevers Content integrators Scribd social publishing site: 80% van de inkomsten gaan de auteur. Auteur kan tegen een veel lagere prijs boek aanbieden om dezelfde inkomsten te generen. Boek kost €40; 10% traditionele royalty; levert € 4,- op. Om dezelfde inkomsten te genereren kan auteur voor € 5 verkopen aanbieden op scribd. Boom, Wolf Law, Den Hollander, BerghauserPont, DeLex, Celsus, Uitgeverij Paris, Licent

Kritisch Wantrouwend Tweedeling Uurtarief onder druk Traditioneel Level 2 max Locked in Prijsgericht Afnemers

Vertechnocratisering Kosten ↑ Opbrengsten ↓ Naar continue proces Imperfecte markt Uitgevers Informatiecomponenten, metadata, dataformat, opmaak, verbindingen, relatie tussen componenten. Fileren en uiteenrafelen Creëren van aandeelhouderswaarde is niet altijd de ideale aanjager van innovatie Ict gezien eenmaal een weg is ingeslagen is het lastig zich om te draaien

Terug naar de toekomst Contentintegrators: battle of the giant(s)? Digitale contentportefolio integraal benaderen Interne kennis delen, samenwerking Van dms naar km Uitgever = dienstverlener, organisator auteur en eindgebruiker van content naar context Contentintegrators bedreiging voor traditionele uitgevers, verlies van contact met klanten Van N naar X Aansluiten bij de werkprocessen; community-actige: boek9 Licenties, alles in the clous, screens en devices

Advocatenkantoor aan de Zuid-As Advocatenkantoor aan de Zuid-As. Er zijn in totaal meer dan 250 juristen in dienst, waarvan 140 juristen werkzaam zijn binnen de vestiging in Amsterdam. Hoeveel tijd is een advocaat per dag kwijt met zoeken? Waar staan we? Waar hebben we het over? Over tijd. En tijd = geld. Hoeveel tijd is een advocaat kwijt met zoeken per dag?

<12 minuten Is dit veel, weinig.

Kantoor H is onderdeel van een Europese juridische dienstverlener en belastingadviseur. Kantoor H heeft vier kantoren. Binnen deze vier vestigingen zijn momenteel 200 juristen en Belastingadviseurs in dienst. ≈ 12 minuten per dag Kantoor S heeft vier vestigingen in het noorden van Nederland. Bij kantoor S zijn momenteel 80 juristen werkzaam. ≈ 10 minuten per dag Moet dit naar 10 of 9? Waar is de ruimte voor verbetering?

Over vier jaar willen advocaten op elk gewenst moment 24/7 kunnen beschikken over alle relevante informatie of stukken informatie, beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze waarop de klant het wil en op een wijze waarbij de informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de prijs. De uitgever heeft geen begin van een idee hoe hij/zij hierop structureel innovatief zou moeten anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier 1:1 te vertalen naar het scherm. Hele hoopvolle stelling. Voor iedereen.

Over vier jaar willen advocaten op elk gewenst moment 24/7 kunnen beschikken over alle relevante informatie of stukken informatie, beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze waarop de klant het wil en op een wijze waarbij de informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de prijs. De uitgever heeft geen begin van een idee hoe hij/zij hierop structureel innovatief zou moeten anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier 1:1 te vertalen naar het scherm. Hoezo vier jaar? Waarom zo mild waarom geen 2?

moment 24/7 kunnen beschikken over alle Over vier jaar willen advocaten op elk gewenst moment 24/7 kunnen beschikken over alle relevante informatie of stukken informatie, beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze waarop de klant het wil en op een wijze waarbij de informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de prijs. De uitgever heeft geen begin van een idee hoe hij/zij hierop structureel innovatief zou moeten anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier 1:1 te vertalen naar het scherm. Net uitgevers informatie 2 keer proberen te slijten in een andere vorm elk moment en 24/7

Over vier jaar willen advocaten op elk gewenst moment 24/7 kunnen beschikken over alle relevante informatie of stukken informatie, beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze waarop de klant het wil en op een wijze waarbij de informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de prijs. De uitgever heeft geen begin van een idee hoe hij/zij hierop structureel innovatief zou moeten anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier 1:1 te vertalen naar het scherm. Stukken informatie? Halve woorden?

informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de Over vier jaar willen advocaten op elk gewenst moment 24/7 kunnen beschikken over alle relevante informatie of stukken informatie, beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze waarop de klant het wil en op een wijze waarbij de informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de prijs. De uitgever heeft geen begin van een idee hoe hij/zij hierop structureel innovatief zou moeten anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier 1:1 te vertalen naar het scherm. Informatie is waardeloos, krijgt pas waarde binnen een context. Gelukkig het gaat niet over de hoogte van de prijs.

anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier Over vier jaar willen advocaten op elk gewenst moment 24/7 kunnen beschikken over alle relevante informatie of stukken informatie, beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze waarop de klant het wil en op een wijze waarbij de informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de prijs. De uitgever heeft geen begin van een idee hoe hij/zij hierop structureel innovatief zou moeten anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier 1:1 te vertalen naar het scherm. Structureel innovatief anticiperen! De lat ligt hoog voor de uitgevers!

Over vier jaar willen advocaten op elk gewenst moment 24/7 kunnen beschikken over alle relevante informatie of stukken informatie, beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze waarop de klant het wil en op een wijze waarbij de informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de prijs. De uitgever heeft geen begin van een idee hoe hij/zij hierop structureel innovatief zou moeten anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier 1:1 te vertalen naar het scherm. Hoe ziet een slechter geval eruit?

beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze Over vier jaar willen advocaten op elk gewenst moment 24/7 kunnen beschikken over alle relevante informatie of stukken informatie, beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze waarop de klant het wil en op een wijze waarbij de informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de prijs. De uitgever heeft geen begin van een idee hoe hij/zij hierop structureel innovatief zou moeten anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier 1:1 te vertalen naar het scherm. Gelukkig wordt de oplossing nog steeds van de uitgever verwacht! Dat biedt hoop…

Over vier jaar willen advocaten op elk gewenst moment 24/7 kunnen beschikken over alle relevante informatie of stukken informatie, beschikbaar gesteld door de uitgever, op de wijze waarop de klant het wil en op een wijze waarbij de informatie zelf i.p.v de vorm of drager leidend is voor de prijs. De uitgever heeft geen begin van een idee hoe hij/zij hierop structureel innovatief zou moeten anticiperen. In het beste geval blijkt de uitgever papier 1:1 te vertalen naar het scherm. En zoals die het niet op orde hebben is er ook nog wat te doen voor u.

Virtual Retinal Display