Virale filmpjes op het internet: alleen maar leuk, of zit er meer achter? alleen maar leuk, of zit er meer achter?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van Web 1.0 over Web 2.0 naar … 3Dinternet Valère Awouters lokaal 3.07 Het internet is in volle evolutie. In de 1ste generatie van het internet.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Paarden Door Layla gemaakt.
MULTICHANNELING CE / SPM week 3. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
The Post-Cinematic Shaviro on Southland tales. Cinema volgens Deleuze • Drie regimes of the Image: the Movement Image, the Time image en the Neuro image.
Digitale tools: SlideShare
Be ready to get blown away!! Bart Venema Kevin Gerde Pleun Klootwijk CDM1B.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Liefde en vriendschap Dit is mijn opdracht:
Cloud Computing woensdag 20 november Wat is Cloud Computing ? Cloud Computing.
Workshop door: Martijn 1Workshop Augmented Reality.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Waar ben jij heel goed in?
© 2014 Towers Watson. All rights reserved. Pensioenactualiteiten Stichting Pensioenfonds Thales Nederland 22 mei 2014.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Uitvinden.
Geschiedenis van de Film
Een indrukwekkende kunstenaar
Taalkunde Grammatica A
Wedstrijd : sterren en planeten
Coca cola De geschiedenis van coca cola De coca cola-fles
Iris, Twann, Isa en Thomas
Client Management met ConfigMgr Jannes Alink – Management.
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
Welkom Podiumbijeenkomst WION 19 januari Programma  Welkom bij Waternet  De WION in beeld  WION in Amsterdam: vraag en antwoord - doe mee! 
Linkbuilding In de praktijk…. Waarom linkbuilding? Geldt als een stem; Noodzakelijk voor zoekmachine optimalisatie (Pagerank)! Belangrijk om te onthouden:
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Godsdienst 1 1.
Godsdienst.
Godsdienst.
Homcom Ledenvergadering 17/12/2012. Google – Wat ? et/article/detail/ /2012/12/16/Google -goeroe-Vreemd-hoe-slecht-internet-wordt-
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 24 oktober 2012 Google Services.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Inleiding CIW Analysecollege 7. Opdracht 1 In de tekst van Coupland and Jaworski staan deze auteurs uitvoerig stil bij het begrip discourse. Bekijk de.
Hoofdstuk 2 Java. Soorten Java-programma’s nJava Applet programma “leeft” op een WWW-pagina nJava Application programma heeft een eigen window nJavascript.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
De spreekbeurt..
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Wat begon als een paradijselijk sprookje, eindigde in een flop
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
 vertaal:  Ik ga elke dag naar de universiteit  Ik ga naar de universiteit in London.
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.

Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
Psalm 63:1-2 Een psalm van David, toen hij in de woestijn van Juda was. O God, Gij zijt mijn God, U zoek ik, mijn ziel dorst naar U, mijn vlees smacht.
Marketing & Entrepreneurship Karen Sikkema Arjan Terpstra.
Jaren ‘50 Jongeren cultuur Nozems Beatniks.
Media en de massa.
Muziek in de 2 e helft van de 20 ste eeuw MASSACULTUUR.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Een inbreker sluipt in het donker door de kamer op zoek naar de laptop.
Hoe help ik mijn kind bij de studiekeuze?
Wanneer was de Slavernij?
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Godsdienst. Ben jij een christen? Wat is een christen?
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING. VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
Internetmarketing en oefentoets
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Virale filmpjes op het internet: alleen maar leuk, of zit er meer achter? alleen maar leuk, of zit er meer achter?

YouTube • Dagelijks: 2 miljard video’s bekeken (Bron Wikipedia ENG) • Verspreiden zich soms razendsnel (blogs, Facebook/Netlog, g d, …) • Zit er soms bedoeling achter? • Commerciële doelstelling ?  communicatiestrategie? YouTube

YouTube • Soms toevallig een hit • Soms bewust gelanceerd • Wat denk je van deze? YouTube

Communicatiestrategie strategie Strategie is vooruitzien • Het begrip strategie komt uit het oud-Grieks en heeft daar de betekenis krijgskunde, of beter ‘stappen ondernemen om een algemeen doel te bereiken'. Strategie is vooruitzien • Communicatie • Communicatie : zenden van boodschappen naar bepaalde doelgroepen • Wat is goede communicatie? YouTube Communicatiestrategie

Communicatiestrategie

Virale marketing • Passen virale filmpjes in de communicatiestrategie van een merk, bedrijf, GOV, NGO? change/kitkat/ Wat is virale marketing? • Wat is virale marketing? • Als een klant tevreden is over een dienst of product, vertelt hij dat aan gemiddeld 3 mensen. Negatieve kritieken worden zelfs aan 11 anderen doorverteld. YouTube Communicatiestrategie Virale marketing

Virale marketing mond- aan-mond-reclame • Viral marketing is buzz marketing, ofwel mond- aan-mond-reclame op het internet. • Verspreiden een filmpje over het internet en er op rekenen dat wie het bekijkt het ook doorstuurt naar anderen. Die bekijken het filmpje en sturen het op hun beurt door en zo verder. Tot er een hype ontstaat waar je niet meer naast kan kijken. YouTube Communicatiestrategie Virale marketing

Virale marketing De verspreiding gebeurt dus als een virus • De verspreiding gebeurt dus als een virus. • Consumenten zelf die de boodschap verspreiden. • Brengt risico’s met zich mee  eigen leven te leiden  geen controle meer over de reacties. YouTube Communicatiestrategie Virale marketing

Virale marketing • Waneer werkt het? • Komisch • Chockerend • Onverwacht • Onverwachte plot • Desoriënterend • de 3 G's: Grof, Geil of Grappig YouTube Communicatiestrategie Virale marketing

Flash Mob • flashmob • Een flashmob is een (grote) groep mensen die plotseling op een openbare plek samenkomt, iets ongebruikelijks doet en daarna weer snel uiteenvalt. • Zou vernieuwend moeten zijn: 1 idee 1 keer gebruiken • Promotie van T-mobile YouTube Communicatiestrategie Virale marketing Flash Mob

Flash Mob • Frozen Grand Central • Surprise Wedding Reception • Centraal Station Antwerpen Als doel de promotie tv-programma "Op zoek naar Maria", (Sound of Music) • Koor voor Centraal Station Brussel YouTube Communicatiestrategie Virale marketing Flash Mob

Flash Mob • Flash Mob 19/09/ Astridpark Brugge (promotiestunt voor jeugdhuis Comma) • Chicken Flashmob • Laughing Flashmob - Vancouver (Canada) YouTube Communicatiestrategie Virale marketing Flash Mob

Opdracht • Communicatieprobleem oplossen • Plaats = Mediatheek • Mogelijke thema’s: • Mediatheek promoten • Boeken onder de aandacht brengen • Stil >< luidruchtig zijn • We beschikken over laptop die kapot mag YouTube Communicatiestrategie Virale marketing Flash Mob Opdracht

Opdracht • Library Flashmob • Librarians Do Gaga: mbedded mbedded YouTube Communicatiestrategie Virale marketing Flash Mob Opdracht

Opdracht • Per twee: brainstormen  idee • Ideeën naar voor brengen • Eentje kiezen  kort scenario • Filmen • Monteren in Moviemaker • Uploaden naar YouTube YouTube Communicatiestrategie Virale marketing Flash Mob Opdracht

Bedankt voor jullie aandacht Karen De Groof Vlaamse Wetenschapsweek 2010