‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Hier en hiernamaals.
Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie
Estro Educatie / 13 januari 2012 / 1 Talking about my generation.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
Welkom in klas VP Mentoren:
Beter afspelen.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
MOBIELE PORNO? NEE, IK DOE NIET MEE
3.1 Bij het maken van vragen moet je letten op:
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
Introductie Er zijn verschillende manieren om producten te presenteren. Zo kan ieder product een eigen ‘look en feel’ krijgen om zo verschillende doelgroepen.
Gaat u scoren met het WK-voetbal in Brazilië?. Hallo, wij zijn Scorito! Fijn dat u met ons wilt kennismaken. Scorito levert online sportgames op het gebied.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Nicole Ezendam1, Anke Oenema1, Johannes Brug1,2
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Het klaslokaal 2.0.
Hij laat de ingreep doen en verlaat overgelukkig het ziekenhuis.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Vrouw vs. man -.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Wat zou jongeren aan kunnen spreken? Hoe spreek ik jongeren aan? Etc.? Wat heb ik jongeren te bieden? Hoe kan ik vormgeven aan de MAS? Hoe de MAS inrichten.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Vrouw contra man.
2 3 Natuurkunde ≥ 6 Wiskunde ≥
Marjan den Ouden november 2008, P4959 Kwaliteit van bereik versus effectiviteit dagbladreclame.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Claudia van Kruistum, Ilona de Milliano, Roel van Steensel
Belgen en diabetes kennis in 2004 en 2008 Wat is er veranderd? Nobody’s Unpredictable.
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Kinderen vinden internet geweldig!
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
Vragenlijst ketencoördinatoren
Workshop Informatievaardigheden
Goedemorgen.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
Games bij werving Campagne AA-worden 27 november 2008.
Leven na de dood.
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
Enquête.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Maatschappelijke stages Een onderzoek over maatschappelijke stages onder leerlingen, kunstencentra, amateurkunstverenigingen en stagemakelaars.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Welkom in klas VQ Mentoren:
Kwantitatief onderzoek
Het toepassen v/d theorie Lekker “De LINDA”
Uw kind roken, drinken, en blowen. U kunt er iets aan doen!
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Dit is een korte powerpoint presentatie van de audit website ten behoeve van de NVDK. ( Hierin werden vragenlijsten opgesteld.
Welkom op de informatieavond van groep 8a
Vragenlijst groepje 3 Wiki.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
O p d r ach t B. APP. 1 Deze app's heeft de menu onderaan en blijft de hele tijd bij u als u de app. opent u kan er op klikken wanneer u dan wilt. Voorwaarden:
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.
H1 Media en communicatie
Transcript van de presentatie:

‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008

Opzet en methode Onderzoek: MeMo² heeft een insightonderzoek uitgevoerd naar het belang van de mobiele telefoon en internet binnen de communicatie van jongeren. Onderzoeksmethode: Tussen 25 juni en 10 juli 2008 hebben in totaal 741 respondenten uit het MeMo-Panel tussen de 10 en 25 jaar de vragenlijst ingevuld. 57% is vrouw, 43% is man. 3% van de respondenten volgt basisonderwijs en 26% volgt voortgezet onderwijs (MAVO 4%, HAVO 9%, VWO 13%). 2% volgt lager beroepsonderwijs, 22% volgt middelbaar beroepsonderwijs, 26% volgt hoger beroepsonderwijs en 20% volgt wetenschappelijk onderwijs. De vragenlijst duurde ongeveer 5 minuten en is met name ingegaan op: •Internet (Hyves en MSN Messenger) gedrag en gebruik •Belgedrag en gebruik van de mobiele telefoon •Mate van ‘persoonlijkheid’ van communicatie via internet en mobiele telefoon Voor vragen kunt u contact opnemen met Inge Bevers: •

Beëindigen van relaties Relaties anno 2008: Jongeren verbreken hun relaties niet alleen meer face-to-face, maar ook door middel van digitale berichten 8% via MSN 6% via SMS 1% via Hyves

Eten versus internet en mobiele telefoon Ik eet liever een dag niet dan dat ik een maand geen......internet kan gebruiken (45 %)...mobiele telefoon kan gebruiken (36 %)

Het niet kunnen checken van leidt bij 43% van de jongeren weleens tot een onrustig gevoel Onrust door niet kunnen checken

Te laat komen of te weinig slapen door MSN Ik ben wel eens te laat gekomen doordat ik aan het msn’en was (30%) Ik heb weleens te kort geslapen omdat ik tot diep in de nacht zat te msn’en (32%)

Mobiele telefoon altijd binnen handbereik en zelden uit Ik heb mijn mobiele telefoon altijd binnen handbereik (85%) Mijn mobiele telefoon staat alleen uit als de batterij op is (67%)

Media die jongeren het slechtst kunnen missen Welke medium zou je het meest missen? 1. Internet (51%) 2. Mobiele telefoon (31%) 3.TV (14%) 2 1 3

In de MeMotool kunt u de gehele dataset nog eens uitgebreid bekijken in overzichtelijke grafieken. U kunt inloggen in de MeMotool op de volgende website: Name:Jongerencommunicatie Password: Hyves Inlog MeMotool

Appendix

Ik heb weleens een relatie beëindigd..(meerdere antwoorden mogelijk) 1Per SMS 2Via Hyves 3Via MSN 4Via een telefoongesprek 5Geen van deze opties Beëindigen van relaties

Ik eet liever een dag niet dan dat ik een maand geen internet kan gebruiken Ik eet liever een dag niet dan dat ik een maand geen mobiele telefoon kan gebruiken* 1Mee eens 2Mee oneens 1Mee eens 2Mee oneens *1% van de jongeren heeft geen mobiele telefoon Eten versus internet en mobiele telefoon

Onrust door niet kunnen checken Ik voel me weleens onrustig omdat ik mijn (nog) niet gecheckt hebt* 1Ja 2Nee

Te laat komen of te weinig slapen door MSN Ik ben weleens te laat gekomen doordat ik aan het msn’en was* 1Ja 2Nee 1Ja 2Nee Ik heb weleens te kort geslapen omdat ik tot diep in de nacht zat te msn’en* *9% van de jongeren gebruikt geen MSN

Mobiele telefoon altijd onder handbereik en zelden uit Ik heb mijn mobiele telefoon altijd binnen handbereik* 1Mee eens 2Mee oneens 3Weet niet 1Ja 2Nee Mijn mobiele telefoon staat alleen uit als de batterij op is* *1% van de jongeren heeft geen mobiele telefoon

Media die jongeren het slechtst kunnen missen 1TV 2Internet 3Radio 4Krant 5Magazine 6Mobiele telefoon Welk medium zou je het meest missen?