Een keuze in video streaming Vimeo of YouTube ? Een keuze in video streaming
Introductie Veel Videodiensten: o.a. Twee leiders: YouTube en Vimeo. BlipTV2 Flickr Photobucket Dumpert maar ook Facebook. Twee leiders: YouTube en Vimeo. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de twee? Als het gaat om video-embedding en het delen, zijn er vele opties, zoals BlipTV2, Flickr en Photobucket, dumpert maar ook Facebook om er maar een paar te noemen. Maar de twee leiders die nog steeds opvallen tussen alle anderen als de top videostreamingdiensten zijn YouTube en Vimeo. Wat zijn enkele belangrijke verschillen tussen de twee? En wat maakt een beter dan de andere? De volgende vergelijkingstabel geeft een antwoord op die vraag: 31 oktober 2012
Geschiedenis History of YouTube http://www.youtube.com/watch?v=x2NQiVcdZRY 31 oktober 2012
Vergelijking Uiterlijk Meer rigide Esthetisch Populariteit Een paar modificaties mogelijk Esthetisch Mooier embedded uiterlijk mogelijk Populariteit Grote Community In bezoekersaantallen de derde website op het internet. (2011, 1 biljoen (1000 miljard) views) Kleinere Gebruikersgroep (>5 miljoen leden in 2011, >16000 dagelijkse video uploads) Kosten Gratis Gratis en Betaald (Plus $59.95 en Pro $199 per jaar) Embedden Ja HD Upload Ongelimiteerd 1 HD Upload/week (gratis) Video Lengte 15 minuten (handmatig uit te breiden in settings) Vergelijking Uiterlijk Meer rigide Een paar modificaties mogelijk Esthetisch Mooier embedded uiterlijk mogelijk Populariteit Grote Community In bezoekersaantallen de derde website op het internet. (2011, 1 biljoen (1000 miljard) views) Kleinere Gebruikersgroep (>5 miljoen leden in 2011, >16000 dagelijkse video uploads) Kosten Gratis Gratis en Betaald (Plus $59.95 en Pro $199 per jaar) Embedden Ja Ja HD Upload Ongelimiteerd 1 HD Upload/week (gratis) Video Lengte 15 minuten Ongelimiteerd 31 oktober 2012
Vergelijking (cont.) Upload limiet (Per bestand) 2 GB 500 MB (gratis) 5 GB (plus) 50 GB (Pro) (Per maand) Ongelimiteerd 2 GB (gratis) Ongelimiteerd (Plus en Pro) Video Kwaliteit Laag (codec is minder goed) Hogere kwaliteit opties zijn beschikbaar maar afhankelijk van bronmateriaal Hoog Beperkingen Gemiddeld Copyright issues en schokkende beelden Streng Geen commerciele videos, geen Gaming, Porno of gekopieerde content Vergelijking 2 Upload limiet (Per bestand) 2 GB 500 MB (gratis) 5 GB (plus) 50 GB (Pro) Upload limiet (Per maand) Ongelimiteerd 2 GB (gratis) Ongelimiteerd(Plus en Pro) Video Kwaliteit Laag Hogere kwaliteit opties zijn beschikbaar maar afhankelijk van bronmateriaal Hoog Beperkingen Gemiddeld Copyright issues en schokkende beelden Streng Geen commerciele videos, geen Gaming, Porno of gekopieerde content 31 oktober 2012
Verschillen Vimeo Geoptimaliseerd voor HD video (standaard playback setting) Limitaties aan de compressie Codec: H.264 (Mp4) Frame rate: 24, 25, of 30 FPS Data rate: 2000 KBPS (SD), 5000 KBPS (HD) Resolution: 640X480 (SD), 1280X720 of 1920 x 1080 (HD) Audio Codec: AAC (ADVANCED AUDIO CODEC) Data rate: 320 KBPS Sample rate: 44.1 KHZ YouTube Laagste resolutie als mogelijk maar tot 1080p mogelijk Data rate is “automatic,” wat kwaliteitsverlies zou kunnen veroorzaken in beeld en geluid. YouTube is de laatste tijd sterk verbeterd. Vimeo is optimaliseerd voor HD video (standaard playback setting) en geeft de gebruiker vele mogelijkheden om te delen en distribueren Niettemin, Vimeo, net als YouTube, werkt het best als je video is geexporteerd en geoptimaliseerd conform de compressie die Vimeo prefereert. Vimeo is bijzonder geschikt om hogere kwaliteit the embedden en heeft meer afspeel mogelijkheden en de standaard waarden zijn wat beter dan youtube . Maar dat kan afhankelijk van je publiek ook een nadeel zijn. De settings die YouTube voorschrijft zijn vergelijkbaar, maar de data rate is “automatic,” wat kwaliteitsverlies zou kunnen veroorzaken in beeld en geluid. Maar YouTube is de laatste tijd sterk verbeterd. 31 oktober 2012
Welke ga je gebruiken? YouTube Groter bereik Youtube alleen als keuze in HD, maar voor tragere verbindingen kan de SD handiger zijn. Embedden. Meer reclames in de filmpjes en ook vooraf. Verwijzing van vervolgfilmpjes onderin je scherm Strenger met auteursrechten Vimeo Gerichter publiek Speelt standaard af in HD, Hogere HD kwaliteit Embedden. Reclame op de site. Dus wat zou je moeten gebruiken? Vimeo of YouTube? Moeilijke vraag, In een ideale situatie allebei, de platforms zijn technisch dichterbij elkaar gekomen YouTube heeft een groter bereik, Maar Vimeo heeft een gerichter publiek Vimeo speelt standaard af in HD, Youtube alleen als keuze ,maar Vimeo lijkt een hogere kwaliteit te hebben. Maar met tragere verbindingen kan de SD kwaliteit handiger zijn. Van allebei zijn de bestanden te embedden, met goede terugspeelopties Youtube heeft veel meer reclames in de filmpjes en ook vooraf. Vimeo heeft reclames op de Vimeo website maar los van de filmpjes. Soms geeft een verwijzing van vervolgfilmpjes onderin je scherm bij Youtube ongewenste resultaten. You Tube is strenger met auteursrechten Technisch dichterbij elkaar gekomen 31 oktober 2012
YouTube Egyptische Rellen GRAPHIC- Video of brutal crackdown on Tahrir Sq protesters in Cairo http://www.youtube.com/watch?v=oa2Cm9dqUqY 31 oktober 2012
Vimeo Tone for two Primodrom https://vimeo.com/21362582 31 oktober 2012
Statistics YouTube > 800 miljoen unieke gebruikers per maand > 3 miljard uur wordt bekeken per maand 72 uur geüpload per minuut 70% buiten de VS Gelokaliseerd in 43 landen 60 talen >1 miljard views (140 views per persoon op aarde) Views vanaf mobiele apparaten verdrievoudigd in 2011 >10% van de views komen van mobiele apparaten 3 uur video is geüpload per minuut vanaf mobiele apparaten Meer dan 800 miljoen unieke gebruikers bezoeken YouTube elke maand Meer dan 3 miljard uur aan video worden bekeken elke maand op YouTube 72 uur video worden geüpload naar YouTube elke minuut 70% van de YouTube-verkeer afkomstig van buiten de VS YouTube is gelokaliseerd in 43 landen en in 60 talen In 2011, YouTube had meer dan 1 biljoen bekeken of rond 140 keer bekeken voor elke persoon op Aarde Miljoenen abonnementen gebeuren elke dag. Abonnementen kunt u verbinding te maken met iemand die je geïnteresseerd bent in - of het nu een vriend, of de NBA - en houden op hun activiteiten op de site Mobile and Devices Verkeer vanaf mobiele apparaten verdrievoudigd in 2011 Meer dan 10% van de wereldwijde YouTube views komen van mobiele apparaten 3 uur video is geüpload per minuut naar YouTube vanaf mobiele apparaten 31 oktober 2012
Statistics YouTube Beschikbaar op 350 miljoen apparaten Content ID scant meer dan 100 jaar aan video elke dag Meer dan 120 miljoen video's zijn opgeëist door Content ID >500 jaar YouTube-video worden bekeken elke dag op Facebook, >700 YouTube-video's worden gedeeld via Twitter elke minuut >100 miljoen mensen bekijken filmpjes YouTube elke week YouTube is beschikbaar op 350 miljoen apparaten Content ID scant meer dan 100 jaar aan video elke dag Meer dan 3.000 partners gebruiken Content ID, met inbegrip van elke grote Amerikaanse netwerk omroep, film studio en platenlabel We hebben meer dan acht miljoen referentiebestanden (meer dan 500.000 uur materiaal) in onze Content ID-database, het is een van de meest uitgebreide in de wereld. Het aantal is verdubbeld in het afgelopen jaar Meer dan een derde van de totale in geld uitgedrukte YouTube views komen van Content ID Meer dan 120 miljoen video's zijn opgeëist door Content ID sociaal 500 jaar YouTube-video worden bekeken elke dag op Facebook, en meer dan 700 YouTube-video's worden gedeeld via Twitter elke minuut 100 miljoen mensen nemen een sociale actie op YouTube (voor leuk, aandelen, opmerkingen, enz.) elke week Meer dan 50% van de video's op YouTube zijn beoordeeld of zijn opmerkingen van de gemeenschap Miljoenen video's worden aan de favorieten elke dag Klikken op de 'like' of 'afkeer' knop op YouTube zijn verdubbeld sinds het begin van 2011. Voor elke 'afkeer', krijgen we 10 'likes'-mensen graag aan andere mensen te vertellen over de dingen die ze liefhebben. 31 oktober 2012
Cijfers Vimeo 2011: > 82 % meer leden > 48 % meer views 5.000.000 tot 9,1 miljoen (nov 2010 vs nov 2011) > 48 % meer views 44 miljoen tot 64 miljoen (nov 2010 vs nov 2011) 94% personeelsgroei (nu 60 mensen) Lancering van Vimeo PRO, een nieuwe dienst voor kleine bedrijven en commercieel gebruik; Lancering van de Vimeo Music Store 45.000 gratis tracks in diverse categorieën, zoals "Feesten" en "Breaking Up." Vimeo Festival + Awards 100e Video School les Vimeo is nu compatibel met apparaten van Apple, Google, Samsung, Roku, Western Digital etc. 2011 was een belangrijk jaar voor Vimeo. Niet alleen hun lidmaatschap toe met maar liefst 82 procent en kijkers toe met 48 procent, maar ze hebben ook gestart met een aantal nieuwe diensten en functies, het maken van 2011 het grootste jaar ooit voor de video-site. Om dit te vieren, Vimeo lanceerde een leuke infographic roundup van hun grootste 2011 nieuws en statistieken.? Maar voordat we naar de infographic, hier is een beetje inzicht van directeur Vimeo's van de Gemeenschap, Blake Whitman, van het Vimeo blog. Blake schrijft: "Hoewel we terughoudend om onze eigen trompetten blazen, we schuchter zullen toegeven dat we soort van soort van een heleboel in 2010 bereikt." Zij lanceerden Vimeo PRO, een nieuwe dienst voor kleine bedrijven en commercieel gebruik; lanceerden zij de Vimeo Music Store, ze begonnen met het verstrekken product kortingen voor PRO en Plus leden via Vimeo Perks, kondigde de volgende Vimeo Festival + Awards; publiceerden hun 100e Video School les en nog veel meer. Whitman belooft ook dat ze een heleboel nieuwe dingen gepland voor 2012 kreeg. "Net als echt grote STUFF", zegt hij. "Je zult weten over een aantal van de het echt snel, en andere dingen een beetje later. Sorry dat ik zo cryptisch. We vinden het leuk houden je op het puntje van uw stoel. " Heb je nog voorspellingen voor wat misschien wel toekomst voor Vimeo? Check out de "Vimeo By The Numbers 'infographic hieronder en laat ons weten wat je ervan vindt 31 oktober 2012
Vimeo cijfers 31 oktober 2012
Vimeo cijfers 31 oktober 2012
Eigendom Zoals alle goede internetverschijnselen werden zowel Vimeo als You Tube gestart door startende ondernemers, maar sindsdien zijn beide opgekocht door corporate reuzen. YouTube is van Google. Vimeo is van IAC Eigenaren IAC hebbenmeer dan 50 consumentenmerken waaronder met name Bloglines, Ask, CollegeHumour en Urbanspoon. Zoals alle goede internet verschijnselen werden zowel Vimeo als Youtube gestart door een aantal startende ondernemers, maar sindsdien zijn beide opgekocht door corporate reuzen. Voor YouTube is dat Google. Dus, als gebruiker van YouTube ondersteunt u de grote G-machine en alles waar het voor staat, of je wilt of niet. Dat is de moeite waard om even bij stil te staan. Relatief gezien is Vimeo de kleine speler, maar niet veel. Eigenaren IAC hebbenmeer dan 50 consumentenmerken waaronder met name Bloglines, Ask, CollegeHumour en Urbanspoon 31 oktober 2012
Toegestane inhoud Vimeo plaatst geen commerciële video's Gaming video's pornografie of iets niet gemaakt door de gebruikers. YouTube is nog strenger in haar eisen: niet lasterlijk geen pornografie schendingen van het auteursrecht en materiaal dat crimineel gedrag zou kunnen stimuleren. Er zijn ook problemen met andere onderwerpen zoals religie en incidenten als de Hillsborough ramp(voetbal). Beide sites verwijderen bepaalde video's die in hun ogen onaanvaardbaar zijn. Vimeo plaatst geen enkele commerciële video's, gaming video's, pornografie of iets anders niet gemaakt door de gebruikers. YouTube is een beetje strenger in haar eisen. Google's eisen zijn de upload mag niet lasterlijk zijn, geen pornografie bevatten, schendingen van het auteursrecht en het materiaal dat crimineel gedrag zou kunnen stimuleren. Veel van dit is zeer redelijk en soms noodzakelijk gezien de omvang van het publiek. Echter, als een kleinere speler, beschikt Vimeo niet over een dergelijk openlijke bezit van onderwerpen met in sommige grijze gebieden, zoals onder meer of een video wel of niet illegale activiteiten uitlokt. Er zijn ook problemen met andere onderwerpen zoals religie en incidenten als de Hillsborough ramp(voetbal). Vimeo kan ook problemen hebben in dezelfde gebieden, maar er is geen specifieke vaste regels ter zake. Beide sites verwijderen bepaalde video's die in hun ogen onaanvaardbaar zijn. YouTube is gebaseerd op de community om video's te markeren die in strijd zijn met de voorwaarden in plaats van doorlichting van iedere individuele video. Het systeem werkt goed, maar of je dat als een voordeel of een nadeel ziet is aan jou. 31 oktober 2012
YouTube Psy Gangam style Meest bekeken en gewaardeerde video op youtube ooit 1.3 miljard views (Sep 2012 500 mln) http://www.youtube.com/watch?v=kFHshctPO9E 31 oktober 2012
Vimeo Yosemite HD Speciaal Yosemite channel https://vimeo.com/35396305 31 oktober 2012
Videokwaliteit Vimeo YouTube heeft hetzelfde gedaan in 2011 Hoogste kwaliteit video op het internet. 720p HD Video 5000 kbits/sec Audio tot 128 Kbits/sec YouTube heeft hetzelfde gedaan in 2011 Tot 1080i HD Video 2000Kbits/sec Audio tot 256kbps YouTube heeft op YouTube Mobile en YouTube-tv de kwaliteit geoptimaliseerd zijn afhankelijk van de apparatuur Vimeo biedt dat mindere mate (alleen HD off). Het grootste voordeel van Vimeo is dat het de hoogste kwaliteit video op het internet heeft. Hoewel de site was er snel bij 720p HD vast te stellen, heeft YouTube hetzelfde gedaan in 2011 Echter soms heeft en lagere kwaliteit de voorkeur. YouTube onderscheidt met zowel YouTube Mobile en YouTube-tv die geoptimaliseerd zijn afhankelijk van de apparatuur Dat is een handige optie die Vimeo niet of in mindere mate biedt. Waar Vimeo kan nog steeds beter in is is de video-bitsnelheid. De Vimeo biedt tot 5.000 kbits terwijl YouTube ongeveer 2.000kbits levert. Natuurlijk, je kunt niet altijd naar die magische 5000 komen met Vimeo, maar de beelden niet merkbaar beter. Dat gezegd hebbende, YouTube biedt betere audio-bitsnelheden met overal tot aan 256kbps, terwijl Vimeo maar tot 128kbps gaat, zij het wel in stereo. 31 oktober 2012
Uploaden Youtube Vimeo Veel Bestandsformaten Veel bestandsformaten maximale lengte 15 minuten per video, <2GB Bij partneraccount tot 10 uur lengte Vimeo Veel bestandsformaten Geen maximale lengte Bestandsgroote 500MB 500 mb per week maximaal Plus account hebben hogere limieten Beide diensten kunnen omgaan met zowat elke video bestand dat u ze aanbeidt, maar ze hebben verschillende regels met betrekking tot de hoeveelheden data die je mag uploaden. YouTube heeft een maximale lengte van 15 minuten per video, tenzij je toevallig een partneraccount te hebt. En het bestand mag niet groter zijn dan 2 GB. Bij Vimeo is er geen maximale lengte van de films, maar de maximale bestandsgrootte is de helft kleiner (1 GB) en met een basic account je in HD mag je maar 500 MB per week uploaden. De limiet op Vimeo is er pas sinds de Plus accounts werden ingevoerd. Die bieden meerdere kanalen per gebruiker, geen reclame, prioriteit codering en 2-pass re-enocding. Dat geeft een betere kwaliteit. Dus, tot op zekere hoogte, werden de oorspronkelijke gebruikeraccounts gedegradeerd met die introductie. En je zou je kunnen afvragen of ze dat niet weer een keer zouden kunnen doen. 31 oktober 2012
Promotie/Kijkcijfers Met meer dan 1 miljard views per dag, is YouTube een veel krachtiger promotie-instrument dan Vimeo ooit zal zijn. Als je groot bent op YouTube, ben je beroemd. Of je het nu leuk vindt of niet. Voor filmmakers, fotografen, muzikanten en creatievelingen op allerlei gebieden, kan YouTube een goed platform zijn. Als je wilt dat je werk gezien wordt door zoveel mogelijk mensen, dan is YouTube het kanaal. Met meer dan 1 miljard views per dag, is YouTube een veel krachtiger promotie-instrument dan Vimeo ooit zal zijn. Als je groot bent op YouTube, ben je beroemd. Of je het nu leuk vindt of niet. Voor filmmakers, fotografen, muzikanten en creatievelingen op allerlei gebieden, kan YouTube een goed platform zijn. Het is nog steeds heel goed mogelijk op andere diensten, maar het is de wet van de grote getallen. Als je wilt dat je werk gezien wordt door zoveel mogelijk mensen, dan is YouTube het kanaal. 31 oktober 2012
Gebruikersgroep Verschil in focus YouTube is voor de massa, Vimeo is een respectvolle gemeenschap van creatieve mensen die gepassioneerd zijn over het delen van de video's die ze maken. Daardoor is er niet alleen een betere kwaliteit van video-inhoud, maar ook vriendelijker en opbouwender reacties. Als je een reële waardering van je werk wil, gebruik dan Vimeo. YouTube is strikt voor de dikke huid. YouTube is voor de massa, terwijl Vimeo een air over zich heeft van raffinement. Daardoor is er niet alleen een betere kwaliteit van video-inhoud, maar ook vriendelijker en opbouwender reacties. Als je een reële waardering van je werk wil, dan uploaden naar Vimeo. YouTube is strikt voor de dikke huid. Op het eerste gezicht doet Vimeo niet te worden iets te doen anders. Theoretisch konden gebruikers alles wat ze te uploaden naar YouTube op Vimeo uploaden, dus wat houdt hen tegen? Waarom is niet Vimeo berucht vanwege het zeer amateur content en flame wars? Simpel antwoord: focus. Vimeo is een respectvolle gemeenschap van creatieve mensen die gepassioneerd over het delen van de video's die ze maken. Het allereerste wat op de Vimeo homepage zegt precies wat ze zijn en wie ze voor dienen. De gemeenschap die resoneert met die boodschap heeft slechts tot ongeveer verzamelen. 31 oktober 2012
Een paar voorbeelden Halloween prank gone wrong http://www.youtube.com/watch?v=NijwK99OO04 Symmetry https://vimeo.com/22564317 31 oktober 2012
Zoeken Het zoekalgoritme Beide sites hebben robuuste zoekmachines, en ze hebben hun verschillen. YouTube algoritme kijkt naar: 1.relevantie 2.upload datum 3.views 4.rating De standaard is "relevantie", maar u kunt sorteren op andere manieren. Vimeo kunnen gebruikers zoeken op: 1 relevantie 2.nieuwste 3.oudste 4.meest gespeeld 5.meeste commentaar 6.meeste likes 7.alphabetisch YouTube negeert opmerkingen, terwijl Vimeo deze factoren meetelt. Waarschijlijk omdat de commentaren op you tube vaak nogal onzinnig zijn. Vimeo vs YouTube: het zoekalgoritme Beide sites hebben robuuste zoekmachines, en ze hebben hun verschillen. Vimeo zoekopdracht heeft verschillende elementen zijn interne zoekalgoritme, dat YouTube geen al dan geen voordeel. YouTube algoritme kijkt naar: 1.relevance 2.upload datum 3.view tellen 4.rating De standaard is "relevantie", maar u kunt sorteren op andere manieren. Vimeo kunnen gebruikers zoeken op: 1.meest relevante 2.newest 3.oldest 4.most gespeeld 5.most commentaar 6.most graag 7.alphabetical In Vimeo, de standaard sorteervolgorde is ook "het meest relevant", zodat in zoverre de algoritmes zijn vergelijkbaar - maar YouTube negeert opmerkingen, terwijl Vimeo deze factoren meetelt. Waarschijlijk omdat de commentaren op youtub vaak nogal onzinnig zijn. 31 oktober 2012
Downloadbaarheid Een heel mooi aspect van Vimeo is dat je vrijwel alle Video’s kunt downloaden. Zolang je bent lid bent kun je het oorspronkelijke bestand dat is geüpload bekijken en te genieten op je gemak. Hoewel er plug-ins en add-ons en manieren zijn waarop u dit kunt doen op YouTube, is het veel gecompliceerder en vaak is het resultaat niet optimaal Een heel mooi aspect van Vimeo is dat je vrijwel alle Video’s kunt downloaden. Dus, zolang je bent lid bent kun je het oorspronkelijke bestand dat is geüpload bekijken en te genieten op uw gemak. H En hoewel er plug-ins en add-ons en manieren zijn waarop u dit kunt doen op YouTube, is het veel gecompliceerder en vaak is het resiultaat niet optimaal 31 oktober 2012
Embedding in Websites 31 oktober 2012
Embedden YouTube Klein logo onderaan Video Voortgangsbalk Reclame vooraf Reclame over je filmpje Na afloop “verwante video’s” Vimeo Voortgangsbalk Like , later , share iconen aan de rechterkant Keuze HD of geen HD Geen reclames Geen verwijzingen Ziet er strakker uit De pro's van YouTube zou duidelijk moeten zijn. Laten we praten over de nadelen. Dit is subjectief, maar ik denk dat de YouTube-speler lelijk is. Wanneer u een video op uw artikel insluiten, is er een "kleine" YouTube logo onderaan rechts van de video. Dit is niet een groot probleem, maar je moet overwegen, is de geïntegreerde video is ook klein. Voeg de video voortgangsbalk en je hebt een goede hoeveelheid "wasted" ruimte. Het ziet er gewoon lelijk en onprofessioneel. Als je een website, blog, hub, of de lens, je wilt dat het er zo schoon mogelijk. Een ander ding dat u moet overwegen is het verliezen van uw bezoekers naar YouTube. Ja, en ik ben al een slachtoffer van deze ook. Denk er eens over. Je kijkt een streaming ingesloten YouTube-video en het eindigt. Als het klaar is, YouTube geeft "verwante" video's of "aanbevolen" video's. Ik denk dat ze ook "spotlight" video's of een andere rotzooi als dat te hebben. Oke, koele YouTube toont de bezoeker wat ze willen naar rechts zien? Nou, ze doen dit ten koste van uw inhoud. U wilt de lezers te verblijven op uw pagina. Hou ze daar. Houd ze lezen. Youtube Versie Vimeo Versie Ik schaamteloos nam deze video van mijn andere hub, Jumping Rope: How To uithoudingsvermogen, snelheid en behendigheid verhogen. Merk op hoe de embedded video van Vimeo ziet er veel meer schoner en professioneel? Oh ja, ik wed dat je maar een paar seconden van elke video te bekijken, tenzij ik een echt goed werk van het houden van u geïnteresseerd. Nou, dat is omdat springtouwen hebben niets te maken met dit artikel. Als je geïnteresseerd was in mijn springtouwen artikel, is er waarschijnlijk een goede kans dat je zou de video te bekijken en te verblijven voor de verlengde periode. Merk ook op. Als u overslaan naar het einde van de YouTube-video versie, zal YouTube staan andere video's die betrekking hebben op mijn video, maar het geeft mijn lezers een kans om mijn pagina te verlaten. Ik wil niet dat dit. Aan het einde van mijn Vimeo video, is er een link om naar hun site, maar het is veel meer discreet. Als u betaalt voor de Plus-account op Vimeo, kunt u deze verwijderen alle Vimeo links en logo alltogether waardoor het lijkt veel schoner. Ik denk dat de gratis account is goed genoeg. Standaard kwaliteit ziet er goed uit voor mij ook. Als u het uploaden van 720p of hoger HD-video's, de 1 HD te uploaden per week kan een factor zijn. De winnaar! Voor de toepassing van dit artikel heb ik gekozen voor een winnaar voor de betere service voor het inbedden van video's. De winnaar? Vimeo! Waarom? Ik koos Vimeo om verschillende redenen. De schone look en het bijhouden van de bezoekers in waren groot factoren. Deze pagina is te veronderstellen er professioneel uitzien. Alles wat neemt afstand van de kwaliteit moeten worden behandeld. Embedded video is geen uitzondering. Dat maakt Hubpages zo groot. Ze hebben een ranking systeem dat de tarieven pagina's. Ze noemen dit de Hubscore. Dit geeft tot prikkels om beter te schrijven, en om dingen er beter uitzien. Betekent dat dat ik niet van YouTube gebruiken voor mijn video's zien? Nee, ik zal het nog steeds gebruiken, maar op een andere manier. Ik ben van plan om het verkeer trechter van YouTube naar deze hubs. Ik hou niet van het idee van het verzenden van mensen naar YouTube uit de buurt van mijn pagina. Ik denk dat dat de beste aanpak. Video's uploaden naar beide aanbieders, maar insluiten met Vimeo op uw artikelen. Voor uw YouTube-bezoekers, Bied een link in de beschrijving weergegeven om u te artikelen. Dat is een win-win. U beschikt over een schone op zoek artikel met professioneel ogende ingesloten video's, plus je hoeft niet in de steek het volume van YouTube zoekers. Bedankt voor het lezen en ik hoop dat je genoten hebt van mijn artikel! 31 oktober 2012
Nog een paar voorbeelden YouTube Squirrel http://www.youtube.com/watch?v=Jdm6Fb65K0E Vimeo A thousand words https://vimeo.com/2884813 31 oktober 2012
andere platformen zowat elke tv-fabrikant heeft tegenwoordig een scala aan internet aangesloten, widget-gebaseerde producten voor de woonkamer. Bijna allemaal hadden ze een YouTube-widget. Haast niemand maakte zich druk om een kleine speler als Vimeo. Dingen zullen veranderen maar, net als bij de iPhone, andere bedrijven kijken of ze de grote speler kunnen ondersteunen en dat is YouTube. Apple TV heeft intussen wel Vimeo omarmd, maar voorlopig blijven anderen nog achter. Op de CES aan het begin van het jaar, bracht zowat elke tv-fabrikant een scala aan internet aangesloten, widget-gebaseerde producten voor de woonkamer. Bijna allemaal hadden ze een YouTube-widget. Haast niemand maakte zich druk om een keline speler als Vimeo. Dingen zullen veranderen naarmate de tijd vordert, maar, net als bij de iPhone, andere bedrijven kijken of ze de grote speler kunnen ondersteunen en dat is YouTube. Apple TV heeft intussen wel Vimeo omarmd, maar voorlopig blijven anderen nog achter. 31 oktober 2012
Vragen? 31 oktober 2012
Bronnen en Links Vimeo compression website: http://www.vimeo.com/help/compression Technical requirements for uploading video to YouTube http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=en&answer=165543| 31 oktober 2012
Einde Ik dank jullie voor je aandacht. 31 oktober 2012