©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort 2005-2006 2006-2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ingeborg Van Wonterghem Directeur Ingro
Advertisements

Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Moderne lectuurverspreiding via Daisy en internet Bert Paepen (Pyxima)
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
EFRO-project 655 Ondernemingsgerichte kennisontwikkeling & -valorisatie in West-Vlaanderen.
verenigings- communicatie
uitgetest in de kleuterklas'. Ga voor Geluk door Marc vande Gucht
JCI Vlaanderen Toon je passie 2.Projecten 3.Groei 4.PR & Communicatie 5.Online Tools TOON JE PASSIE JCI Vlaanderen.
Tijdskrediet privésector1 tijdskrediet in de privésector concrete situatie : - bediende aangesloten bij PC218 - werkt langer dan 5 jaar bij huidige werkgever.
Totaljobs.nl Olivier van Duijn. Totaljobs Group Snelste groei • 5 miljoen bezoeken van 3.2m kandidaten per maand • Iedere 2 seconden een sollicitatie.
Expo Krulbol een participatief erfgoedproject in het Meetjesland Inspiratiedag Streekgenoten Donderdag 27 november 2008 Leader Vlaamse Ardennen.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Ontstaan Jobkanaal •Vaststelling mismatching •Pact van Vilvoorde & Verdrag van Lissabon •Decreet 2002: evenredige arbeidsdeelname (EAD) •In 2003 is Jobkanaal.
Marketingcommunicatiemix
V ereniging K lantordergestuurde L ogistiek Plan 2005.
Ronde tafel 19 januari Missie o2 consult Missie »Onze missie bestaat erin om bij de planning en de uitvoering van projecten »die verband houden.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zijn platteland.
Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers.
Ontwikkelingsimpact bij FMO Nanno Kleiterp – CEO van FMO, de Nederlandse Ontwikkelingsbank 13 december 2010.
HoekscheWaardDuurzaam
Trias steunt ondernemende mensen in het Zuiden. Aandelen in ondernemerschap, aandelen in ontwikkeling.
I-Communicatie Case Presentatie - TDI3 Rianne Robin Duy.
Flankerend onderwijsbeleid De beleidsprioriteiten van onderwijs in het decreet (art 19) gelijke onderwijskansen, kleuterparticipatie, spijbelen,
CANON Cultuurcel VISIE “Jonge mensen uitdagen om hun sterktes te ontdekken en die taal te ontwikkelen die hen het beste ligt” Peter Adriaenssens MISSIE.
EEN ENERGIESCHOOL
Een kansenpas voor het onderwijs 1.De kansenpas 2.OK-pas (Oudenaardse Kansenpas) 3.Schoolkosten, cultuurparticipatie & kansenpas 4.De OK-pas in het onderwijs.
Van cultuurweb.be naar een UiTnetwerk Strategische marketing in de praktijk 5de Dag van de Cultuurcommunicatie 19/11/2007.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Hoe bereik je jongeren Hoe bereikt CJP jongeren?
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Sessie C9 Gouden Shot. Genomineerden Gouden Shot De Bib. Het leven van A tot Z Bling Bling Paola246 Triootjes.
Cultuurpassen in Vlaanderen 1 december 2003 Joris Rossie.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Het Nederlands Uitburo
Seminarie V-ICT-OR 15/02/07 De CultuurDatabank: een schets van verleden, heden en toekomst? Hans Nissens.
Gold Colfield Traineeship Presentatie ideeënwedstrijd Koen van den Berk Management trainee Young Colfield traineeship Den Bosch, 2013.
JAVI is een jeugdorganisatie die onafhankelijk en pluralistische internettelevisie maakt met een focus op nieuws over jeugd, jeugdwerk en jeugdbeleid.
ruimtevaarder Wat zie je? Wat voel je? Wat denk je?
Games bij werving Campagne AA-worden 27 november 2008.
1.Het Vlaams Netwerk van verenigingen waar armen het woord nemen , het Europees jaar in de strijd tegen armoede en sociale uitsluiting 3.Armoede.
Jongeren & cultuur Cultuur als hefboom voor kwetsbare groepen: een geïntegreerde projectaanpak.
Netwerk voor sociale inclusie European Anti-Poverty Network EAPN Europees Netwerk Armoedebestrijding.
EEN DAGJE naar gisteren oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
Er valt wat te beleven…! Over evenementen en bestemmingen En over wat Toerisme Vlaanderen kan doen Lea Winkeler – stafmedewerker Toerisme Vlaanderen Brakel.
Beleidsnota  Deel 1: organisatie  Deel 2: evaluatie  Deel 3: beleidsplan.
Kenmerken van de huurmarkt in Vlaanderen
S.M.A.K Gent.  Inleiding  Geschiedenis SMAK  Wat is actueel?  Praktische informatie  Adres  Bronnen.
Oranje BV Furniture Care Klik met Uw muis om door te gaan.
Pleased to meet you… in Stadsbibliotheek Zottegem.
SUCCESVOL VERENIGINGSMANAGEMENT IN VIJF STAPPEN
Project Jongeren en Rouw Rouwbegeleiding voor en door jongeren.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Voorlichtingsmiddelen '15-'16 voltijd/duaal
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Parallelsessie Duurzame Inzetbaarheid en Happy Library 22 januari 2015
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Hoge en lage cultuur Slotdebat Frits van Oostrom Voorzitter van de Canoncommissie Gawie Keyser Journalist Groene Amsterdammer Walter Groenen Directeur.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
1. 2 “Ik sprak laatst met een voorzitter van een hockeyclub bij ons in de regio, die een prachtig plan had ontwikkeld voor het werven van vrijwilligers.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Strategy map Online missie Bedrijf: Dans Instuif
Transcript van de presentatie:

©tv

Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort

©tv :: MISSIE & POSITIONERING:: CJP wil de cultuurparticipatie van jongeren bevorderen Of CJP wil jongeren en cultuur dichter bij elkaar brengen. JongerenCJP heeft zo’n leden tussen 12 en 26 in Vlaanderen en BXL CJP bereikt online min unieke bezoekers/dag CultuurCJP hanteert ‘cultuur’ in de ruimste zin van het woord

©tv :: STRATEGIE :: CJP’s geïntegreerde marketing-aanpak steunt op 4 pijlers Uitgifte van de CJP-voordelenkaart Relevante en inspirerende informatie & communicatie Uitdagende evenementen EYCA Europees Netwerk

©tv CJP-Voordelenkaart: inhoud Permanent pakket.be en cadeaucheques Ad-hoc vrijkaarten Website en E-brief Euro<26 :: INSTRUMENTEN ::

©tv Website ( uniekebezoekers/maand) E-Nieuwsbrief ( opt-ins) Communicatie met jongeren De Morgen / ZAP Spots op JIM Communicatie & Informatie :: INSTRUMENTEN ::

©tv Aanbod creërenDe Volle Tent CJP Tournee Jack in the Box Go-26 Talent detecterenFilmrecensiewedstrijd Het Jong Evenementen :: INSTRUMENTEN ::

©tv Een jongerenvoordelenkaart, geldig in 32 landen in Europa Europese uitwisselingen EYCA European Youth Card Association, erkend door Council of Europe Een netwerk in Europa :: INSTRUMENTEN ::

:: CJP anno 2006 en verder :: Partnering Referentiepunt voor jongeren & doelgroependiversificatie Referentiecentrum en reflexiepunt over jongeren Pleitbezorger voor cultuur via nieuwe media: site en tv

©tv

:: Wie is JIM? :: JIM is de jongerenzender van de VMMa. Doelgroep: (13-30) Dagelijks bereik: 12% - Wekelijks bereik: 32% Totaal: Meer dan personen per dag Actieve zender die een mix brengt van programma’s rond verschillende thema’s: computergames, film, lifestyle, sport, uitgaan, showbizz. Ook reeds thema’s behandeld als holebi, seks & relaties, cartuning, … Liveprogramma’s vormen het kloppend hart van de zender : belangrijk om up to date te blijven. Music is key!

©tv In de zomer zijn heel veel pijlen gericht op de festivals. JIM is een evenementiele zender: 0110-concerten, Live Aid, Cityparade, Loveparade, WereldAidsDag,... Community-gevoel wordt steeds belangrijker: nieuwe website, échte mensen op tv brengen, interessante partnerships. :: Wie is JIM? ::

©tv :: Cultuur op JIM :: Wat beschouwen jongeren als ‘cultuur’? JIM is reeds op een groot aantal vlakken actief: EA Bandslam : muziekcultuur Live Request : gasten in de studio JIM.be : music, video & fashion maniacs Projecten met Amnesty International User Generated Content Liggen jongeren wakker van ‘moeilijke cultuur’? Staan jongeren open voor ‘moeilijke cultuur’?

©tv :: Cultuur op JIM :: De vorm is even belangrijk als de inhoud. Media = Formula 1 Culturele sector & media moeten nieuwe manier van denken introduceren.

©tv :: Cultuur op JIM : toekomst :: Project samen met CJP : ‘Meer Is Beter’ Najaar : programma rond jongerencultuur in de meest brede zin van het woord. Verder uitwerken van het community-gevoel via website en live- programma’s.

©tv :: CJP || JIM :: CULTUUR OP TV

©tv Vervolg op AmbRassadeurs Cultuurnet, Canon Cultuurcel & CJP Uit ‘Marsbevel’ Werf me als ambassadeur Beperk woorden, gebruik beelden Vergeet ‘goede’ en ‘slechte’ smaak Zet me in de Driver’s Seat Eis ruimte op TV Koester me niet, maar zie me graag! :: Kader ::

©tv :: Doelstelling :: een juist tv format vinden om cultuur (in de brede zin van het woord) en een accurate en actuele beeldvorming van cultuur te vertalen naar een tv-programma. dat de meest efficiënte en doeltreffende codes in communicatie hanteert om een jong en breed publiek te kunnen boeien. spraakmakend is een must.

©tv :: Uitgangspunt :: een format te ontwikkelen als INFOTAINMENT entertainment / amusement / licht informatief (in die volgorde) dat aansluiting vindt bij de interesse- en leefwereld van een brede groep jonge kijkers. Nadrukkelijk educatieve, pedagogische, sensibiliserende of duidende benaderingen worden hierdoor zowat de facto uitgesloten.

©tv :: Doelgroep :: de avontuurlijke/amusementzoekende/viriele kijker tussen 15 en 25 jaar, of genuanceerder, mainstream-jongeren met een mainstream- smaakvoorkeur. Hierdoor moet een brede groep jongeren worden aangesproken.

©tv :: Methodiek :: Content mag niet evident zijn, maar achterliggend en impliciet. Geen expliciete culturele duiding geven, De culturele sector wordt als setting gekozen. Alles speelt zich af tegen de achtergrond van de culturele actualiteit Als er extra info wordt gegeven, is dit op de nieuwe CJP- site dat aansluit bij het item. The item carries the message.

©tv :: Communicatie :: Mystery-style; visueel en trailerwise, zonder uitleg en zonder verwijzing naar het culturele aspect. Het programma is één grote subtiele ‘ verborgen verleider ’, en de communicatie er rond bestaat uit een uitgelezen mix van virale, tribale en guerrilla marketing.

©tv :: Interactiviteit & Participatie Maximale overlappingen ontwikkelen die een gevoel van participatie aan het programma creëren. Uploads kunnen het scherm halen. Ondersteunende media die niet eenrichtingsverkeer zijn, zoals mail, sms, website, tell-a-friend en video-post linken met het programma.

©tv :: PITCH ::  Een humoristisch en gewaagd reportageprogramma,  gedragen door een team van uitgesproken en assertieve jonge reporters/acteurs,  dat zich situeert in de culturele sector.

©tv ? QUÉ ¿  In reportages die de duur van een clip niet overstijgen (3 minuten)  halen zij ongevraagd en onaangekondigd onderwerpen uit de context, confronteren en provoceren terwijl ze hun interviewee toch in hun waarde laten.  Het is niet het ultieme doel om mensen of initiatieven in het belachelijke te trekken. Veel hangt dan ook af van de reactie van de/het geportretteerde.  De onvoorspelbaarheid rond wat het zal worden, maar de belofte/conditionering van fun zorgt op zich al voor een belangrijke spanningsboog.  Knipogen en humor zijn essentieel.  De uiteindelijke uitstraling van het programma moet er één zijn van lef met een scherp kantje, zonder dat daarom èlk item zo moet aangepakt worden.

©tv :: CJP & JIM :: JIM : TV-luik (incl. On Demand) Co-producer & Zender Quality Control Eindredactie Marketing & Communicatie CJP :Online-luik (incl. On Demand & Video-post) Co-producer & Initiatiefnemer Quality Control Hoofdredactie Marketing & Communicatie

©tv FILMPJE! ©tv