Marketing en zoekmachines

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Philosopher’s Index Combineren van zoekacties met Booleaanse operatoren Klik met muis = verder gaan.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Efficiënt zoeken Informatie zoeken op verschillende manieren Je hebt een URL of hyperlink bij de hand VVVVb. W W W W W WWWW WWWW.... SSSS IIII TTTT.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
ATLA Religion Database + ATLAS Zoeken op onderwerp met behulp van de index Klikken = verder gaan.
Informatievaardigheden Welkom bij de introductie INFORMATIEVAARDIGHEDEN Mediatheek PTH Zoeken, verwerken en beoordelen van relevante informatie
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Les Informatica 02/03/2004 Yperman Hans
Bibliotheek Sociale Wetenschappen Introductie tot het zoeken  Website faculteitsbibliotheek  Catalogus LIBISng: boeken, eindwerken, tijdschriften  Databanken:artikels.
Tips voor de blogger in spé.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
Online marketing Expert (in een week)
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
DMK – week 2.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Delicious Social Bookmarking Katarina Bencova September 2008.
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Surfen op het internet Basisbegrippen
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
Zoekmachinemarketing
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
SEO Seminar.
Online Marketing Basis
Online Marketing voor het MBO
Goochelen met Google Zoeken
Zoeken naar informatie op het Internet.
De website.
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Marketing en zoekmachines

Zoeken op het web Via zoekmachine zoekwoorden intikken (AND) woordcombinatie tussen aanhalingstekens woorden uitsluiten: minteken ervoor zoeken in bepaalde site: site:website.nl zoekwoorden advanced search zoeken via afbeeldingen of video’s zoeken aan de hand van een afbeelding via Google maps Op gespecialiseerde site, b.v. wikipedia of overheid.nl In het nieuws

Materiaal van het web gebruiken Let op auteursrecht, portretrecht Is het waar wat je leest? betrouwbare site? is deze site onpartijdig? Wie is de auteur? informatie elders controleerbaar? Van welke datum is de informatie?

SEO Website optimaliseren om hoog in de zoekresultaten te komen trefwoorden op logische plaatsen in de site, liefst ook in URL’s, in titels, headings, in links en in metadata. Geen keyword stuffing. juiste zoekwoorden gebruiken, gebruik Keyword Planner aantrekkelijke inhoud van goede kwaliteit, populaire sites scoren beter één onderwerp per pagina geen tekst als afbeelding, wel in de naam van de afbeelding geen tekst in scripts verstoppen simpele website structuur, niet te veel niveaus inkomende links op andere sites links en ‘likes’ in sociale media

SEA Zoekmachinereclame, ofwel keyword advertising Betaalde links boven de zoekresultaten, b.v. Google AdWords Verschijnen bij zoekwoorden die je hebt opgegeven Betalen per click (CPC) Hoe hoog komt je advertentie? Hangt af van bedrag dat je biedt per klik kwaliteitsscore van Google. Die hangt af van CTR (click through rate) relevantie van pagina voor opgegeven zoekwoorden laadtijd landingspagina

AdWords Negative keyword: waarop je met je advertentie juist niet gevonden wil worden Je kunt instellen: maximum bedrag bepaalde regio aan en uit Adverteren op google.nl hele zoeknetwerk van Google alleen die sites die bij je zoekwoorden passen alleen die sites die je zelf bepaalt

Lokaal gevonden worden Zet naam woonplaats, wijk, stadsdeel, straatnaam in metatags Zet deze namen ook op de relevante pagina’s zelf Plaatsnaam in de bedrijfsnaam is nog beter Adres en vast telefoonnummer op de site Meld je bedrijf aan bij bedrijfsgidsen op het internet Meld je bedrijf aan bij Google My business Juiste zoekwoorden invullen Ook hier telefoonnummer met kengetal Link naar je website Vraag tevreden klanten om een recensie te plaatsen