Scheikunde 1.5. Stoffen om ons heen (microniveau)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Met energie kun je dingen doen.
Advertisements

Paragraaf 2 van hoofdstuk 2: Warmtebronnen
Biotoop / ecosysteem leefomgeving.
Aard van de prikkel: reukstoffen
Scheikunde 3HV H3 chemische reacties Les 5
BattleBots The school battle.
Experimenten efficiënt inschakelen in de les
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Moleculen en atomen Hoofdstuk 7.
Probleem gestuurd onderwijs
De nieuwe syllabus scheikunde
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Opstellen van zuur-base reacties
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Stoffen en hun eigenschappen
Powerpoint presentatie Natuurkunde § 1.1 & 1.2
Natuurkunde Paragraaf
Massa’s en massaverhoudingen bij een chemische reactie
3T Nask2 4 nieuwe stoffen maken
Science projectvak. Opzet SCIENCE projectvak: diverse onderwerpen vooral proeven doen en dingen uitzoeken onderzoeken en ontwerpen (bouwen/testen) dossiers,
NLT modules en excellentiebevordering
Duurzaam energie initiatief
Project Pastoriesingel Tjalleberd 28 Januari 2009 Marinus Bonnema Reindert de Vries.
Olie in Oman Introductiepresentatie <naam bedrijf>
Evaluatie Leerlijnen.
MEER LLN KIEZEN VOOR HET WERKEN IN DE TECHNIEK IN FRIESLAND.
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Fossiele brandstoffen
Morfologie G41 Plantenfysiologie.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Scheikunde in de bovenbouw
Bewuste keuzes maken voor je eigen curriculum
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
STOFWISSELING Opbouw en afbraak.
Synthesegas CH 4 (g) + H 2 O (g) ⇄ CO (g) + 3H 2 (g) Doel : snelle en hoge opbrengst Welke zaken beïnvloeden opbrengst?
Scheikunde Niveau 4 Jaar 1 Periode 3 Week 4
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Evaluatie Cursus.
‘Crosscutting concepts’ in de lerarenopleiding Harrie Eijkelhof Projectleider ECENT Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
Energieomzettingen Ida van Noord 2A Wat is energie? Iets dat een levend wezen of machine nodig heeft om iets te kunnen doen. Verschillende soorten.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Hoofdstuk 2 Chemische reacties
1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Leerdoelen, leerlijnen en leeractiviteiten
Scheikunde klas 3 Herhaling
Eerste bijeenkomst dinsdag 16 mei 2016
Leerdoelen, leerlijnen en leeractiviteiten
Taak 5 Tessa Mosselman.
Scheikunde Wanneer aan te raden. Welke eisen stelt het vak
Installaties.
Synthesegas CH4 (g) + H2O (g) ⇄ CO (g) + 3H2(g)
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Scheikunde, een wetenschap
<naam bedrijf> & <naam school>
Hoofdstuk 2 – les 2 Energiebronnen
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
Biologie 2.6 Gezondheid 2.5. Voeding 1.4. Organisme 2.4. Regeling
Aardrijkskunde 7.6 Relaties 7.5 Weer 7.4 Klimaat
Natuurkunde 2.3. Elektriciteit en magnetisme 3.3. Straling
Transcript van de presentatie:

Scheikunde 1.5. Stoffen om ons heen (microniveau) 1.4. Bouw van stoffen 3.4. Zuren en basen 1.3. Stoffen om ons heen (macroniveau) 2.3. Hoeveelheid 3.3. Verbranding 1.2. Zuiver of gemengd 2.2. Gehaltes 3.2. Ontleding 4.2. Fossiele brandstoffen 1.1. Eigenschappen 2.1. Schaal 3.1. Chemische reacties 4.1. Energie-effecten bij reacties 1. Materie 2. Schaal, verhouding en hoeveelheid 3. Reactiviteit 4. Energie Scheikunde V1. Onderzoeken V2. Ontwerpen V3. Modelontwikkeling en-gebruik V4. Informatie-vaardigheden V1.1. Probleemstelling V1.4. Gegevens-verwerking V2.1. Ontwerp-probleem V2.4. Ontwerpvoorstel V3.1. Kenmerken V3.3. Gebruik V4.1. Taak definiëren V4.4. Informatie verwerken V1.2. Voorbereiding V1.5. Conclusie V2.2. Programma van eisen V2.5. Realisatie V3.2. Functie V3.4. Evaluatie en reflectie V4.2. Bronnen zoeken V4.5. Informatie presenteren V1.3. Opzet en uitvoering V1.6. Presentatie V2.3. Ideeëntabel V2.6.Testen V4.3. Bronnen gebruiken V4.6. Evaluatie en reflectie V1.7. Evaluatie en reflectie V2.7. Reflectie