Planten in de klas Krijg ook groene vingers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Via wortelhaartjes en microscopisch kleine buisjes tot in de bladeren
Advertisements

Wisselen van rol – Wisselen van groep In elke groep is één leider en zijn er drie uitvoerenden. Degene die aan de beurt is om leider te zijn, schuift soms.
Thema 2 Planten.
Invloed van licht op planten.
Stage klas 3 en 4.
B5 Fotosynthese en Verbranding
WATERCRASSULA – Crassula helmsii – Waternaaldkruid
Producenten doen aan fotosynthese
Classificeren van planten
Producenten doen aan fotosynthese
Relaties in de natuur Planten produceren zuurstofgas
Made by: Jana Esther & Annemiek VF2/3 A
Havo 5 B6 Stofwisseling in planten
Wat willen we onderzoeken?
Hoofdstuk 4 Waarom werken?. Voor deze les heb je nodig? -Etui -Aantekeningenschrift -Werkboek -Rekenmachine -aantekeningenschrift.
Systematiek LEVENDE WEZENS WORDEN GEORDEND IN VIJF RIJKEN
Uitstromen naar het voortgezet onderwijs
Basisstof 9: Autotroof en Heterotroof
Aan de slag met de valkuil van gewenning
Klimaat en vegetatie Michelle borghers.
Practicum 1: Stengels en wortels
13e Grote Rekendag 2015 Doe jullie handen maar omlaag.
Waar vindt verbranding plaats?
Bloemen en planten.
BS 7 Aanpassingen bij Planten
Anne van Emmerik Suzy Maljaars
Les: 1 Organen en Weefsels
Thema 2 PLANTEN Basisstof 4 BLADEREN.
Hoe overleven bomen de winter?
Zuurstof/Groen Leefomgeving en gezondheid. Leefomgeving en groen.
Osmose, turgor en plasmolyse bij planten
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Ontkieming, groei en ontwikkeling
Fotosynthese 12 H2O + 6 CO2 + licht E ====> C6H12O6 + 6 H2O + 6 O2
Werkwoordsvormen. Spoorboekje 1)Wat weet je al? 2)Oefening werkwoordsvormen 3)Bespreken 4)Zelfstandig aan het werk Wat gaan we leren? - Je kunt werkwoordsvormen.
LAGERHUIS DEBAT DEBATTEREN 1. 1.Beargumenteerd je mening geven. 2.Wat een (Lagerhuis)debat is. 3.Hoe je een debat voorbereidt en voert. 2 AAN HET EINDE.
Thema planten - Les Fotosynthese -
Ecologie De wetenschap die bestudeert waarom bepaalde planten en dieren ergens in een bepaalde leefomgeving (milieu) voorkomen en wat de relaties zijn.
Inzaaien grasvegetatie
Havo 5 B6 Stofwisseling in planten
Passend onderwijs.
Vandaag Terugblik Fotosynthese Lesbrief 6
Havo 5 B6 Stofwisseling in planten
Huisvesting en Hygiëne
Vandaag Herkansingen Terugblik Fotosynthese
Aanpassingen bij planten
Weet jij veel over BEKEN ?
Ecologie Hoofdstuk 6.
Bs. 1 stoffen worden omgezet (stofwisseling )
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
5. Planten 1HV.
Verpleegtechnische vaardigheden
Vandaag Terugblik Fotosynthese Lesbrief 7
Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel?
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
BS 7 Aanpassingen bij Planten
Toedienen meststoffen
Inhoud les Proefwerk bespreken Beoordelingskaart Thema Biolo…watte?!
Plantenfysiologie Fotosynthese 2
SEL Les 2: normen en waarden.
Fotosynthese Koolstofdioxide uit de lucht komt het blad binnen via de huidmondjes Er valt zonlicht op de bladgroenkorrels in de bladeren GLUCOSE Tijdens.
Planten in Nectar, zeker niet saai
Transcript van de presentatie:

Planten in de klas Krijg ook groene vingers Carla van Rooij, Toa OSG De Ring van Putten, Spijkenisse

Wat gaan we doen? Planten informatie: Kijken naar huidmondjes, C3; C4 planten Cam-planten (Succulenten), Kijken naar huidmondjes, Circuit: Plantjes stekken, Levend plantenbord, Waterpest condities, Fotosynthese-practicum.

Planten informatie C3 planten: C4 planten: 95 % van alle landplanten vb Geranium, Tradescantia (CO2 normaal milieu) C4 planten: 1% van alle landplanten vb Mais, Rietsuiker, Grassen (kan in CO2 arm milieu) CAM planten: Crassula Kalanchoë Aloe Vera Sanseviera

Huidmondjes

Circuit Aan de slag!

Afsluiting Bespreking beste manier voor de uitvoering van practica