waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemerschap in het mbo
Advertisements

Voortplanting en Ontwikkeling
Wat kost 1 hamer?.
Exploitatiebegroting Deel 2
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Jongerenlab Profielwerkstuk
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
De lean startup, H5 Presentatie door Emma Bente Dekker
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Praat+teken Praat+teken is een product van Epas
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Mini-onderneming.
Matteüs 5:1-16 Jezus zag heel veel mensen naar hem toe komen.
What will you do to change the
Mini-onderneming.
Welkom VWO 5..
Beste Havo 4..
Les 5: Het marketingplan
Les 1: Introductie Marketing
Les 2: gegevens samenvatten
Didactiek Lesformulier.
De bedenkers.
Voortplanting en Ontwikkeling
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE LES 6: PROTOTYPE

OPDRACHT: Bedenk samen wat het nut is van het maken van een prototype OPDRACHT: Bedenk samen wat het nut is van het maken van een prototype. Maak een prototype voor je onderneming. LES 6: PROTOTYPE

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Het maken van een prototype is een belangrijke en nuttige stap in de IDEE-fase. De kinderen leren dat het het maken van een prototype informatie geeft over de kernactiviteiten, de planning, de kosten en de waarde voor de klant. UITBREIDINGSKANSEN: Je bespreekt dat het maken van een prototype informatie geeft over: - Kernactiviteiten: welke materialen er nodig zijn en wat je moet doen om het te maken. -Planning: hoeveel tijd kost het maken van een product. -Boekhouding: kosten kunnen doorberekend worden -Waarde voor de klant: het prototype kan gebruikt worden voor een marktonderzoek waarin ook de waarde voor de klant kan worden bevraagd. Vervolgens laat je de kinderen aan de slag gaan met het maken van een prototype. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Zorg ervoor dat de kinderen echt even stilstaan bij het nut van het maken van een prototype. Wellicht kan je ook voorbeelden noemen van mogelijke gemiste kansen als je geen informatie haalt uit het het prototype of het maken ervan. Blijf de verbinding met de klant leggen en het belang van de waarde voor de klant. Die koopt immers je product. UITBREIDINGSKANSEN: Sommige ondernemers zullen blij zijn met een extra les om verder te werken aan het prototype. Laat de kinderen al eens aan elkaar vertellen wat ze hebben bedacht en gemaakt. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: prototype 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL