waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE LES 6: PROTOTYPE
OPDRACHT: Bedenk samen wat het nut is van het maken van een prototype OPDRACHT: Bedenk samen wat het nut is van het maken van een prototype. Maak een prototype voor je onderneming. LES 6: PROTOTYPE
1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Het maken van een prototype is een belangrijke en nuttige stap in de IDEE-fase. De kinderen leren dat het het maken van een prototype informatie geeft over de kernactiviteiten, de planning, de kosten en de waarde voor de klant. UITBREIDINGSKANSEN: Je bespreekt dat het maken van een prototype informatie geeft over: - Kernactiviteiten: welke materialen er nodig zijn en wat je moet doen om het te maken. -Planning: hoeveel tijd kost het maken van een product. -Boekhouding: kosten kunnen doorberekend worden -Waarde voor de klant: het prototype kan gebruikt worden voor een marktonderzoek waarin ook de waarde voor de klant kan worden bevraagd. Vervolgens laat je de kinderen aan de slag gaan met het maken van een prototype. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL
2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Zorg ervoor dat de kinderen echt even stilstaan bij het nut van het maken van een prototype. Wellicht kan je ook voorbeelden noemen van mogelijke gemiste kansen als je geen informatie haalt uit het het prototype of het maken ervan. Blijf de verbinding met de klant leggen en het belang van de waarde voor de klant. Die koopt immers je product. UITBREIDINGSKANSEN: Sommige ondernemers zullen blij zijn met een extra les om verder te werken aan het prototype. Laat de kinderen al eens aan elkaar vertellen wat ze hebben bedacht en gemaakt. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL
ZOEKTERMEN: prototype 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PROTOTYPE PLUSJEKLAS.NL