Blok 3 les 5.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optellen en aftrekken tot 20
Advertisements

Gecijferdheid Negatieve getallen.
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Niveau 1F Paraat hebben: (selectie) Omzetten van eenvoudige breuken in decimale getallen. Optellen en aftrekken van veel voorkomende gelijknamige en ongelijknamige.
Blok 11 les 7 Breuken. 1. Ik heb …… dingen Ik verdeel in ….. gelijke delen van de delen noem ik … Dit deel telt ….. dingen.
Breuken blok 9 les 7. 1 van de 6 honden = 1 6    
Blok 2 les 1.
Kun je complexe problemen oplossen.
Informatie avond groep 3
Optellen en aftrekken tot 100 TE + E = TE mb
Krachten (vectoren) samenstellen
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk
havo B 5.1 Stelsels vergelijkingen
VEELTERMEN BLADWIJZERS: GETALWAARDE OPTELLEN EN AFTREKKEN
Welkom.
Bewerkingen met pijltjes = Hoeveel heb ik eerst ? kleef 3 vast ____ Wat moet ik doen ? pijltjes ? 2de getal= 2 cijfers? = = 17.
Breuken.
‘t Is tijd voor een quiz!.
Rekenen 18 maart.
Gecijferdheid les 1.3 Kwadraten en machten
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie a • 10b
Optellen en aftrekken van = = = = 456 Als je op de beer klikt, komt er een som. Kies het goede antwoord.
Blok 1A Quiz week 1. A.Bij A B.Bij B C.Bij C D.Bij D 1 Waar hoort 6750? Kijk naar de getallenlijn! DC 8000 AB
Rekenvolgorde rekenvaardigheden.
Blok 1A Quiz week 1. 1 Welk getal hoort tussen 101 – 200? AB CD Waar horen de andere getallen?
REKENEN We gaan met de metro. Bij het beginpunt stappen 5 mensen in de trein. Reken jij met me mee? Let goed op hoeveel mensen instappen en uitstappen.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Presentatie ouderbijeenkomst
Timboektoe Een gerecht uit….
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine Les 2: Oriëntatie
Les 5 Vermenigvuldigen en delen
Hoofdstuk 5 Les 5: Markten.
Kort herhalen les 3 voorbeeld toets som camping
Hoe rekent een Computer
Breuken optellen.
Hoofdrekenen 1.
H1 §2 krachten meten §3 netto kracht
Kommagetallen optellen en aftrekken
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine
Breuken optellen en aftrekken
Hoofdstuk 12 cijferen. Hoofdstuk 12 cijferen Paragraaf 12.1 Optellen en aftrekken.
Rekenen met grote getallen
Hoofdstuk 2 groeperen. Hoofdstuk 2 groeperen GROEPEREN & INWISSELEN Paragraaf 2.1 GROEPEREN & INWISSELEN.
Wiskunde Blok 5 les 17.
OPTELLEN & AFTREKKEN handig rekenen
2 vmbo-t/havo Samenvatting Hoofdstuk 1 (vmbo-T)
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
Gehele getallen optellen en aftrekken
Breuken optellen en aftrekken
De volgorde van de bewerkingen
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine Les 2: Oriëntatie
M A R T X I W K U N E D S 2 G1 Rekenen met breuken © André Snijers.
Voorkennis Wiskunde Les 3 Appendix §A.5 en A.6.
herhalen les 3 voorbeeld toets som camping
Observeren rapporteren
De volgorde van bewerkingen
Voorkennis Wiskunde Les 1 Appendix §A.1 en A.2.
Vergelijkingen van de vorm x + a = b oplossen
Bewerkingen met natuurlijke getallen
Handig rekenen met eigenschappen
Vergelijkingen van de vorm ax + b = c oplossen
Vergelijkingen van de vorm x + a = b oplossen
Blok 4L9.
Hoofdrekenen 1.
Optellen, aftrekken en vereenvoudigen
Eigenschappen van het optellen en het vermenigvuldigen van rationale getallen © André Snijers.
Transcript van de presentatie:

Blok 3 les 5

Optellen en aftrekken tot 20 stappen hoe ?

              11 1 1 1 1 9 + 2 = 9 + . + . = .                       11 1 1 9 + 2 = 9 + . + . = . / \ 10 . . 1 1 maak 10 vul aan splits vul aan reken uit

                 1 4 14 1 4                          1 4 14 9 + 5 = 9 + . + . = . / \ 10 . . 1 4 maak 10 vul aan splits vul aan reken uit

           2 3 13 2 3 8 + 5 = 8 + . + . = . / \ 10 . .                    2 3 13 8 + 5 = 8 + . + . = . / \ 10 . . 2 3 maak 10 vul aan splits vul aan reken uit

      7 6 3 6 3 16 - 9 = 16 - . - . = . / \ 10 . . kleef               7 6 3 16 - 9 = 16 - . - . = . / \ 10 . . kleef 6 3 maak 10 vul aan splits vul aan reken uit

      6 2 4 2 4 12 - 6 = 12 - . - . = . / \ 10 . . kleef               6 2 4 12 - 6 = 12 - . - . = . / \ 10 . . kleef 2 4 maak 10 vul aan splits vul aan reken uit

              7 4 3 14 - 7 = 14 - . - . = . / \ 10 . . 4 3