Expression activities

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Advertisements

User Centred Development
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/002] thema: how stuff works can-do : kan de werking van een produkt uitleggen.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 You can walk or you can run You feel sad or you have fun Live today and don’t feel sorrow Don’t think.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/005] Thema: What you see here, is… Can-do : kan duidelijke, samenhangende verhalen vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/005]/ Subvaardigheid schrijven Thema: One-Act Play “The Queue” can-do : kan een publiek toespreken,
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Future Tenses by Nathalie French ©. Just like in Dutch, we can talk about things that take place in the present, the past or the future
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Community Service in het Hoger Onderwijs in Nederland Prof. Dr. Lucas Meijs Professor Strategische Filantropie & Vrijwilligerswerk Rotterdam School of.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
PAST CONTINUOUS TWAN FRIELING MARIJE VAN DEN HONDEL ANISHA DE VRIES.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Prof. dr. Fons Coomans UNESCO Chair ‘Human Rights and Peace’
De Betekeniseconomie.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Key Process Indicator Sonja de Bruin
PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Dictionary Skills!?.
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
LIGHT & CHILDREN LICHT & KINDEREN
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Onderwijsdoelen in het dko
Grammar in a Nutshell Skills 1.
Participatory Action Research
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
WORKING TOGETHER FOR LIVING AND WORKING HAPPINESS!!
Chapter 3 Who dares? Grammar Stepping Stones 3 havo
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Jannes Huisman Senior coach
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Expression activities

Very diverse public Different learning questions Different learning needs

Question ? You want to register yourself for a course of expression Sculpting Dancing To draw To sing To play an instrument Theatre Calligraphy .... Why do you sign up? Why that course?

I like this very much. I enjoy doing it. 2. I like to make something new. 3. I am good in it and I want to improve myself. 4. I want to try someting out. 5. I like to realize something together with others. 6. I am looking for a way to express myself.

Different pursued goals 1. Show individual drive 2. Create and urge to innovate 3. Use professional expertise 4. Investigate 5. Building relationships and working together 6. Presenting Individuele gedrevenheid tonen = vertrouwt op eigen expressiemogelijkheden en wil creatieve resultaten tonen 2. Creëren en drang tot innoveren = komt actief en uit zichzelf tot artistieke vormgeving, benaderingen en inzichten 3. Vakdeskundigheid inzetten =zet verworven kunstspecifieke kwaliteiten in bij het gebruik van een artistieke uitdrukkingsvorm 4. Onderzoeken = analyseren, reflecteren en communiceren over het proces en product 5. Relaties bouwen en samenwerken = kan eigen talent ten dienste stellen van gemeenschappelijk artistiek doel of project 6. Presenteren = toont product en/of proces aan een publliek

Sometimes specifically one art form / expression form Sometimes specifically one art form / expression form. Sometimes possible with expression as a whole: crossovers between art forms, styles and genres. We now see an increasing hybridisation of contemporary art

The 6 roles of the artist The professional: stands for the craft, for the control of instrument and technology, of equipment and material. De vakman staat voor het ambachtelijke, voor de beheersing van instrument en techniek, van materieel en materiaal. Hij/zij bemeestert , oefent, verfijnt, draagt zorg, is gefocust en vasthoudend,…  

The 6 roles of the artist The artist: stands for wonder, sense of beauty, passion and experiment. De kunstenaar staat voor verwondering, zin voor schoonheid, passie en experiment. Hij/zij speelt, schept, verbeeldt en drukt uit, geeft vorm en transformeert.  

The 6 roles of the artist The researcher: stands for curiosity, for discovery and looking over walls. De onderzoeker staat voor nieuwsgierigheid, voor ontdekken en over muurtjes kijken. Hij/zij stelt dingen in vraag, exploreert de oude meesters én heeft oog voor nieuwe ontwikkelingen  

The 6 roles of the artist The performer: stands for showing himself to others through a work or one performance. De performer staat voor het zich tonen aan anderen doorheen een werk of een performance. Hij/zij probeert een publiek te raken, en stemt zich af op reacties.  

The 6 roles of the artist The team player: stands for creating together. De samenspeler staat voor het samen creëren. Hij/zij ontwikkelt feeling voor wat nodig is in een samenwerking, en breidt het eigen palet aan mogelijkheden aan inspelen op anderen uit.  

The 6 roles of the artist The unique self: own dreams and desires, experience and knowledge and thus increasingly succeeding in expressing their own unique voice. Het unieke ik verwijst zowel naar de beginnende leerling, die met zijn/haar eigen dromen en verlangens, ervaring en kennis aan het dko begint, als naar de leerling die doorheen het dko-onderwijs er steeds beter in slaagt de eigen uniek stem tot uitdrukking te brengen.  

The six roles can be seen as an integral whole. Each of the participants carries all the roles but to different degrees. There are many overlaps and boundaries between the roles. De zes rollen dienen als een integraal geheel beschouwd te worden, mét vele overlappingen en grensgebieden tussen de rollen.

Land ART (country cadres) as a source of inspiration: Adding cores of the roles with words, concepts, metaphors and images to give each role more meaning.

Opdracht: 6 bladen met rollen Zelf dingen bijzetten om betekenis te geven

The land ART (country cadres) can be used at: The search for ideas: research, enjoy, smile making choices when preparing lessons: what do I want to pay much or little attention to conducting coordination meetings with course participants and colleagues, and determining learning objectives observing students during work looking back at the distance traveled, and evaluation meetings