De Geo 2 – Vmbo-T/Havo Hoofdstuk 3 – §3: Rivieren van ijs Eline Lems

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Landschappen gevormd door ijs
Advertisements

Planning: Maak opdracht 11 (5 min) Uitleg p1.2 deel 1 (15 min)
Les Kustvormen H4 Havo 3.
Het bos van Nieuw Wulven
Charlotte, Jim, Jordy en Tijmen
Wonen in Nederland § 2.2 Koffers pakken….
Hoofdstuk 3 terugblik.
1 T/H Klimaten Hoofdstuk 2 § 2 - 4
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
2 T/H Hoofdstuk 2 Landschappen §2-4
Krachten [Luke:] “I can’t believe it” [Yoda:] “That is why you fail”
Week 4 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 2 Hoe is het gegaan? Wat viel je op?
Paragraaf 1.2 Les 3: Hoe blijven planten stevig?.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Wat is stoom? wat kun je ermee doen? hoe stoom de wereld veranderde. presentatie gemaakt door Martha Heeling les bovenbouw basisschool of eerste klas vervolgonderwijs.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Kwaliteitszorg
Huisvesting en Hygiëne
Huisvesting en Hygiëne
Aardrijkskunde samenvatting
Nederland en het water.
Huisvesting en Hygiëne
Fictie 2.1 tijd.
Huisvesting en Hygiëne
Opdracht: Geografische foto 17 februari 2016
Van zwerfstenen tot boeren op de Utrechtse Heuvelrug
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Foto-opdracht : In de kantine na school tijd
Hoofdstuk 1 De wereld ontdekken met de atlas
Hoofdstuk 3 Kwadratische problemen
§ 3 Gesteente wordt verplaatst
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
6.6 De aardkorst wordt aangevallen
Aardrijkskunde 6.7 Het land van vuur en ijs.
Met woorden in de weer In het hooggebergte.
Hoofdstuk Conflict en cultuur.
6.1 Nieuw-Zeeland in beeld
Gletsjers Beelden bij paragraaf 3.
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Hoofdstuk 8 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Observeren rapporteren
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Erosie en Sedimentatie
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening Terugblik
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Hoofdstuk 2 – les 3 Warmte en temperatuur
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Leerjaar 3 Nask H4 §Test jezelf.
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Pak je boeken! Paragraaf 3.4 Blz
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Thema 4: gedrag 4.1 Geprikkeld
Vandaag Herhalen endogene en exogene krachten Nakijken huiswerk
Observeren Les 7.
SO bespreken: wat was moeilijk?
En natuurlijk wat opdrachten uit het huiswerk
Transcript van de presentatie:

De Geo 2 – Vmbo-T/Havo Hoofdstuk 3 – §3: Rivieren van ijs Eline Lems Gletsjers & ijs De Geo 2 – Vmbo-T/Havo Hoofdstuk 3 – §3: Rivieren van ijs Eline Lems

Wat gaan we doen in deze les? Discussiëren over een foto Proefje Opdracht Gletsjers & IJs Behandelen lesstof Vervolg proefje Vervolg opdracht Gletsjers & IJs Afsluiting les

Wat zie je?

Proefje Bekijk de bakken water met ijs. Vul vraag 1 t/m 3 in op je opdrachtenformulier.

Filmpje: het ontstaan van de continenten https://youtu.be/j03Xjk-uTPM

Firn Firnbekken

Zo ziet een U-dal er uit:

Wat gebeurt er met Nederland als de zeespiegel stijgt Wat gebeurt er met Nederland als de zeespiegel stijgt? En met de rest van de wereld? http://flood.firetree.net/

Vervolg proefje: wat is er gebeurd met de bakken water en ijs? Vul de laatste vragen in op je opdrachtenformulier. De volgende les gaan we deze opdrachten bespreken.

Afsluiting les Huiswerk: afmaken opdracht Gletsjers & IJs + lezen volgende paragraaf: §4: Een reisje langs de Rijn. Wat vonden jullie van de les?