Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammatica Unit 2 HD 2.1 t/m 2.7.
Advertisements

I love you.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
Interrogative sentences
Woordvolgorde met woorden van tijd
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Grammar 4.2 Will, shall & to be going to
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: ‘I don’t agree with you…’ can-do : kan met gemak complexe interacties tussen derden volgen.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 Click Klik.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Tienerdienst 29 mei 2005 GOAL !!! Thema:.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Gebroken dimensies in het graan Geknipt uit een presentatie door Aad Goddijn op 3 december 2008 bij het vak Concrete meetkunde.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
English 2E 10 November Programme for today Check homework Last class Some /any Have to Can I? Funny blonde woman at the library.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
29 / 30 March /20 Business English Werkboek B1 Sector Administratie N3-4 Unit 8.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Cursus Bijbelverklarende Prediking Zaterdag 8 oktober 2016
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Presteren onder druk.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Modal verbs.
Salt & Light Zout & Licht
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Ownership of your organisation
Space Station i.s.m.De PartyPuberZ
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Muziek - Ricky King - Medley
Grammar in a Nutshell Skills 1.
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
English 23 April 2018.
Chapter 3 Who dares? Grammar Stepping Stones 3 havo
Who knows something about scenarioplanning?
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
Software Development fundamentals
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Who/which voornaamwoorden
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1 Rotterdam, 00 januari 2007 Otjiwarongo, June 2016

Math lesson in Namibia 1 Analyse Characteristics Instructiekleed – zelfde leerstof zelfde tijd – alles auditief – veel gesloten vragen startend met ´Who knows´ - veel fysiek contact met medeleerlingen na verloop van tijd Analyse Characteristics

Math lesson in Namibia 2 remarkable? Geen enkele leerling heeft pen en papier bij de hand, dus alles auditief remarkable?

Math lesson in Namibia 3 remarkable? Leerlingen met vingers omhoog – wie antwoorden? (de goede leerlingen) – activerend voor iedereen? – wordt iets van jou gevraagd? – wordt er prijs gesteld op jouw inbreng of slechts op de inbreng van de happy few? remarkable?

Math lesson in Namibia 4 Analyse Characteristics

Math lesson in Namibia 5 Analyse Characteristics

Discussion 1 Did you ever ask your learners: ´What should be the objective of a math lesson?´ I did and I noticed these answers often: I will have to finish my sums and my homework I will have to do the sums / problems without mistakes It´s very sad to see, learners have this opinion

Discussion 2 Do you agree with this proposition: The function of a math lesson is the fact all learners have to add something to their knowledge, their skills, their conceptual thinking. What learners do during the lesson should be recognized as helpful. Teachers are forbidden to say: `This lesson is helpful for later, when you are growned up.´ No, it is very concrete, it´s good for here and now. De functie van rekenlessen is dat alle leerlingen in elke les iets toevoegen aan hun kennis, hun vaardigheid en/of hun inzicht op het gebied van leren rekenen. Wat leerlingen meemaken en zelf doen in zo’n les, moeten zij kunnen ervaren als helpend daarbij. Niet als iets vaags als ‘dat is goed voor later’, maar heel concreet in het hier en nu. (Dolf Janson)

´There can be no curriculum development without teacher development.´ When you prepare a lesson….. Lawrence Stenhouse (British educationist, 1975): ´There can be no curriculum development without teacher development.´ If a problem like 8 + 7 = is a today topic, the teacher has to know what learners have to know before solving this problem and teachers have to know what learners can do with this knowledge in a later stage. Please make a list of earlier achieved competences to solve 8 + 7 =