Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 2 Endogene en exogene processen Paragraaf 10 t/m 12
Advertisements

Hoofdstuk 6 De hyperactieve aardkorst
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Exogene krachten = krachten die van buitenaf het aardoppervlak vormen
Planning: Natuurverschijnselen [50+ min].
Aardrijkskunde 1.5 Hoe vind je de weg?.
Nederlands – Taalverzorging en begrippen Woord- en zinsbouw
Geologie blz 22 t/m 24.
Begrippen in verband met het levenseinde.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 1 Welkom les 3 Overzicht vorige les Terugblik op wat we geleerd hebben Uitwisselen van ervaringen Behandelen.
Plaattektoniek Door Jeroen & Doeke.
Hoofdstuk 3 terugblik.
De indeling van een tekst
Aardrijkskunde Gesteente op aarde.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Het belang van voorlezen
HOOFDSTUK 3 Dorp  spookdorp. WEET JE NOG? Wat de voordelen zijn van mechanisatie voor de landbouw? Wat de nadelen zijn van mechanisatie voor de landbouw?
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
Leren leren; zaakvakken (ak/gs)
Kwaliteitszorg
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Aardrijkskunde samenvatting
Pluriforme samenleving paragraaf 2
Anatomie en Fysiologie
6.3 De gebarsten aardkorst
3L week 27: ‘Wandelen: jong geleerd, oud gedaan.’ © JL
Aardrijkskunde 6.5 Aardbevingen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
6.6 De aardkorst wordt aangevallen
Aardrijkskunde 6.7 Het land van vuur en ijs.
Mens & Maatschappij D-Toets
Aardrijkskunde 6.4 Vuurspuwende bergen.
Mens & Maatschappij D-Toets
Cursus 6.1 : Europa in Delen 2 KGT Lesweek 3
S.O. H7 MATERIE §Test jezelf
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Toedienen meststoffen
Je eigen omgeving in beeld
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Terugblik Doel
Persoonlijke doelen maken
Les 4: iedereen is anders
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Erosie en Sedimentatie
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Vandaag Aantekening verwering en erosie
Vandaag Herhalen endogene en exogene krachten Nakijken huiswerk
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Terugblik
Kunstmeststoffen Les 3 test.
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen

Wat gaan we doen? Inleiding: samen mindmappen! Blz. 52 / 53 Wat gaan we doen? Inleiding: samen mindmappen! Herhaling: verwering, erosie en plooiing. Opdracht: stripverhaal maken! Bespreken & afsluiten: hoe ging het?

Aan het einde van de les kan je… Blz. 52 / 53 Aan het einde van de les kan je… De behandelde begrippen toepassen in aardrijkskundige context. De processen van een jong gebergte naar een oud gebergte uittekenen. Kritisch kijken naar je eigen (leer)gedrag

Mindmap maken! Blz. 52 / 53 Waar denk je aan bij dit onderwerp? Hoe staan de begrippen met elkaar in verband?

Blz. 52 / 53 Herhaling Bergen vormen door Endogene krachten. -platentektoniek Bergen worden door verloop van tijd ronder en lager door Exogene krachten. -Erosie -Sedimentatie -Verwering

Opdracht: stripverhaal! Blz. 52 / 53 Opdracht: stripverhaal! 1) Maak een stripverhaal van minimaal vier plaatjes. 2) Beschrijf onder elk plaatje wat er gebeurd 3) Het onderwerp: ‘’Van jong gebergte naar oud gebergte’’. 4) Gebruik de kennis uit je boek en verwerk in je strip de begrippen! 5) Klaar? Verder in het werkboek! Erosie Verwering Plooiing Botsende platen Steile pieken ronde pieken

Je kan nu… De behandelde begrippen toepassen in aardrijkskundige context. De processen van een jong gebergte naar een oud gebergte uittekenen. Kritisch kijken naar je eigen (leer)gedrag

Blz. 52 / 53 Reflectie De komende periode zullen we vaak terugblikken op de les en hoe de les verliep. Wat heb je geleerd? Hoe heb je geleerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed?