waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Evalueren-Rapporteren-Communiceren
Advertisements

Werkvormen als vanzelf
Ho 8: Portfolio.
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Presentatie Bijeenkomst 4
Presentatie Bijeenkomst 3
Presenteren en communiceren
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
De gemiddelde leerling…
Passend onderwijs.
Toetsen? Doe het zelf!.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Informatie verdraaien
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Didactiek Lesformulier.
Coaching.
Didactiek Lesformulier.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK LES 10: OMGEKEERDE PITCH

zo dus niet... PITCH OPDRACHT: Hou een omgekeerde pitch en laat zien hoe je het juist niet moet doen. LES 10: OMGEKEERDE PITCH

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 10: OMGEKEERDE PITCH PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Met een goede pitch zorg je dat je verhaal blijft hangen en overtuig je de klant van de waarde van je product. De kinderen leren hoe je niet moet pitchen. LESOPBOUW: Je laat de kinderen bewust een pitch doen zoals het niet moet. Door deze omgekeerde pitch te doen word je bewust van hoe het niet moet. Geef de kinderen echt even een podium door ze op een plek te laten staan waar de pitch gehouden wordt. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 10: OMGEKEERDE PITCH PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 10: OMGEKEERDE PITCH PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Stimuleer kinderen om een beetje te overdrijven. Er mag bij deze oefening best gelachen worden, want eigenlijk speel je ook een beetje toneel bij een omgekeerde pitch. Onbewust zullen kinderen uit een dergelijke werkvorm halen hoe je het dan wel het best kan aanpakken zo’n pitch. Dit hoeft niet per se besproken te worden tijdens de les. Als je denkt dat het nodig is, kan je een omgekeerde pitch voordoen. In een ander thema komt pitchen uitgebreider aan bod. Dit thema ligt de focus op administratie en oefenen we daarom op deze snelle manier de pitch. Wil je nu al meer? Er is veel te vinden over goed pitchen! UITBREIDINGSKANSEN: Laat de kinderen een pitch schrijven, bekijk voor tips samen het filmpje uit de bronnenlijst. Bespreek waar een pitch aan moet voldoen. Oefen de pitch. Aanvullend kan je de kinderen laten ervaren hoe je kan reageren op een lastige (boze of ongeïnteresseerde) klant. Speel hiervoor een rollenspel. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 10: OMGEKEERDE PITCH PLUSJEKLAS.NL

3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 10: OMGEKEERDE PITCH PLUSJEKLAS.NL ZOEKTERMEN: pitch BRONNEN: https://www.youtube.com/watch?v=5HkNnN5iQIc (5 tips voor een goede pitch van KvK) 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 10: OMGEKEERDE PITCH PLUSJEKLAS.NL