Retail Hoeksche Waard Communicatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

VH naar … De Veiling van Morgen
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wetsvoorstel stelsel openbare bibliotheekvoorzieningen Technische briefing OCW 25 april 2013 KB Den Haag.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Onderzoek naar Veiligheid Een basis voor het veiligheidsplan
De strategie van een webconcept
UiTcampagne Sint-Truiden Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Citymarketing Hilversum 2006
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Team Creja. Wie zijn wij? Renske BorstProjectleider Amber QualmVormgever Jill de LeeuwVormgever Christopher PendersMarketingman Eliel VicenteProgrammeur.
Pitch Sell it Mobiele escape room Team 17.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Op het net 1. ICT Commisie Wouter van Dongen Ronald Vernooy Mario Hermens Doelstelling: ‘Het maken van een professionele dynamische website.
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
Beleidsnotitie De VR heeft op voordracht van de afdeling Twente een voorstel aangenomen tot het schrijven van een beleidsnotitie. In samenwerking met de.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Najaar 2012 Hockey: het is ‘net’werken Strategie KNHB 2020.
Communicatie HLZ Arjen Elsemulder # Naar goede zorg die bij ons past.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
As50+ SAMEN AAN ZET!. 1.De regionale opgave 1.Aantallen vluchtelingen 2.Soorten locaties 3.Draagvlak 2.Organisatie 3.Het regionale plan van aanpak 4.Lokale.
Communicatie met/via de pers Simone Boogaard – omgevingsmanager HWBP Renie Hylkema - Communicatieadviseur Praktijkseminar ‘Kennis delen is vermenigvuldigen’
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Winkelstraat de Heurne
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Campagne taalvaardigheid
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Het Taalakkoord is een initiatief van ministerie SZW
Cultuurvrienden De betekenis van vrienden in de cultuursector, een pilot in Tilburg Henk Vinken Werkconferentie Publiek! ‘s-Hertogenbosch.
2017 – Digital Pixel Marketing
IMPLEMENTATIE KWALITEITSKADER
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Hoe Kan je met vrienden en familie chatten in Gmail
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack
Duurzaamheidsplan 26 december 2018 Algemene Commissie 17 mei 2016
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
De kracht van de Fietsersbond
Plaats, datum bijeenkomst
Zitvolleybal Tilburg.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Detailhandelsraad Hoeksche Waard
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Retail Hoeksche Waard Communicatie

doelstelling Het hoofddoel van communicatie retail Hoeksche Waard is (Lokale) ondernemers, de politiek en fans informeren en (ver)binden, terwijl we het werk van de detailhandelsraad en de noodzaak van de detailhandelsvisie legitimeren. De kapstok is de detailhandelsvisie

doelgroep Eigen leden detailhandelsraad Huidige (ondernemers in de) retail Hoeksche Waard Nieuwe/potentiële (ondernemers in de) retail Fans (familie, vrienden, collega’s etc.) Politiek Anders, namelijk…

Strategie Authentiek Prikkelend No nonsense, echt Opvallend en krachtig door eenvoud We zetten mensen aan het denken De boodschap (uit het Pact van de Waard) is: Hoeksche Waard: Toekomst Waard(ig)

Grondbeginselen Bij ieder stukje content gaan we uit van een aantal grondbeginselen: Communiceren in context (verhalen) Informeren/inspireren, legitimeren en activeren Transparant Publiek centraal Aantrekkelijk en deelbaar (via social media, zorg voor ambassadeurs) Dynamisch (content wordt regelmatig geüpdatet/vervangen) Eigentijds en bijzonder, met een frisse uitstraling

Middelen Website retail Hoeksche Waard Website(s) stakeholder(s), namelijk… Social media, namelijk… Offline, namelijk… Steeds stappen doorlopen om middel te bepalen. Bovenstaande middelen zijn in ieder geval beschikbaar, waarbij de eigen website een verzamelplaats /rotonde is.

Visualisatie Visuele content kan zijn: Video: promotie, interview, vlog Infographic: feiten en cijfers Afbeelding: sfeerbeelden, betrokkenheid, menselijk, dichtbij, echt Gevisualiseerde content is aantrekkelijk, deelbaar en op verschillende manieren in te zetten.

Voorbeelden Visuele content kan ingezet worden op: De homepage van de eigen retail Hoeksche Waard website Een landingspagina (mixed content breed) van de eigen Hoeksche Waard website De websites van aangesloten stakeholders: (landelijke en lokale) ondernemers(verenigingen), gemeenten, SOHW, mediapartners, etc. Offline: Advertenties, uitnodigingen, persberichten, aankondigingen, affiches (fysiek aanwezig in retail)

Planning Wat Wanneer gereed Website bespreken met Schot 05-apr Uitnodiging bijeenkomst in concept week van 4 april Input content website 18-apr Adressen contactpersonen verzamelen tbv uitnodiging bijeenkomst 10-apr Akkoord tekst uitnodiging bijeenkomst van detailhandelsraad 11-apr Overleg detailhandelsraad Communicatieplanning presenteren Foto's leden 18-04-2017 --> 10/16 mei Concept bericht oprichting detailhandelsraad; Akkoord nieuw bericht voor publicatie na bijeenkomst, incl visie Bericht oprichting detailhandelsraad via gemeentelijke websites verspreiden 19-04 --> 18 mei Uitnodiging bijeenkomst verzenden 19-04-2017 / 24-04 Uitnodiging bijeenkomst raad via Griffie 23-apr Deadline inschrijven voor bijeenkomst 26-apr Content website gereed 01-mei Website concept live 04-mei Training CMS week van 4 mei Bijeenkomst stakeholders bespreken voorlopig ontwerp detailhandelsvisie 10/16/17 mei Content samenvatting bijeenkomst op sites Zsm na bijeenkomst Dynamische content retail Hoeksche Waard (ambassadeurs), op sites en social Doorlopend na lancering Bijeenkomst (uitnodiging) definitieve detailhandelsvisie nnb